Leegstand
Re: Leegstand
Omdat die optie de enigste is om het laagst voorschottarief te bekomen, voor de rest blijft uw contract het zelfde.Abatoetnie schreef: ↑29 januari 2023, 00:16 .... waarom zou ik dan de moeite doen om die optie te nemen, dat is mijn vraag en niks anders.
-
- Full Member
- Contacteer:
Waarom stel ik me die vraag ? Als er geen enkel "voordeel" is om de optie "leegstand" te vragen aan de energieleverancier, waarom is die optie er dan ? Dit lijkt me toch een redelijke vraag ?lop schreef: ↑29 januari 2023, 03:58Wat denk je nu zelf !Abatoetnie schreef: ↑29 januari 2023, 00:16
Lees wat er staat !
Ik vraag of er bepaalde taksen of zaken wegvallen in de energierekening als je huis als "leeg" staat genoteerd of niet, als dit niet anders is dan bij een "niet-lege"-woning waarom zou ik dan de moeite doen om die optie te nemen, dat is mijn vraag en niks anders.
Ik zal je de vraag omgekeerd stellen : waarom voorziet de energieleverancier een optie "leegstand" ? (en kom niet af met een lager voorschot, de rekening moet je op het eind sowieso betalen).
Voila, dat was mijn vraag, deze optie is dus een nutteloos gegeven, wat maakt een lager voorschot uit als je aan het eind van het verhaal toch hetzelfde betaalt !odbc schreef: ↑29 januari 2023, 09:00Omdat die optie de enigste is om het laagst voorschottarief te bekomen, voor de rest blijft uw contract het zelfde.Abatoetnie schreef: ↑29 januari 2023, 00:16 .... waarom zou ik dan de moeite doen om die optie te nemen, dat is mijn vraag en niks anders.
Stel ik vertrek voor jaar naar buitenland dan is die optie wel nuttig.
Of mensen die 6 maanden gaan overwinteren.
Of mensen die 6 maanden gaan overwinteren.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als ik een jaar naar buitenland trek moet mijn Energieleverancier geen bank zijn.Abatoetnie schreef: ↑29 januari 2023, 12:04Ik zie er het nut niet van in. Als je nu teveel of te weinig voorschot betaalt, de eindafrekening blijft (blijkbaar) dezelfde.
En is de optie van leegstand een juiste keuze tegenover meter een jaar te laten afsluiten.
Trouwens in wintermaanden kan cv op 5 Gr. tegen vorst.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ja, aan de huidige intrestvoeten zou ik het ook niet doen
Conclusie van het verhaal : tarief leegstand = gewoon tarief, totaal de moeite dus niet om deze optie te selecteren, tenzij je het natuurlijk erg vindt dat je 10 cent intrest verliest op die paar honderd euro voorschot die je hebt betaald.
Ja, als je te veel voorschot betaald en leverancier gaat failliet ben je wel meer kwijt dan 10 eurocent.Abatoetnie schreef: ↑29 januari 2023, 16:38Ja, aan de huidige intrestvoeten zou ik het ook niet doen
Conclusie van het verhaal : tarief leegstand = gewoon tarief, totaal de moeite dus niet om deze optie te selecteren, tenzij je het natuurlijk erg vindt dat je 10 cent intrest verliest op die paar honderd euro voorschot die je hebt betaald.
-
- Full Member
- Contacteer:
Blijkbaar ene die laatst woord moet hebben.Abatoetnie schreef: ↑30 januari 2023, 10:53En als je bank failliet gaat ook (en om je repliek alvast voor te zijn : boven die 100.000 euro).
Zo kan je bezig blijven
Daar kunde ook mee bezig blijven.
Ik sluit af met leegstand.
De laatste keer ik deze optie bekeken heb, enkele jaren terug, was het goedkoopste tarief per kwh leegstand veel hoger dan het goedkoopste overall. Doordat er toch nog een beetje verbruik was in mijn geval dus geen leegstand genomen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Kan je evengoed van jou zeggen dat je het laatste woord wil hebben, mijn repliek was een gerechtvaardigd antwoord op de jouwe, nl. dat banken evengoed failliet kunnen gaan als energieleveranciers, jouw reactie daarop was niks zeggend waarmee je in feite bewees dat jij het laatste woord wou hebben. Dit antwoord van mij is overigens ook niks zeggend, ik geef het tenminste toe.
Met het antwoord na het jouwe van Ronnie was ik veel meer, nl. dat leegstand misschien wel duurder uitkomt dan gewoon door te betalen, en daarmee mag het van mij afgesloten worden, tenzij je natuurlijk nog iets hebt toe te voegen.
Je heb ook al kennis gemaakt met odbc zie ikAbatoetnie schreef: ↑30 januari 2023, 16:11Kan je evengoed van jou zeggen dat je het laatste woord wil hebben, mijn repliek was een gerechtvaardigd antwoord op de jouwe, nl. dat banken evengoed failliet kunnen gaan als energieleveranciers, jouw reactie daarop was niks zeggend waarmee je in feite bewees dat jij het laatste woord wou hebben. Dit antwoord van mij is overigens ook niks zeggend, ik geef het tenminste toe.
Met het antwoord na het jouwe van Ronnie was ik veel meer, nl. dat leegstand misschien wel duurder uitkomt dan gewoon door te betalen, en daarmee mag het van mij afgesloten worden, tenzij je natuurlijk nog iets hebt toe te voegen.
Inhoudelijk moet ik hem wel een beetje gelijk geven: op de eindfactuur maakt het geen verschil of je de voorschotten vermindert of niet, maar bij een faillissement (denk maar aan de VEL eind 2021 maar ook Mega verkeerde nog niet zo lang geleden in financiële moeilijkheden) kan je naar je voorschotten fluiten. Of beter gezegd, je kan een vordering instellen bij de curator …
Het is m.i. best om niet teveel voorschot te betalen, zeker niet bij (langdurige) leegstand …
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zie dat hij/zij /het een oranje kleurtje bij zijn/haar/hun naam heeft staan, komt dat door die "Amen" ?m-peeters schreef: ↑30 januari 2023, 22:54 Je heb ook al kennis gemaakt met odbc zie ik
Inhoudelijk moet ik hem wel een beetje gelijk geven: op de eindfactuur maakt het geen verschil of je de voorschotten vermindert of niet, maar bij een faillissement (denk maar aan de VEL eind 2021 maar ook Mega verkeerde nog niet zo lang geleden in financiële moeilijkheden) kan je naar je voorschotten fluiten.
Het is m.i. best om niet teveel voorschot te betalen, zeker niet bij (langdurige) leegstand …
Ik dacht al dat het aan mij lag, waarschijnlijk niet dus
De energieleverancier is Luminus, als die valt dan zit de helft van Vlaanderen in de problemen.
Uiteraard ben ik niet van plan torenhoge voorschotten te betalen maar voor die paar 100 euro al of niet teveel betaald voorschot zal ik me geen zorgen maken over de solvabiliteit van die specifieke energieleverancier, je kan dan evengoed bang zijn dat een grote bank faalt, dat was mijn punt.