Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Waar hebben deze de mosterd gehaald?pukkie007 schreef: ↑22 januari 2023, 17:20Ik zou die fermette nooit renoveren. Ofwel verkocht ik ze aan de prijs van de dag ofwel brak ik ze helemaal af. Men had nooit renovaties van oude woningen mogen aanmoedigen. Afbreken en opnieuw bouwen naar de norm van de dag ware beter geweest. De meeste van die fermettes zijn oerdegelijk gebouwd, ze hebben vaak nog de eerste keuken, badkamer, vloer, ramen, ... Allemaal oud, maar zeker niet versleten. Vooral uit de mode.VincentVega schreef: ↑22 januari 2023, 13:43
2050 … dat is nog ruim 27 jaar.
Ik ben sowieso van plan om tegen dan renovatiewerken te doen aan mijn huis, ongeacht of de overheid minimumeisen oplegt of niet. En dat zal nog meer gelden voor wie een fermette van de jaren 1980 heeft. Van 1980 tot 2050, dat is ruim 70 jaar. Denk je echt dat huizen een eeuwig leven beschoren zijn zonder renovaties …
De eisen vind ik trouwens vrij laag. Ik zal de lat voor mezelf hoger leggen …
Wie daar nu 120k euro tegenaan gooit, die kan in 2037 nog eens zo'n budget uittrekken voor een volgend rondje nieuwe normen. En vooral daar pas ik voor.
Voor veel senioren is het een logische stap om hun vaak verouderd huis in te ruilen voor een appartement. Ook Karine en Pascal dachten eraan, maar het koppel nam een veel drastischere beslissing: ze braken hun fermette af en bouwden op dezelfde plaats een nieuw huis voor hun oude dag. “Een appartement zou ons weinig bieden voor ons geld, dus was dit de beste keuze die we konden maken.
Minder ongevallen niet belangrijk: overheid onthult echte reden populariteit Zone 30
https://www.msn.com/nl-be/auto/nieuws/m ... efb2709c42
Sinds gemeentes de zone 30 van Vlaanderen mogen gebruiken om de eigen kas te spijzen, schieten ze als paddenstoelen uit de grond. En dat zal niet meteen verbeteren: de helft van de gemeentes is van plan nog meer zones 30 in te voeren. Met verkeersveiligheid heeft het weinig te maken, veel gemeentes evalueren zelfs niet. Gemeentes mogen sinds 1 februari 2021 (mits aanpassing van hun politiereglement) zelf GAS-boetes uitdelen voor kleine snelheidsovertredingen (tot 20 km/u te snel, na correctie van 6 km/u). Dat mag alleen op wegen met een maximumsnelheid van 30 km/u of 50 km/u. De gemeentes hebben er dus financieel alle belang bij om zo veel mogelijk zones 30 en zones 50 te creëren.
De Vlaamse ministers van Mobiliteit Lydia Peeters en Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld) hebben deze bedenkelijke toestand mogelijk gemaakt. Vorig jaar lanceerde minister Peeters ook een ‘afwegingskader’ met richtlijnen om snelheidsregimes te bepalen in de bebouwde kom. Naar aanleiding daarvan volgde nu een bevraging over de zone 30 bij de lokale besturen. De resultaten zijn onthutsend.
Te veel zones 30
Er was een tijd dat de zone 30 nog echt gebruikt werd waarvoor ze initieel bedoeld was: automobilisten attent maken op de gevaarlijkste locaties. Bijvoorbeeld in de buurt van scholen, waar het (op schooluren) perfect te rechtvaardigen valt om extra voorzichtig te rijden. Tegenwoordig wordt de zone 30 te pas en te onpas gebruikt, waardoor het voor automobilisten steeds moeilijker wordt om het onderscheid te maken. En dat komt de verkeersveiligheid zeker niet ten goede. Ondanks alle snelheidsverlagingen blijft het aantal verkeersdoden zelfs toenemen.
https://www.msn.com/nl-be/auto/nieuws/m ... efb2709c42
Sinds gemeentes de zone 30 van Vlaanderen mogen gebruiken om de eigen kas te spijzen, schieten ze als paddenstoelen uit de grond. En dat zal niet meteen verbeteren: de helft van de gemeentes is van plan nog meer zones 30 in te voeren. Met verkeersveiligheid heeft het weinig te maken, veel gemeentes evalueren zelfs niet. Gemeentes mogen sinds 1 februari 2021 (mits aanpassing van hun politiereglement) zelf GAS-boetes uitdelen voor kleine snelheidsovertredingen (tot 20 km/u te snel, na correctie van 6 km/u). Dat mag alleen op wegen met een maximumsnelheid van 30 km/u of 50 km/u. De gemeentes hebben er dus financieel alle belang bij om zo veel mogelijk zones 30 en zones 50 te creëren.
