ETF portefeuille
TIP
Re: ETF portefeuille
Waarom is dat niet genoeg?Johanzzzzzzzz schreef: ↑5 juli 2022, 16:45 Ik vind het een moeilijke. TSMC, Alibaba, Tencent en Amperex maken bijvoorbeeld maar 12,15% uit van de EMIM.
Alle beleggers samen bezitten zoveel van die bedrijven. Waarom wil jij meer? Is er iets dat jij weet en dat zij niet weten?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Na mijn teleurstelling over MeManaged van MeDirect ben ik op zoek gegaan naar een goed alternatief. Ik wilde een etf met volgende kenmerken:Superspaarder schreef: ↑5 juli 2022, 05:37Het is ook een goede keuze :EarthNvstr1 schreef: ↑5 juli 2022, 00:43 Ik heb slechts 1 ETF: IE00B3YLTY66 SPDR MSCI ACWI IMI UCITS ETF (IMIE)
- Voordeel : IMIE = IWDA + EMIM + ZPRS
- Nadeel : IMIE is een beetje duurder (0,40%)
- Voordeel : IMIE kost "minder werk"
- wereldwijd
- uitsluitend aandelen, geen obligaties
- developed + emerging markets
- grote, middelgrote en kleine ondernemingen
- kapitaliserend
- in EUR
- verkrijgbaar bij Bolero of MeDirect
Meer kosten en minder rendement.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Verschillen? Er zijn juist meer gelijkenissen dan verschillen.
- Appels en peren zijn beide fruit.
- Appels en peren zijn beide te verkrijgen bij de groenteboer of supermarkt.
- Appels en peren zijn beperkt houdbaar.
- Een appel weegt gemiddeld net zo veel als een peer. (er gaan van allebei ongeveer zes in een kilo)
- Appels en peren zijn beide ongeveer even groot.
- Appels en peren worden gekweekt door gelijksoortige bedrijven.
- De prijs van appels en peren ligt op hetzelfde niveau.
- Appels en peren zijn eenvoudig mee te nemen.