nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Ze zullen vooral groen lachen ... als ze zonder elektriciteit zitten wegens geen zon of wind.

Of wegens onvoldoende capaciteit (zon en wind samen maken nog geen 20% van de huidige energieproductie uit).
Ik trek mijn staart niet in. Ik ben altijd al voorstander geweest voor een mix van energiebronnen. Waartoe hernieuwbare energie behoort, maar ook kernenergie ...Spaarplan schreef: ↑19 januari 2023, 15:07 Jij bent toch een grote voorstander van kernenergie, waarom zou je dan niet voluit gaan en waarom trek je nu plots je staart in? Jij bent begonnen over 6 miljoen windmolens niet ik (trouwens, er zijn misschien 6 miljoen vlamingen maar geen zes miljoen gezinnen noch 6 miljoen woningen in vlaanderen).

Technologieën evolueren en worden performanter, dat geldt niet enkel voor ZP of windmolens maar ook voor kernenenergie. Net omdat onze behoefte sterkt stijgt, zullen we een mix van energiebronnen nodig hebben. Met enkel wind en zon redden we het (momenteel) niet.

Nogmaals, zonnepanelen zijn niet gratis, windmolens (groot of klein) ook niet . Je praat in slogans ... maar ze houden geen steek. Je hebt installaties nodig om die energiebronnen te capteren en om hun energie tot in de huiskamer te brengen.
Ik ga voluit voor bevoorradingszekerheid, capaciteit en continuïteit.

Dat zon en wind maar 20 procent van de totale energieproductie uitmaakt hebben we aan onszelf te danken.m-peeters schreef: ↑19 januari 2023, 16:15Ze zullen vooral groen lachen ... als ze zonder elektriciteit zitten wegens geen zon of wind.![]()
Of wegens onvoldoende capaciteit (zon en wind samen maken nog geen 20% van de huidige energieproductie uit).
Ik trek mijn staart niet in. Ik ben altijd al voorstander geweest voor een mix van energiebronnen. Waartoe hernieuwbare energie behoort, maar ook kernenergie ...Spaarplan schreef: ↑19 januari 2023, 15:07 Jij bent toch een grote voorstander van kernenergie, waarom zou je dan niet voluit gaan en waarom trek je nu plots je staart in? Jij bent begonnen over 6 miljoen windmolens niet ik (trouwens, er zijn misschien 6 miljoen vlamingen maar geen zes miljoen gezinnen noch 6 miljoen woningen in vlaanderen).![]()
Technologieën evolueren en worden performanter, dat geldt niet enkel voor ZP of windmolens maar ook voor kernenenergie. Net omdat onze behoefte sterkt stijgt, zullen we een mix van energiebronnen nodig hebben. Met enkel wind en zon redden we het (momenteel) niet.![]()
Nogmaals, zonnepanelen zijn niet gratis, windmolens (groot of klein) ook niet . Je praat in slogans ... maar ze houden geen steek. Je hebt installaties nodig om die energiebronnen te capteren en om hun energie tot in de huiskamer te brengen.
Ik ga voluit voor bevoorradingszekerheid, capaciteit en continuïteit.![]()
Ik ben ook een voorstander van een gezonde mix van energiebronnen... Dure en onveilige kernenergie komt niet voor in mijn lijst.
Met wind, zon en opslag redden we het wel, de wil om dat te verwezenlijken is er gewoon niet. Individuele burgers kunnen dat wel en de overheid zou dat niet kunnen!? Onzin.
Zonnepanelen en windmolens zijn niet gratis, de stroom die ze produceren wel. Begin er vandaag nog aan.

