Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Wacht eens even, waarom ligt het nulpunt niet in begin 2022?
het ging toch enkel over het laatste jaar?
Kwam de conclusie dan niet meer goed uit ofzo?
het ging toch enkel over het laatste jaar?
Kwam de conclusie dan niet meer goed uit ofzo?
Als je de grafiek bekijkt zie je dat YTD de MSCI world index omhoog is gegaan en Aramco naar beneden.
Maar dat is niet het punt. Jij hebt hier Aramco aangebracht omdat je iets wil bewijzen. Wat was dat?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dat een tracker niet alle aandelen bevat en dus ook niet het gemiddelde is.
Wat jij in een van je vorige posts hebt bevestigd, dus we zijn akkoord, nu de rest nog
Met IWDA, EMIM en IUSN ga je er toch dicht bij zijn. Niemand heeft gezegd dat het alle aandelen bevat. Wel dat het ongeveer het gemiddelde zal zijn van alle beleggers samen die beleggen in vrij verhandelbare aandelen (voor kosten).
Er zijn overigens veel ETF’s die op basis van optimised sampling werken en dus ook niet alle aandelen die tot de index effectief aanhouden. Dat is prima: het is niet de bedoeling al de aandelen van de wereld te bezitten, maar het globale rendement te benaderen.
Active stockpicking is gewoon een heel stuk moeilijker dan dat je het laat uitschijnen. Het is bijna onmogelijk beter te doen dan de algemene markt, en dat in alle marktomstandigheden. Terwijl een goeie return halen juist een heel stuk makkelijker is dan je laat uitschijnen.Denfi schreef: ↑6 februari 2023, 18:02 Dus geef je al op voorhand op?
Of je selecteerd een aantal bedrijven met een goed track record ivm dividend door heen de decennia.
Komt er dan toch een dividend verlaging, dan gooi je het aandeel eruit en zoek je een ander.