Wat is jouw brutoloon?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Wat is jouw brutoloon?
Ik wil bruto weten zodat ik weet of ik correct betaald word en of er ruimte voor opslag is.Danny180676 schreef: ↑17 februari 2023, 17:35 Brutoloon zegt nul komma nul. Beter het jaarlijks netto belastbaar bedrag/12 nemen en je hebt een beter zicht.
Heb ooit een belgisch fiscaal topadvocaat zijn inkomen eens op internet weten vermelden ( om te stoefen ? )
varieert tussen de 800 000,00 - en 1 200 000, oo euro per jaar ongeveer een jaar of 12 geleden
er zijn beursspeculanten die dat bedrag ook halen, zowel in min als in plus
varieert tussen de 800 000,00 - en 1 200 000, oo euro per jaar ongeveer een jaar of 12 geleden
er zijn beursspeculanten die dat bedrag ook halen, zowel in min als in plus
-
- Hero Member
- Contacteer:
Daar kan je al eens iets mee gaan eten.
Verschil in berekening RSZ bijdragen tussen arbeiders en bedienden.
En uiteraard het etentje fiscaal aftrekken
-
- Newbie
- Contacteer:
Moet je wel ook jouw sector gaan vergelijken met anderen, ancienniteit en leeftijd. Maar wat is correct betaald??Orakel van Brakel schreef: ↑17 februari 2023, 18:55Ik wil bruto weten zodat ik weet of ik correct betaald word en of er ruimte voor opslag is.Danny180676 schreef: ↑17 februari 2023, 17:35 Brutoloon zegt nul komma nul. Beter het jaarlijks netto belastbaar bedrag/12 nemen en je hebt een beter zicht.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn job binnen verschillende sectoren is ook een interessante vergelijking.
Ken een bedrijf waar men 21 % bonus ontvangt op het bruto jaarloon dit voor het 2 opeenvolgende jaar.Orakel van Brakel schreef: ↑17 februari 2023, 21:16 Mijn job binnen verschillende sectoren is ook een interessante vergelijking.
Leuk extraatje me dunkt.
En daar zitten ook it jobs bij.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou niet weten wat ik er mee zou moeten aanvangen. Genoeg is genoeg.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Niet zeveren, hé. Zelfs als je het niet wil opdoen kan je er nog altijd mee sparen of het beleggen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Een interessantere vraagstelling m.b.t. brutoloon zou eerder kunnen zijn om eens te kijken, vergelijken binnen welke sectoren het grootste bruto verschil zit (barema's) etc voor dezelfde functie uit te oefenen.
Als ik naar mezelf kijk, verdien ik meer, zelfs (misschien) te veel brutoloon dan iemand anders binnen de sector (met dezelfde anciënniteit)
Als ik naar mezelf kijk, verdien ik meer, zelfs (misschien) te veel brutoloon dan iemand anders binnen de sector (met dezelfde anciënniteit)
Idd, Bryan. In de pharma-sector heb je ook 3.900 euro netto voor een brutoloon van 'slechts' 5.600 euro. Wel 20 jaar dienst, 2 ploegensysteem en verder gehuwd maar geen kinderen ten laste. Al zie ik een IT'er niet direct 'pillen draaien' ...
Het netto loon is daar ook 400€ gestegen het laatste jaar. Toch een beetje een pervers systeem die procentuele loonindexatie. Een vrachtwagenchauffeur zal al blij mogen zijn met 200€ meer per maand.
Het netto loon is daar ook 400€ gestegen het laatste jaar. Toch een beetje een pervers systeem die procentuele loonindexatie. Een vrachtwagenchauffeur zal al blij mogen zijn met 200€ meer per maand.
Ik: Bank IT'er: +-4.750 bruto (geen wagen) + kleine bonus ong. 1.000 netto per jaar (groepsbonus, weinig invloed op)
Mijn leidinggevende verdient: +- 8.800 bruto (geen wagen, ken haar en ze is daar open over)
Haar leidinggevende verdient: +- 16.000 bruto (stevige directiewagen en allerlei royale voordelen)
Als ik een wagen met tankkaart wil gaat er ongeveer 1000 euro van mijn brutoloon. Maar ik bedank om te betalen voor in de file te gaan staan
De grote meedereheid van de bankbedienden zowel kantoor als hoofdzetel zal tussen 4.000 en 5.600 bruto zitten schat ik. Dacht dat het startloon rond de +- 3.000 bruto is momenteel. Dat wil zeggen de schoolverlaters of diegene met weinig ervaring en een hogeschooldiploma (volgens mij is dat hoger diploma zelfs een harde vereiste om te mogen beginnen).
Ik krijg er bovendien dit jaar (en de komende 10 jaar ofzo) 60 tot 75 euro bruto bij per maand als opslag (buiten index), whohoo!
En bruto zegt natuurlijk alles, netto is TOTAAL afhankelijk van de gezindssituatie, sommigen lijken dat maar niet te snappen... ik heb een collega die 5 kinderen heeft, die krijgt zijn bruto bijna netto betaald...
Mijn leidinggevende verdient: +- 8.800 bruto (geen wagen, ken haar en ze is daar open over)
Haar leidinggevende verdient: +- 16.000 bruto (stevige directiewagen en allerlei royale voordelen)
Als ik een wagen met tankkaart wil gaat er ongeveer 1000 euro van mijn brutoloon. Maar ik bedank om te betalen voor in de file te gaan staan
De grote meedereheid van de bankbedienden zowel kantoor als hoofdzetel zal tussen 4.000 en 5.600 bruto zitten schat ik. Dacht dat het startloon rond de +- 3.000 bruto is momenteel. Dat wil zeggen de schoolverlaters of diegene met weinig ervaring en een hogeschooldiploma (volgens mij is dat hoger diploma zelfs een harde vereiste om te mogen beginnen).
Ik krijg er bovendien dit jaar (en de komende 10 jaar ofzo) 60 tot 75 euro bruto bij per maand als opslag (buiten index), whohoo!
En bruto zegt natuurlijk alles, netto is TOTAAL afhankelijk van de gezindssituatie, sommigen lijken dat maar niet te snappen... ik heb een collega die 5 kinderen heeft, die krijgt zijn bruto bijna netto betaald...