Bevooradingszekerheid heb je ook niet met kerncentrales, daar zijn genoeg voorbeelden van. Oekraïne is het zoveelste voorbeeld dat het zelfs zwaar fout kan gaan.
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Indien vandaag geen zon en geen wind dan is die geweldig gratis groene energie bijna nul, zet alles maar af dan .
Elektrische wagens mogen met paard gesleept worden dan?
Sommigen geloven echt wat groene communisten ons wijsmaken.
Elektrische wagens mogen met paard gesleept worden dan?
Sommigen geloven echt wat groene communisten ons wijsmaken.
De overheidsschuld explodeert in België (105% van het BBP) maar dan vooral in Wallonië (257% van de inkomsten) en minder in Vlaanderen (58% van de inkomsten) ...
“Waalse schuld is in verhouding 5 keer groter dan die van Vlaanderen”, stelt RTBF
De RTBF, de Waalse openbare omroep, maakte in een nieuwe podcast duidelijk dat de financiële schuld van Wallonië vijf keer hoger ligt dan die van Vlaanderen. Hiervoor spraken ze met Xavier Debrun, hoofd van het onderzoeksdepartement van de Nationale Bank van België (NBB). “Het is een onhoudbare situatie.”
In de podcast werd Xavier Debrun gevraagd om de begrotingssituatie van België in enkele woorden samen te vatten. Zijn antwoord was duidelijk: “Het is een onhoudbare situatie. De schuld is momenteel gelijk aan 105% van het bbp. Daarmee horen we tot de slechtste leerlingen van heel Europa.” Het tekort is het verschil tussen wat er in de staatskas komt en wat de staat nodig heeft voor zijn uitgaven. Het jaarlijkse gat is momenteel ongeveer 4 tot 5 procent. Je kunt niet beweren dat je met zulke tekorten je schuldenberg stabiliseert”, zegt Debrun.
Kloof tussen Vlaanderen en Wallonië
De RTBF merkt op dat de situatie niet voor alle delen van het land gelijk is. De situatie is veel erger in Wallonië dan in Vlaanderen. In Vlaanderen vertegenwoordigt de schuld 58% van de inkomsten, in Wallonië bedraagt de schuld 257% van de inkomsten. Dat wil zeggen dat de schuld tweeënhalf keer groter is dan de hoeveelheid geld die wordt binnengehaald. Daarmee is de Waalse schuldratio ook vijf keer groter dan die van Vlaanderen.
De schuld van Wallonië stijgt ook in een duizelingwekkend tempo volgens de RTBF. In 2015 kwam het neer op zo’n 8 miljard euro, in 2024 zal ze 40 miljard bedragen. Dat wil zeggen dat de Waalse schuldenberg vijf keer groter is geworden in tien jaar tijd.
“Waalse schuld is in verhouding 5 keer groter dan die van Vlaanderen”, stelt RTBF
De RTBF, de Waalse openbare omroep, maakte in een nieuwe podcast duidelijk dat de financiële schuld van Wallonië vijf keer hoger ligt dan die van Vlaanderen. Hiervoor spraken ze met Xavier Debrun, hoofd van het onderzoeksdepartement van de Nationale Bank van België (NBB). “Het is een onhoudbare situatie.”
In de podcast werd Xavier Debrun gevraagd om de begrotingssituatie van België in enkele woorden samen te vatten. Zijn antwoord was duidelijk: “Het is een onhoudbare situatie. De schuld is momenteel gelijk aan 105% van het bbp. Daarmee horen we tot de slechtste leerlingen van heel Europa.” Het tekort is het verschil tussen wat er in de staatskas komt en wat de staat nodig heeft voor zijn uitgaven. Het jaarlijkse gat is momenteel ongeveer 4 tot 5 procent. Je kunt niet beweren dat je met zulke tekorten je schuldenberg stabiliseert”, zegt Debrun.
Kloof tussen Vlaanderen en Wallonië
De RTBF merkt op dat de situatie niet voor alle delen van het land gelijk is. De situatie is veel erger in Wallonië dan in Vlaanderen. In Vlaanderen vertegenwoordigt de schuld 58% van de inkomsten, in Wallonië bedraagt de schuld 257% van de inkomsten. Dat wil zeggen dat de schuld tweeënhalf keer groter is dan de hoeveelheid geld die wordt binnengehaald. Daarmee is de Waalse schuldratio ook vijf keer groter dan die van Vlaanderen.
De schuld van Wallonië stijgt ook in een duizelingwekkend tempo volgens de RTBF. In 2015 kwam het neer op zo’n 8 miljard euro, in 2024 zal ze 40 miljard bedragen. Dat wil zeggen dat de Waalse schuldenberg vijf keer groter is geworden in tien jaar tijd.
Pablo Escobar’s Dream: Is Belgium Becoming a Narco-State?
https://m.youtube.com/watch?v=wOk81kMdw-k
https://m.youtube.com/watch?v=wOk81kMdw-k
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Wat hebben wij met "Duitsers" te maken?KomaanBeurs schreef: ↑8 januari 2023, 17:311 op 6 Duitsers leeft in armoede, ook werkenden en gepensioneerden.
Beleid dat N-VA naholt.
Op kap van de sukkelaars.
Voor rechtse economen (zijn er andere?
) moeten wij onze lonen aanpassen aan de duitse lonen: hebben duitsers lage lonen, wij ook dan.

Dat het je met dat ( illegale) streamen, hé. Als het spannend wordt valt die stream weg ...
https://www.hln.be/binnenland/parlement ... ~a57920c0/
https://www.hln.be/binnenland/parlement ... ~a57920c0/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er zijn echter in Wallonië ook wel mensen die inzien dat het zo niet verder kan:
Historicus Philippe Destatte: ‘Ik zou me als Waalse politicus schamen om nog geld te vragen aan Vlaanderen’
Helaas blijven de Walen zelf in groten getale voor hun eigen armoede stemmen

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Partij die belooft dat je zonder te werken niets gaat tekort komen zal altijd stemmen krijgen.
Hoe minder mensen gaan werken hoe meer stemmen voor PS.
Verklaart dus hoge werkeloosheid daar, moet zeker niet opgelost worden.
Hoe minder mensen gaan werken hoe meer stemmen voor PS.
Verklaart dus hoge werkeloosheid daar, moet zeker niet opgelost worden.
PS-voorzitter Paul Magnette in een interview in Dag Allemaal: ‘Walen genieten graag van het leven. Is dat zo verkeerd?’
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niets mis mee, zolang het niet op een ander zijn kosten is.
Zelf houd ik wel van de Waalse á l'aise mentaliteit. In Vlaanderen voel ik me opgejaagd.
Een oude cartoon maar heel actueel: