Medirect: Nieuwe verhoging spaarrente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Medirect: Nieuwe verhoging spaarrente
Ter info, vanaf 07/02/2023:
MeDirect Fidelity Sparen: 0,30 (basis) + 1,20 (getrouwheid) = 1,50%
MeDirect Dynamic Sparen: 0,80 (basis) + 0,25 (getrouwheid) = 1,05%
MeDirect Fidelity Sparen: 0,30 (basis) + 1,20 (getrouwheid) = 1,50%
MeDirect Dynamic Sparen: 0,80 (basis) + 0,25 (getrouwheid) = 1,05%
Re: Medirect: Nieuwe verhoging spaarrente
Opgelet met onderstaande procedure. Best na te vragen via telefoon
"Als klant van MeDirect kan u geld overschrijven van één Gereglementeerde Spaarrekening van MeDirect (Dynamic, Fidelity, Maandsparen Max) naar de andere, zonder verlies van de premieverwervingsperiode op het bedrag. De volgende voorwaarden moeten echter voldaan worden:
De overschrijving gebeurt tussen twee spaarrekeningen van MeDirect.
De rekeningen hebben dezelfde eigenaar(s).
Het minimumbedrag van de overschrijving is €500.
De premieverwervingsperiode kan voor 3 overschrijvingen per spaarrekening behouden worden per kalenderjaar.
Indien de bovengenoemde voorwaarden niet worden voldaan, zal u eerst een overschrijving moeten uitvoeren naar uw Zichtrekening alvorens dit bedrag op de andere spaarrekening te kunnen storten. De lopende getrouwheidspremie op het bedrag van de rekening van oorsprong zal in dit geval verloren worden."
"Als klant van MeDirect kan u geld overschrijven van één Gereglementeerde Spaarrekening van MeDirect (Dynamic, Fidelity, Maandsparen Max) naar de andere, zonder verlies van de premieverwervingsperiode op het bedrag. De volgende voorwaarden moeten echter voldaan worden:
De premieverwervingsperiode kan voor 3 overschrijvingen per spaarrekening behouden worden per kalenderjaar.
Indien de bovengenoemde voorwaarden niet worden voldaan, zal u eerst een overschrijving moeten uitvoeren naar uw Zichtrekening alvorens dit bedrag op de andere spaarrekening te kunnen storten. De lopende getrouwheidspremie op het bedrag van de rekening van oorsprong zal in dit geval verloren worden."
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Deze beschreven procedure werkt. Heb het vorig jaar 2-maal toegepast zonder enig probleem. Zal nu mijn eerste keer van dit jaar gebruiken (in januari heb ik het niet gedaan, ik verwachtte nog een stijging)jv1 schreef: ↑3 februari 2023, 11:32 Opgelet met onderstaande procedure. Best na te vragen via telefoon
Shit pas woensdag trasfert gedaan van Dynamic naar Fidelity moet dus weer storten naar Dynamic en dan terug naar Fidelity
Ze maken wel een uitzondering. Het geld moet minstens 1 dag op de andere spaarrekening staan en een overschrijving die niet voldoet bvb minder dan 500 euro wordt beschouwd als één van de drie pogingen. Het gaat dus niet om 3 effectieve gebruiken van deze regeling.
getrouwheidspremie wordt enkel berekend voor de gelden binnen kwaartaal periodes.
april. juli. oktober. januari.
Ik zou persoonlijk u nog naar zicht en terug spaarrekening overschrijven wanneer de getrouwheidspremie verhoogt aangezien je toch niets mist + ja kan je 3x overschrijven sparen voor mocht rente nog stijgen na ECB vergadering in maart.
Ik ga wachten tot maart, dan zal het wel weer stijgen. Binnenkort schrijf ik per ongeluk 1x teveel over en ben ik alle getrouwheidspremie kwijt
Benieuwd hoe lang het nu zal duren voor Santander reageert.
Nu springt MeDirect Fidelity met 1,50% over de Vision van Santander met 1,40%
...
Nu springt MeDirect Fidelity met 1,50% over de Vision van Santander met 1,40%
...
-
- Full Member
- Contacteer:
Sorry, het ligt ongetwijfeld aan mij, maar waarom?
Als de rente op de rekening waarop je pas gestort hebt omhoog gaat, geniet je toch ook van die rente (vanaf datum ingang), of vergis is mij?
Denk dat hij spreekt over de getrouwheidspremie
Voor de basisrente is dit inderdaad zo.MountainTop schreef: ↑3 februari 2023, 18:48Sorry, het ligt ongetwijfeld aan mij, maar waarom?
Als de rente op de rekening waarop je pas gestort hebt omhoog gaat, geniet je toch ook van die rente (vanaf datum ingang), of vergis is mij?
De getrouwheidspremie blijft de premie wanneer het geld op de rekening gekomen is; daarom kan het nuttig zijn om het geld 1 dag op een andere spaarrekening te plaatsen en dan terug op de originele te plaatsen.
Dit echter onder de voorwaarden hierboven beschreven.
Wanneer je het geld van je spaarrekening eerst naar je zicht overschrijft en 1 dag later terug, beginnen de 3x met behoud getrouwheidspremie dan opnieuw?
Om reeds verworven getrouwheid te behouden moet je overschrijven van spaarrekening A naar spaarrekening B.
Niet via een zichtrekening, dus niet van spaarrekening A naar zichtrekening en dan van zichtrekening naar spaarrekening B).
Want dan ben je de reeds verworven getrouwheid kwijt.
Niet via een zichtrekening, dus niet van spaarrekening A naar zichtrekening en dan van zichtrekening naar spaarrekening B).
Want dan ben je de reeds verworven getrouwheid kwijt.