Verwarming gas vs elektrisch vuurtje?
-
- Newbie
- Contacteer:
Verwarming gas vs elektrisch vuurtje?
Ik heb een vaillant ecotec pro verwarming. Ik woon in een ouder gelijkvloers hoekappartement.
Ik wil de living zo’n 25m2 zo’n 18 graden krijgen als ik minstens 2u thuis ben.
Is een vuurtje 2kw of mijn chauffage (24kw gas) met 2 grote radiators in living de beste optie?
Is een vuurtje 2kw of mijn chauffage (24kw gas) met 2 grote radiators in living de beste optie?
Re: Verwarming gas vs elektrisch vuurtje?
Draai 1 radiator toe.. Zal goedkoper zijn dan je electrisch vuurtje.
Of plaats een kleinere radiator, en draai die 2 andere toe..
Of plaats een kleinere radiator, en draai die 2 andere toe..
Laatst gewijzigd door ludo op 21 november 2022, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De kostprijs van verwarmen met een elektrisch vuurtje is x3 tegenover verwarmen met aardgas.
Aquastaat van cv ketel op laagste stand (stooklijn) zetten.
Hoe lager de stooklijn van cv hoe zuiniger die werkt.
Hoe lager de stooklijn van cv hoe zuiniger die werkt.
Gas verwarming zal ongeveer drie keer goedkoper zijn dan elektrisch, het is niet omdat die CV ketel 24kW kan leveren dat ze dat ook continu zal doen.Thebiggestsecret schreef: ↑20 november 2022, 11:36 Ik heb een vaillant ecotec pro verwarming. Ik woon in een ouder gelijkvloers hoekappartement.
Slecht advies, hoe meer radiator oppervlak hoe lager de keteltemperatuur kan zijn, hoe efficiënter de ketel is.
Zijn er hier leden welke reeds ondervinding hebben met (al dan niet verplaatsbaar) infraroodverwarming en wat zijn hun bevindingen?
Infrarood verwarming werkt anders dan een conventioneel verwarming systeem, waarbij de lucht wordt verwarmd. Door de warme lucht stroom krijg je het warm. Een infraroodpaneel werkt volgens het principe van de zon. Hoe de zon de aarde verwarmt, verwarmt een warmtepaneel de objecten in de kamer.
De infrarood panelen voor in huis stralen de lange warmtegolven uit, welke we C straling noemen. De infrarode warmtestralen van de ir verwarming zijn gelijk aan de zonnestralen, maar dan zonder de schadelijke UV stralen. Als de straal je huid raakt voel je gelijk de aangename warmte.
De warme lange golf infrarood straling weerkaatst overal op, zoals bank, muur en vloer. De hele ruimte wordt op een natuurlijke manier snel en heerlijk warm. Dit is net als de zon die de muren of meubels opwarmt.
De opwarming van de wanden in de kamer zorgen voor een extra stijging in kamer temperatuur. De elektrische verwarming sluit je aan op elektriciteit, waardoor de energie wordt omgezet in warme onschadelijke ir C stralen.
Infrarood verwarming werkt anders dan een conventioneel verwarming systeem, waarbij de lucht wordt verwarmd. Door de warme lucht stroom krijg je het warm. Een infraroodpaneel werkt volgens het principe van de zon. Hoe de zon de aarde verwarmt, verwarmt een warmtepaneel de objecten in de kamer.
De infrarood panelen voor in huis stralen de lange warmtegolven uit, welke we C straling noemen. De infrarode warmtestralen van de ir verwarming zijn gelijk aan de zonnestralen, maar dan zonder de schadelijke UV stralen. Als de straal je huid raakt voel je gelijk de aangename warmte.
De warme lange golf infrarood straling weerkaatst overal op, zoals bank, muur en vloer. De hele ruimte wordt op een natuurlijke manier snel en heerlijk warm. Dit is net als de zon die de muren of meubels opwarmt.
De opwarming van de wanden in de kamer zorgen voor een extra stijging in kamer temperatuur. De elektrische verwarming sluit je aan op elektriciteit, waardoor de energie wordt omgezet in warme onschadelijke ir C stralen.
Een moderne ketel en thermostaat regelt door buiten temperatuur de aquastaat (ketelwater temperatuur)
Estate Guru believer.
Het blijft rechtstreekse elektrische verwarming:dus duurE10ne schreef: ↑21 november 2022, 13:07 Zijn er hier leden welke reeds ondervinding hebben met (al dan niet verplaatsbaar) infraroodverwarming en wat zijn hun bevindingen?
"Oud hoekapp", waarschijnlijk slechte isolatie, ga dan best voor gas. Enkel een lucht lucht warmtepomp (airco) kan als goedkope investering de competitie aan maar daar is het nu te laat voor, de winter is al bezig. Met de LLWP kan je ook koelen in de zomer als bonus.Thebiggestsecret schreef: ↑20 november 2022, 11:36 Ik heb een vaillant ecotec pro verwarming. Ik woon in een ouder gelijkvloers hoekappartement.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik heb eens gekeken wat mijn verbruik was voor een elektrisch vuurtje en verwarmen op gas tot 20°C. M'n gas kwam goedkoper uit hoor en het scheelde nogal wat qua euro's.
ik doe dit ook deels. gas staat lager. electrisch bijverwarmen met overschot op teller van zonnepanelen die ik anders gratis kwijt ben.
- donderblomme
- Newbie
ik heb overal radiator ventilatoren geplaatst, die hangen magnetisch onder uw radiatoren (Speedcomfort),
niet goedkoop maar ik had nog 200€ ecocheques en als Engie klant heb je korting.
vorig jaar zijn we wat uitbundig geweest met elektrische vuurtjes en had ik met de zonnepanelen niet genoeg, dit jaar blijven ze uit en staat de thermostaat op 20° overdag en 15° 's nachts.
niet goedkoop maar ik had nog 200€ ecocheques en als Engie klant heb je korting.
vorig jaar zijn we wat uitbundig geweest met elektrische vuurtjes en had ik met de zonnepanelen niet genoeg, dit jaar blijven ze uit en staat de thermostaat op 20° overdag en 15° 's nachts.
De ventilatoren hebben enkel zin als je de keteltemperatuur verlaagt.donderblomme schreef: ↑23 november 2022, 11:31 ik heb overal radiator ventilatoren geplaatst, die hangen magnetisch onder uw radiatoren (Speedcomfort),
Als de ketel geschikt is kan je best een modulerende thermostaat gebruiken. De kamertemperatuur wordt dan geregeld door de keteltemperatuur te moduleren. (Dus geen aan/uit regeling.) Een condensatieketel zal dan maximaal condenseren.
Eigenlijk zou dit altijd zo moeten zijn met een condensatieketel.
Dag spaargidsers,heb probleem met airco,Daikin,staat overdag op 20graden,geen probleem,maar als ik hem s'avonds op 13 graden zet,blijft hij hele nacht door verwarmen op dagtemperatuur 20graden,met dank, vriendelijke groet.