Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
Troost je: vrijwel iedereen in België zit in die situatie (sparen bij een grootbank met 0,11% rente). Volledig vrijwillig dan.Timoootjex schreef: ↑11 december 2022, 14:00 Bij Budgetbeheer is het eigenlijk nog erger aangezien de spaarrekening verplicht bij Belfius moet geopend worden onder een speciale regeling met een beheer en afnamerekening. Dat kost me ook 3 euro per maand. Ik heb al meer flexibiliteit dan vroeger maar ik weet niet of er grote stortingen mogen gedaan worden.
Ik zal nog eens bellen omtrent dit maar ik ach de kans klein in dat ik een groter bedrag dan 1000 euro aan de kant kan leggen.
Er staat gewoon nu gewoon een pak geld in waarde te verliezen voor letterlijk niets.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als ik kon zette ik mijn spaargeld aan het werk. Want idd de meeste zetten het vrijwillig maar bij mij is het zowat verplicht.
Pas op ik kan er vrijwillig uit deze methode maar dan moet ik gewoon nog wat geduld hebben.
Alleen weet ik wel al wat ik ongeveer er mee wil doen.
Pas op ik kan er vrijwillig uit deze methode maar dan moet ik gewoon nog wat geduld hebben.
bugetbeheer is vrijblijvend dacht ik, als je wil kan je dat stopzettenTimoootjex schreef: ↑11 december 2022, 14:28 Als ik kon zette ik mijn spaargeld aan het werk. Want idd de meeste zetten het vrijwillig maar bij mij is het zowat verplicht.
in tegenstelling tot iemand die onder collectieve schuldenregeling is of onder bewindvoering staat
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Onder budgetbegeleiding dan ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het is inderdaad vrijwillig dat je erin stapt. Eruit stappen vraagt gewoon een melding naar de budgetbeheerder en die bespreekt dat op het eerstvolgende comité dat 1 keer per maand word gepland.
Maar inderdaad de budgetbeheerder zou een negatief advies geven als ik niet overstap eerst op budgetbegeleiding.
Ik heb 2 voordelen dat is dat ik geen schulden heb en al veel onder eigen beheer doe.
Ik ga het denk ik toch eens overwegen en woensdag een beslissing maken of ik het aanvraag of niet.
Maar inderdaad de budgetbeheerder zou een negatief advies geven als ik niet overstap eerst op budgetbegeleiding.
Ik heb 2 voordelen dat is dat ik geen schulden heb en al veel onder eigen beheer doe.
Ik ga het denk ik toch eens overwegen en woensdag een beslissing maken of ik het aanvraag of niet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nee Yaris,
Zou graag men spaargeld op een andere manier willen organiseren dan nu.
Zou nog steeds graag 10 netto maandlonen willen laten staan op een veilige rekening.
Zou graag men spaargeld op een andere manier willen organiseren dan nu.
Zou nog steeds graag 10 netto maandlonen willen laten staan op een veilige rekening.
(Off topic, maar toch even antwoorden aan Timoootjex)Timoootjex schreef: ↑11 december 2022, 14:00 ... Bij Budgetbeheer is het eigenlijk nog erger aangezien de spaarrekening verplicht bij Belfius moet geopend worden onder een speciale regeling met een beheer en afnamerekening. ...
Weet ik: want mijn (stief)zoon komt uit budgetbeheer en is vandaaruit in voorlopig bewindvoering terecht gekomen. Vandaar dat ook bij hem, alles nog steeds via Belfius gebeurt en wij daar niet vanaf geraken voor wat méér rente op zijn spaargeld.
On topic: voorlopig heb ik voor mezelf alles van mijn Keytrade zichtrekening (mijn lopend geld) en de High Fidelity spaarrekening overgeschreven naar de Azur rekening. Dit voor de basisrente die me onmiddellijk 0,50% rente opbrengt.
Voor later wacht ik nog even af, om te zien hoe het evolueert bij de concurrentie.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb op 1 december geld gestort van de fidelity rekening naar de azur rekening en vervolgens dit op 12 december terug gestort naar de fidelity rekening om te kunnen genieten van de hogere getrouwheidspremie.