De Vlaamse ministers van Mobiliteit Lydia Peeters en Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld) hebben deze bedenkelijke toestand mogelijk gemaakt. Vorig jaar lanceerde minister Peeters ook een ‘afwegingskader’ met richtlijnen om snelheidsregimes te bepalen in de bebouwde kom. Naar aanleiding daarvan volgde nu een bevraging over de zone 30 bij de lokale besturen. De resultaten zijn onthutsend.
Te veel zones 30
Er was een tijd dat de zone 30 nog echt gebruikt werd waarvoor ze initieel bedoeld was: automobilisten attent maken op de gevaarlijkste locaties. Bijvoorbeeld in de buurt van scholen, waar het (op schooluren) perfect te rechtvaardigen valt om extra voorzichtig te rijden. Tegenwoordig wordt de zone 30 te pas en te onpas gebruikt, waardoor het voor automobilisten steeds moeilijker wordt om het onderscheid te maken. En dat komt de verkeersveiligheid zeker niet ten goede. Ondanks alle snelheidsverlagingen blijft het aantal verkeersdoden zelfs toenemen.
Als die boetes dan nog gebruikt zouden worden voor maatregelen ivm verkeersveiligheid, zou het nog te verantwoorden zijn.
Nu is het echter een platte belasting om de gemeentekas te spijzen.
Nu is het echter een platte belasting om de gemeentekas te spijzen.
Hier in lier worden tegenwoordig een hoop mensen geflitst aan 59 per uur, zeer toevallig ?
De nieuwe camera’s betalen zichzelf snel terug , elke maand een extra erbij laatste maanden.
De nieuwe camera’s betalen zichzelf snel terug , elke maand een extra erbij laatste maanden.
Heeft niets met verkeersveiligheid te maken, alleen maar met de putten in de begroting vullen. Ze willen ook helemaal niet dat je 30 rijdt. Ze willen dat je rond de 40 rijdt. Dat is het beste voor de stadskas. Als je te veel erboven zit is het niet goed want dan kom je voor de rechtbank en is het geld voor vadertje staat.
De rotzakken van de Vlaamse regering doen niets liever dan in de zakken van mensen te zitten uiteraard.
Iemand moet die waalse schuld toch betalen?
Als wallonie niet meer kan lenen zal federaal garant moeten staan, waar halen die hun geld?
Juist.
Bij de Vlaming .
We beginnen dus best al wat extra inkomstenbronnen te voorzien.
Als wallonie niet meer kan lenen zal federaal garant moeten staan, waar halen die hun geld?
Juist.
Bij de Vlaming .
We beginnen dus best al wat extra inkomstenbronnen te voorzien.
... om dan nog te zwijgen over de ~4 miljard die de federale overheid uitgeeft aan de bedrijfs- en salariswagens
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
LOL Had je daar nu meer dan een maand voor nodig, om zo’n antwoord te geven? LOL
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
RantingDuck, Bedankt voor je eerlijke en uitgebreide antwoord! Dit waardeer ik ten zeerste!
Die link over de solvabiliteit was interessant. Het ging eigenlijk lijnrecht in tegen wat ik dacht te weten Het concept verzuring van de oceaan moet ik toch nog eens herbekijken.
Die link over de solvabiliteit was interessant. Het ging eigenlijk lijnrecht in tegen wat ik dacht te weten Het concept verzuring van de oceaan moet ik toch nog eens herbekijken.
Dat antwoord van Rantingduck doet ook niet terzake.Tarbo schreef: ↑22 februari 2023, 09:21 RantingDuck, Bedankt voor je eerlijke en uitgebreide antwoord! Dit waardeer ik ten zeerste!
