Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
+2,99%
Een beetje een tegenvallende maand door een terugval in defence en ik zit ook maar voor 90% in de markt door een tekort aan goede ideeën, wat ook weegt op rendement...
Maar goed, het ziet er voor de rest nog wel ok uit voor de rest van het jaar
Een beetje een tegenvallende maand door een terugval in defence en ik zit ook maar voor 90% in de markt door een tekort aan goede ideeën, wat ook weegt op rendement...
Maar goed, het ziet er voor de rest nog wel ok uit voor de rest van het jaar
4 ETFs (EUSRI, IQQH, IQQQ, SEAC)
2022: -12%
YTD: 5%
2022: -12%
YTD: 5%
YTD: +4,75%
1y: -9,94%
3y: +14,69%
5y: +22,87%
CAGR: +8,95%
1y: -9,94%
3y: +14,69%
5y: +22,87%
CAGR: +8,95%
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
YTD: + 5.25 %
Ook zijn kleine en grote port samengevoegd vanaf begin dit jaar.
Ook zijn kleine en grote port samengevoegd vanaf begin dit jaar.
Code: Selecteer alles
1Week 1Mnd 3Mnd 6Mnd #YTD# 1Jr/Jr 3Jr/Jr 5Jr/Jr
0,3 4,7 2,3 -2,2 4,7 -4,5 4,2 4,6 Mijn volledige portefeuille: 60 aandelen/30 vastrentend/10 Cash
Waarvan
-0,4 2,2 3,1 -4,8 2,2 -10,4 -4,2 -1,2 Mijn stabiele vastrentende portefeuille
0,8 6,8 2,5 -1,7 6,8 -3,2 8,6 8,1 Mijn groei portefeuille : Wereld aandelen met tilt naar Value en SC
Waarvan
-0,4 13,3 6,1 -9,1 13,3 -13,7 18,4 20,3 Het B7H4long-A-aandelen fonds
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Klopt, nog maar 11 maanden te gaan.
Het ziet er inderdaad goed uit. De Fed verhoogt de rente en de Nasdaq stijgt 2%.
+ 7.92%
+13,5%
Goede YTD te danken aan Salesforce, Zebra, Kering, Palo Alto Networks (allemaal al verkocht) en SAP. Het had wat meer kunnen zijn want de afgelopen week heb ik op de verkoopknoppen geduwd gezien de snelle emotionele koopgolf op de beurzen. Ik hoop dus op een terugval om dan weer wat te kunnen kopen.
Nieuwe positie is QuidelOrtho, een Amerikaanse fabrikant van uitrusting voor labo's. Is een tip van een forumlid. Aandeel heeft wel een short interest van ruim 5%.
Goede YTD te danken aan Salesforce, Zebra, Kering, Palo Alto Networks (allemaal al verkocht) en SAP. Het had wat meer kunnen zijn want de afgelopen week heb ik op de verkoopknoppen geduwd gezien de snelle emotionele koopgolf op de beurzen. Ik hoop dus op een terugval om dan weer wat te kunnen kopen.
Nieuwe positie is QuidelOrtho, een Amerikaanse fabrikant van uitrusting voor labo's. Is een tip van een forumlid. Aandeel heeft wel een short interest van ruim 5%.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
+25% zat voor 100% in ASML (winst voor mij gelijk aan 4 maandlonen). 100% verkocht afgelopen vrijdag. Vanaf nu weer gespreid aandelen bijkopen.
Zo’ geconcentreerde pf zie je zelden gezien de doctrine om te diversifiëren. De guru’s als Warren en Buffet zijn nochtans tegenstander van diversificatie. Ik zit nu op een 12 tal stocks, en zou liefst nog meer concentreren.gpv1 schreef: ↑4 februari 2023, 13:32 +13,5%
De juiste quote komt van de leermeester van Warren Buffet (sic) is:
... en natuurlijk is het met dezelfde concentratie ook even makkelijk om alles te verliezen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ja, het risico op kapitaalverlies lijkt me duidelijk groter, maar de upside is mogelijks ook groter.
In een fase van vermogensopbouw lijkt een geconcentreerde PF een optie. Maar je wil ook niet dat 1 black swan 25% van je PF wegveegt, dus je moet al zeer zeker zijn van je picks.
In een fase van vermogensopbouw lijkt een geconcentreerde PF een optie. Maar je wil ook niet dat 1 black swan 25% van je PF wegveegt, dus je moet al zeer zeker zijn van je picks.
Tja, als dit voldoende zou zijn zouden er veel miljonairs zijn.
Spijtig zijn velen verkeerd met de picks waarvan "ze zeker zijn".
Gemiddeld halen alle stockpickers het gemiddelde van de markt.