Top 5 aandelen 2023
TIP
Re: Top 5 aandelen 2023
Leuke
- ruffer investment trust ( rica): flexibel beheer
- avi global trust ( agt): ondergewaardeerde holdings
- ecofin global utillities & infrastructure trust ( egl): energietransitie
- berkshire hathaway: play economie VS
- BH macro: tegendraads beheer
Zullen waarschijnlijk niet allemaql ( even ) goed presteren maar wel gevarieert genoeg om in vele markten redelijk te presteren als geheel
- avi global trust ( agt): ondergewaardeerde holdings
- ecofin global utillities & infrastructure trust ( egl): energietransitie
- berkshire hathaway: play economie VS
- BH macro: tegendraads beheer
Zullen waarschijnlijk niet allemaql ( even ) goed presteren maar wel gevarieert genoeg om in vele markten redelijk te presteren als geheel
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zie dat dit aandeel aan 7,12 noteert (25/01), zou dit al niet wat hoger moeten/mogen zijn ?BlueB schreef: ↑20 januari 2023, 09:17De eerste voltreffer voor 2023.
Alleen jammer dat ik mijn positie nog volop aan het uitbouwen was.
Rovio Entertainment Corporation confirms receipt of a non-binding indicative proposal from Playtika Holding Corp.
The Board of Directors of Rovio Entertainment Corporation (“Rovio”) notes the announcement yesterday by Playtika Holding Corp. (“Playtika”) regarding its non-binding indicative proposal to acquire all issued and outstanding shares of Rovio at a proposed price of EUR 9.05 per share (the “Indicative Proposal”), corresponding to a premium of approximately 60% to the closing price of Rovio share on Nasdaq Helsinki on 19 January 2023.
Dat vind ik ook van al die aandelen in mijn eigen portefeuille, vreemd gegevenAbatoetnie schreef: ↑25 januari 2023, 10:07 Ik zie dat dit aandeel aan 7,12 noteert (25/01), zou dit al niet wat hoger moeten/mogen zijn ?
Het lijkt erop dat het bestuur gewoon geen interesse heeft om in te gaan op het bod. En daarnaast zijn er nog tal van andere risico's. Daarom dat er ook beleggers zijn die louter focussen op arbitrage mogelijkheden.
Een mooi voorbeeld is Activision. bod van MSFT aan 95USD, maar geen zekerheid dat de deal ook effectief geclosed wordt. huidige koers: 75 USD.
Al toont het bod wel dat het bedrijf volgens sommigen dus minstens 9 EUR per aandeel waard is, dat impliceert toch al iets.
Een mooi voorbeeld is Activision. bod van MSFT aan 95USD, maar geen zekerheid dat de deal ook effectief geclosed wordt. huidige koers: 75 USD.
Al toont het bod wel dat het bedrijf volgens sommigen dus minstens 9 EUR per aandeel waard is, dat impliceert toch al iets.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik denk voor een rustgevende belegging en lokaal op de Brusselse beurs ben je goed met Xior...
Waarom...? De mama en de papa betalen... dus ben je zeker dat ze betalen in tegenstelling tot winkelvastgoed of particuliere markt met onregelmatige huurders.
Bij studentenvastgoed is het altijd korte termijn, zekere betaling en een tekort in ieder land.
Studentenhuisvesting met hoge stabiele bezettingsgraad
Lange termijn eigenaar & uitbater van een internationaal gediversifieerde portefeuille
Duurzame groeistrategie met groeiend dividend
Crisisbestendig & defensief vastgoedsegment
Verwacht hier geen Lucidtoestanden, maar voor de defensieve belegger een must.
Daarom dat ik hier ook voor groot bedrag in zit
Waarom...? De mama en de papa betalen... dus ben je zeker dat ze betalen in tegenstelling tot winkelvastgoed of particuliere markt met onregelmatige huurders.
Bij studentenvastgoed is het altijd korte termijn, zekere betaling en een tekort in ieder land.
Lange termijn eigenaar & uitbater van een internationaal gediversifieerde portefeuille
Defensief? Het aandeel verloor in 2 jaar tijd de helft van zijn waarde. Het is geen defensief aandeel, maar een groeiaandeel in een uiterst kapitaalintensieve sector. Met alle gevolgen vandien.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ja maar zet de groei door... mijn kinderen mogen met de trein naar Leuven (25 minuten). Ik ga geen 6.000 euro per jaar + kosten aan een kamer betalen vind dat compleet van de pot gerukt, dan geef ik ze liever na hun studies 25.000 euro mee, daar gaan ze veel meer aan hebben.thorgal666 schreef: ↑30 januari 2023, 03:13 Ik denk voor een rustgevende belegging en lokaal op de Brusselse beurs ben je goed met Xior...
Wie eigenaar is van studentenkamers, ik heb gezien dat die kamers niet echt geweldig behandeld worden, er moet meer gerefurbished worden, gerefreshed, gerenoveerd...
Ik vind vastgoed zoiezo niet de beste investeren, maar ieder zijn mening
-
- Newbie
- Contacteer:
Niet iedereen woont op 25 minuten van Leuven.
Iemand die in Gent woont zal ook niet op kot gaan in Gent.
Een goed kot is direct verhuurd.
Ik overweeg om een eerste positie in EVS te nemen. Als er forummers zijn die dit aandeel van dichtbij volgen en hierover hun mening willen delen, graag, en alvast bedankt !
Xior maakte resultaten bekend:leergierig schreef: ↑30 januari 2023, 18:21 Niet iedereen woont op 25 minuten van Leuven.
- het nieuwe verhuurseizoen loopt als een tierelier
- de resultaten waren de beste ooit
- winst per aandeel met 15% gestegen
- dividend wordt verhoogd
En het aandeel... zakt met ruim 5%. We moeten al meer dan 6 jaar terug in de tijd om deze koers tegen te komen.
(jaja, ik weet dat er dividenden zijn... maar om maar te kaderen dat ja moet oppassen voor 'defensieve aandelen'. Je betaalt ze duur en het kan ook tegenvallen)
Echt? Het kotleven... dat is toch niet in geld uit te drukken?
-
- Hero Member
- Contacteer:
4,4% netto div aan de huidige koers. Wel een stevige koersval achter de rug. Reden?Gudrun schreef: ↑15 februari 2023, 17:18
Xior maakte resultaten bekend:
En het aandeel... zakt met ruim 5%. We moeten al meer dan 6 jaar terug in de tijd om deze koers tegen te komen.
(jaja, ik weet dat er dividenden zijn... maar om maar te kaderen dat ja moet oppassen voor 'defensieve aandelen'. Je betaalt ze duur en het kan ook tegenvallen)
SCHULDEN , SCHULDEN en nogmaals SCHULDENOrakel van Brakel schreef: ↑15 februari 2023, 18:274,4% netto div aan de huidige koers. Wel een stevige koersval achter de rug. Reden?Gudrun schreef: ↑15 februari 2023, 17:18
Xior maakte resultaten bekend:
-
- Hero Member
- Contacteer:
En waarom betalen ze dan nog dividend uit? Is dat een verplichting omdat het vastgoed is?