Via berekening interesten kan je blijkbaar maar per kwartaal zien (nu 1/10) welke getrouwheidspremie bij welk bedrag hoort.
Via simulatie afhaling met als datum 29/12 als voorbeeld zie ik allemaal verschillende interesten bv. 0,20%, 0,37%,0,39%, 0,58% bij de tabel verworven getrouwheidspremie.
Onder die tabel zie je terug verschillende bedragen met verschillende rentevoeten waar je kan zien welke getrouwheidspremie je verliest bij een geldopvraging.
Nergens zie ik hier iets staan van het totale bedrag van de spaarrekening met alleen maar de getrouwheidspremie van 0,70%.
Ligt het aan mij of is dit niet duidelijk aangegeven?
Via berekening interesten kan je blijkbaar maar per kwartaal zien (nu 1/10) welke getrouwheidspremie bij welk bedrag hoort.
Via simulatie afhaling met als datum 29/12 als voorbeeld zie ik allemaal verschillende interesten bv. 0,20%, 0,37%,0,39%, 0,58% bij de tabel verworven getrouwheidspremie.
Onder die tabel zie je terug verschillende bedragen met verschillende rentevoeten waar je kan zien welke getrouwheidspremie je verliest bij een geldopvraging.
Nergens zie ik hier iets staan van het totale bedrag van de spaarrekening met alleen maar de getrouwheidspremie van 0,70%.
Ligt het aan mij of is dit niet duidelijk aangegeven?
Het ligt aan jou, je hebt immers geen nieuwe getrouwheidsperiode gestart door het overschrijven tussen verschillende rekeningen, lopende periodes lopen gewoon verder aan 0,7%, de vreemde rentes zijn telkens het tijdsgewogen gemiddelde van de oude en nieuwe rente. Schrijf eens vers geld over van de zichtrekening naar azur, je zal dan wel een nieuwe getrouwheidsperiode zien met 0,7%.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ah ok, voor elk afzonderlijk bedrag wordt de gemiddelde rentevoet automatisch berekend tussen de periode voor en na de overschrijving.
Ik dacht gewoon dat de berekening van elk bedrag iedere keer apart ging staan bv. bedrag x (20/365 aan 0,70% en 345/365 aan 0,15%).
Het is duidelijk nu. Alleszins bedankt
.
Ik dacht gewoon dat de berekening van elk bedrag iedere keer apart ging staan bv. bedrag x (20/365 aan 0,70% en 345/365 aan 0,15%).
Het is duidelijk nu. Alleszins bedankt
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Ik heb 19 december het bedrag vanop mijn azur spaarrekening overgeschreven naar een high fidelity spaarrekening. Vandaag kijk ik dit na en ik zie dat de valutadatum op 20 december staat. Zou dan de valutadatum niet de oude datum moeten zijn (die van de azur rekening?). Of start een nieuwe periode van 12 maand?
Wanneer wordt de reeds opgebouwde getrouwheid tot 19 december dan verrekend?
Wanneer wordt de reeds opgebouwde getrouwheid tot 19 december dan verrekend?
De valutadatum is de datum van overschrijving maar voor de berekening van de getrouwheidspremie wordt naar de oude datum gekeken. Wanneer dat juist is kun je zien in de "Berekening interesten".
het is allemaal vrij onduidelijk:
Er staat:
van 21/12/2022 tot 31/12/2023 dagen: 11 rentevoet 0,3%
van 21/12/2022 tot 22/12/2023 dagen tot verwerving: 354 rentevoet 0,7% betalingsdatum 1/1/2024
Ik zou verwachten dat die eerste lijn ook 0,7% moet zijn?
Van al mijn oude valutatdatums (ongeveer elke maand een storting) zie ik niets terug
Er staat:
van 21/12/2022 tot 31/12/2023 dagen: 11 rentevoet 0,3%
van 21/12/2022 tot 22/12/2023 dagen tot verwerving: 354 rentevoet 0,7% betalingsdatum 1/1/2024
Ik zou verwachten dat die eerste lijn ook 0,7% moet zijn?
Van al mijn oude valutatdatums (ongeveer elke maand een storting) zie ik niets terug