Voor verzadiging met CO2 zou die grafiek van belang zijn, en het klopt dat warm water minder CO2 kan oplossen. Maar de oceaan is niet met CO2 verzadigd zoals pilsbier dat wel is (het wonder van de lagering, gisting bij lage temperatuur).
Het CO2 gehalte in de oceaan neemt toe met de atmosferische CO2, ongeacht de temperatuur van het water. En zo verzuurt de oceaan wel degelijk.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ben je zo gemakkelijk te manipulerenTarbo schreef: ↑22 februari 2023, 09:21 RantingDuck, Bedankt voor je eerlijke en uitgebreide antwoord! Dit waardeer ik ten zeerste!
De oplosbaarheid of opname van CO2 speelt zo goed als geen rol en is nauwelijks gewijzigd. De warmte van het oceaanwater speelt nauwelijks een rol op de oplosbaarheid van CO2 want het gaat hier niet om een opwarming met tientallen graden maar om fracties van een graad. De opwarming van de bovenste oceaanlaag bedraagt volgens het KNMI zowat 0,11 graden per 10 jaar. Dus het effect van een hogere oceaantemperatuur op de CO2 opname is vrijwel nihil.
Dat grafiekje met de correlatie tussen temperatuur en oplosbaarheid van CO2 klopt dus maar speelt nauwelijks of geen rol.
Wat wel een rol speelt, is de totale hoeveelheid CO2 in de lucht. Die is verviervoudigd sinds 1961 en neemt nog steeds toe, zij minder sterk dan vroeger. En als je weet dat vooral oceanen CO2 opnemen (ca. 50% van de geproduceerde CO2) en weet dat meer CO2 betekent hogere temperatuur van oceaanwater en meer verzuring, dan ben je er.
Laat je toch niet zo gemakkelijk manipuleren met irrelevante grafiekjes die weinig of niks met de zaak te maken hebben.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
+ 1reteiP schreef: ↑22 februari 2023, 10:53Dat antwoord van Rantingduck doet ook niet terzake.Tarbo schreef: ↑22 februari 2023, 09:21 RantingDuck, Bedankt voor je eerlijke en uitgebreide antwoord! Dit waardeer ik ten zeerste!
Voor verzadiging met CO2 zou die grafiek van belang zijn, en het klopt dat warm water minder CO2 kan oplossen. Maar de oceaan is niet met CO2 verzadigd zoals pilsbier dat wel is (het wonder van de lagering, gisting bij lage temperatuur).
Het CO2 gehalte in de oceaan neemt toe met de atmosferische CO2, ongeacht de temperatuur van het water. En zo verzuurt de oceaan wel degelijk.
Ik ben niet zo gemakkelijk te manipuleren. Die mens gaf mij bronnen, ik ga die bekijken.
Aan de verzuring van de oceaan twijfel ik absoluut niet. Ik dacht dat er misschien nog een ander fenomeen bijdroeg aan de verzuring dan ik op dit moment weet.
Als ik de indruk gaf te twijfelen aan het feit dat onze oceanen verzuren, dan bij deze mijn excuses, was niet de bedoeling.
Er zijn genoeg onderzoeken van de verzuring en de impact op organismen met een kalkskelet. Zo tonen bepaalde onderzoeken in de Middellandse zee aan dat de schelpen van tweekleppigen dunner en kwetsbaarder worden (Kolbert, 2014), evenals de impact op plankton (coccolithoforen) en dergelijke die nog volop onderzocht worden.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
De indruk geven te twijfelen over de verzuring van de oceanen?Tarbo schreef: ↑22 februari 2023, 09:21 RantingDuck, Bedankt voor je eerlijke en uitgebreide antwoord! Dit waardeer ik ten zeerste!
That is an understatement (zie jouw vorige reactie hierboven)
Je mag niet zo snel meegaan in de denkwijze van complotdenkers (wat dat is Dean aka RantingDuck).
Een van hun tactieken is om van de kernvraag af te wijken, naast de kwestie te praten en hun gelijk aan te tonen op basis van iets wat vaststaat maar eigenlijk irrelevant is.