De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Hoe het kan verkeren. Op dit forum was enkele maanden geleden de verdere ondergang van de euro voorspeld tot diep onder 1 dollar.
Euro gaat volgens mij richting 1,12.
De BEL20 zal binnenkort ook wel de 4000 punten bereiken.
De BEL20 zal binnenkort ook wel de 4000 punten bereiken.
De belangrijkste zin staat in de laatste paragraaf:
"Spitznagel en Taleb hebben al eerder alarm geslagen over de economie, maar niet al hun onheilsprofetieën komen uit. In oktober 2013 zei Spitznagel tegen CNBC dat er een grote crash aankwam en de markt wel 40% zou kunnen dalen. Ondanks tussentijdse periodes van marktvolatiliteit steeg de S&P500 tot maart 2020.
"Spitznagel en Taleb hebben al eerder alarm geslagen over de economie, maar niet al hun onheilsprofetieën komen uit. In oktober 2013 zei Spitznagel tegen CNBC dat er een grote crash aankwam en de markt wel 40% zou kunnen dalen. Ondanks tussentijdse periodes van marktvolatiliteit steeg de S&P500 tot maart 2020.
De verleiding om te doemdenken is toch zo groot. (en dat fonds verdient zijn geld bij dalende beurs).
Toch wel vreemd dat Taleb dergelijke voorspellingen doet. In zijn boeken schrijft hij dat het niet mogelijk is om te voorspellen omdat de invloed van onverwachte gebeurtenissen zo enorm groot is dat wat we verwachten dat er zal gebeuren in de toekomst weinig verschil maakt.*
*Onder voorbehoud dat ik zijn boeken goed begrijp en interpreteer.
Toch wel vreemd dat Taleb dergelijke voorspellingen doet. In zijn boeken schrijft hij dat het niet mogelijk is om te voorspellen omdat de invloed van onverwachte gebeurtenissen zo enorm groot is dat wat we verwachten dat er zal gebeuren in de toekomst weinig verschil maakt.*
*Onder voorbehoud dat ik zijn boeken goed begrijp en interpreteer.
Bedrijven kunnen voor allerlei verschillende uitdagingen komen te staan, ondanks het feit dat ze hun doelstellingen hebben bereikt. Hier zijn een paar redenen waarom dat zo kan zijn:bryanv schreef: ↑27 januari 2023, 11:59 Misschien een domme vraag van een amateur-belegger hier maar heeft iemand een idee waarom bedrijven die hun outlook behaald (2022) hebben, toch vrij zwaar zakken in waarde? Is dit korte termijn denken van beleggers of zie ik verschillende zaken over het hoofd.
Veranderende marktomstandigheden: Bedrijven kunnen te maken krijgen met onverwachte veranderingen in de markt, die hun prestaties kunnen beïnvloeden.
Concurrentie: Nieuwe concurrenten of veranderingen in de concurrentiestrijd kunnen een bedrijf dwingen om aanpassingen te doen, wat hun prestaties kan beïnvloeden.
Regelgeving: Veranderingen in de wet- en regelgeving kunnen invloed hebben op de activiteiten van het bedrijf, of zelfs belemmerend zijn.
Technologische vooruitgang: Technologische verbeteringen kunnen bedrijven dwingen hun producten of diensten aan te passen, waardoor hun waarde verandert.
Korte-termijndenken van beleggers: Soms kunnen beleggers snel handelen en bedrijven verkopen, ongeacht hoe goed ze presteerden, als ze alleen een kortetermijnperspectief hebben.
Het is belangrijk om te bedenken dat deze factoren niet altijd een negatief effect hebben op de waarde van een bedrijf, en het is belangrijk om een bedrijf over een langere periode te bekijken en de ontwikkelingen te analyseren voordat je een beleggingsbeslissing maakt.
Fundamenten van de aandelenmarkt en prijzen:bryanv schreef: ↑27 januari 2023, 11:59 Misschien een domme vraag van een amateur-belegger hier maar heeft iemand een idee waarom bedrijven die hun outlook behaald (2022) hebben, toch vrij zwaar zakken in waarde? Is dit korte termijn denken van beleggers of zie ik verschillende zaken over het hoofd.
De prijs van de aandelen is niet gelinkt aan wat het bedrijf (recent) gedaan heeft.
De prijs van aandelen wordt vooral bepaald door de verwachtingen over de toekomst.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Toekomstverwachtingen zijn enorm positief. Zou me niet verbazen mochten we tegen 31/12/2023 15% of zelfs 20% hoger staan.
Stijgende beurzen altijd heel mooi.
Wat me wel al vaker is opgevallen wanneer de Fear & Greed Index zo hoog noteert het oppassen geblazen is.
Wat me wel al vaker is opgevallen wanneer de Fear & Greed Index zo hoog noteert het oppassen geblazen is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoals Yaris al schreef, de outlook voor het komende jaar kan een belangrijk effect op de koers hebben.bryanv schreef: ↑27 januari 2023, 11:59 Misschien een domme vraag van een amateur-belegger hier maar heeft iemand een idee waarom bedrijven die hun outlook behaald (2022) hebben, toch vrij zwaar zakken in waarde? Is dit korte termijn denken van beleggers of zie ik verschillende zaken over het hoofd.
Die outlook kan tegenvallen/beter zijn dan verwacht.
Het al dan niet halen van de outlook voor het voorbije jaar (=verleden) speelt ook een rol.
Een aandeel dat onverwacht zijn outlook niet haalt, keldert uiteraard. En geen klein beetje!
Het verleden is dus _uiteraard_ belangrijk.
Wat een mens hier al niet leest.
https://edition.cnn.com/markets/fear-and-greed
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Wanneer de boot vertrekt kan het snel gaan en naar de andere kant nog sneller.
Die wijzer klinkt misschien onnozel, maar enkele maanden geleden stonden we op "extreme fear" en dan kan je koopjes doen.
De grote man koopt terwijl de kleine wegloopt.
Ook heel opvallend, zoveelste meer de wijzer naar links gaat zoveelste minder er over de beurs staat de lezen in de gewone kranten.
Goed nieuws verkoopt niet!karine schreef: ↑10 februari 2023, 14:43Wanneer de boot vertrekt kan het snel gaan en naar de andere kant nog sneller.
Die wijzer klinkt misschien onnozel, maar enkele maanden geleden stonden we op "extreme fear" en dan kan je koopjes doen.
De grote man koopt terwijl de kleine wegloopt.
Ook heel opvallend, zoveelste meer de wijzer naar links gaat zoveelste minder er over de beurs staat de lezen in de gewone kranten.