Budget App's (die geschikt zijn voor Vlamingen)
Re: Budget App's (die geschikt zijn voor Vlamingen)
Ik gebruik ook al enkele jaren zo een app en slaag er moeiteloos in om elk jaar mijn uitgaven onder controle te houden. Ik zit dit jaar aan 12.434,75 euro. De overschrijding van mijn budget 2021 van 12.500 euro werd mede veroorzaakt door enkele grotere uitgaven (een set winterbanden/velgen 300 euro , nieuwe Aldi Medion smart tv van 449 euro…).
Dat is een laag budget.
Op weg naar FI? Of zijn je inkomsten laag?
Gewoon benieuwd welke wegen mensen kiezen in de reis naar FI
Op weg naar FI? Of zijn je inkomsten laag?
Gewoon benieuwd welke wegen mensen kiezen in de reis naar FI
Niet moeilijk om weinig uit te geven. Enkel kopen wat je dagdagelijks nodig hebt en grote uitgaven alleen doen wanneer iets versleten of kapot is zoals bijvoorbeeld de tv in de post hierboven.
Gebruik al jaren Microsoft Money 97 onder windows 10.
Estate Guru believer.
12.500 is inderdaad erg laag.
Ik poog rond te komen met 22.000, dan wel met die verstande dat ik 4 à 5 keer per jaar op reis ga en een lening af te betalen heb.
Dit jaar zit ik ver over mijn budget door de aankoop van maatwerkkasten. In alle andere categorieën zit ik "op schema".
Iets zegt me dat Lop moeilijk doet om moeilijk te doen, dus daar ga ik niet verder mee in discussie.
Ik poog rond te komen met 22.000, dan wel met die verstande dat ik 4 à 5 keer per jaar op reis ga en een lening af te betalen heb.
Dit jaar zit ik ver over mijn budget door de aankoop van maatwerkkasten. In alle andere categorieën zit ik "op schema".
Iets zegt me dat Lop moeilijk doet om moeilijk te doen, dus daar ga ik niet verder mee in discussie.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Ik vermoed dat je lening hier niet bijgeteld is?Brembos schreef: ↑4 december 2021, 06:09 Ik gebruik ook al enkele jaren zo een app en slaag er moeiteloos in om elk jaar mijn uitgaven onder controle te houden. Ik zit dit jaar aan 12.434,75 euro. De overschrijding van mijn budget 2021 van 12.500 euro werd mede veroorzaakt door enkele grotere uitgaven (een set winterbanden/velgen 300 euro , nieuwe Aldi Medion smart tv van 449 euro…).
- Twijfelaar22
- Newbie
- Contacteer:
Ik gebruik nu meerdere.
Dyme: Kan goed inkomend en uitgaand over een jaar zien. Mijn uitgaven zijn helaas te grillig om alles uit de App te kunnen halen.
Ook gebruik ik iBilly. Ongeveer hetzelfde als Dyme, maar budgetten kun je gratis instellen. Moelijker of onmogelijk om je voorgaande jaar te zien. Dyme doet dit wel.
Wallet, geeft ook de algemene trend weer. Spaar je meer of minder? Meest uitgebreide van allen, maar helaas een Vietnamese App. Vertrouw ik iets minder.
Visueel allemaal iets anders. Maar allen goed, iBilly en Dyme navigeren fijner.
Lukt me bij geen van allen om mijn Groene boekje in de App te laten opnemen. 1 van de 2 rekeningen spaar/betaal, maakt gebruik van de App lastiger. Uiteindelijk heb je dan nog geen totaaloverzicht.
Tips welkom om dit toch voorelkaar te krijgen.
Dyme: Kan goed inkomend en uitgaand over een jaar zien. Mijn uitgaven zijn helaas te grillig om alles uit de App te kunnen halen.
Ook gebruik ik iBilly. Ongeveer hetzelfde als Dyme, maar budgetten kun je gratis instellen. Moelijker of onmogelijk om je voorgaande jaar te zien. Dyme doet dit wel.
Wallet, geeft ook de algemene trend weer. Spaar je meer of minder? Meest uitgebreide van allen, maar helaas een Vietnamese App. Vertrouw ik iets minder.
Visueel allemaal iets anders. Maar allen goed, iBilly en Dyme navigeren fijner.
Lukt me bij geen van allen om mijn Groene boekje in de App te laten opnemen. 1 van de 2 rekeningen spaar/betaal, maakt gebruik van de App lastiger. Uiteindelijk heb je dan nog geen totaaloverzicht.
Tips welkom om dit toch voorelkaar te krijgen.
En hoe zit het voor dit jaar?Brembos schreef: ↑4 december 2021, 06:09 Ik gebruik ook al enkele jaren zo een app en slaag er moeiteloos in om elk jaar mijn uitgaven onder controle te houden. Ik zit dit jaar aan 12.434,75 euro. De overschrijding van mijn budget 2021 van 12.500 euro werd mede veroorzaakt door enkele grotere uitgaven (een set winterbanden/velgen 300 euro , nieuwe Aldi Medion smart tv van 449 euro…).
Nog altijd zo spaarzaam?
Ja hoor , ik denk morgen de eerste 1500 euro te hebben uitgegeven. Mijn eerste tankbeurt met de auto , 30 euro , komt er aan…. Ik heb overigens geen lening. Uit fiscale overweging had ik overigens 20 jaar geleden een lening genomen van 25.000 euro op 10 jaar voor mijn woning , voor de rest nooit.
Ik geef al bij al ook weinig uit. Ik hou het wel niet bij in een app of een ander systeem. Ik kan elke maand meer dan de helft van mijn loon sparen, mijn echtgenote idem. Het gespaarde geld gebruiken we om regelmatig op reis te gaan en om de 2 maand bijkomend een weekendje naar Duitsland of Frankrijk te gaan.
Zuinig leven is inderdaad echt niet moeilijk, het vergt alleen een beetje karakter om niet telkens het allernieuwste te willen en alleen maar zaken vervangen die echt versleten zijn.
Zuinig leven is inderdaad echt niet moeilijk, het vergt alleen een beetje karakter om niet telkens het allernieuwste te willen en alleen maar zaken vervangen die echt versleten zijn.
In 2020 hebben wij met een gezin van 4 geleefd van 9.600 euro niemand heeft hier iets tekort gehad.
Maar iedereen komt niet even ver met zijn centen.
Kzal even uitleggen hoe we dat hebben gedaan
- Hypotheek nihil
- Nieuw huis, wat volledig afgewerkt is, dus alles was al nieuw aanwezig, niks moeten vervangen of kopen
- Alle elektronica zoals TV, Hifi, Koffiezet, Broodrooster, etc... al reeds aanwezig
- Passiefhuis, geen elek kosten, zo goed als geen gas kosten, laag waterverbruik door bv regenwaterput
- Internet abbo van het werk + geen tv abbo wegens desinteresse
- Wagen van het werk
- GSM van het werk
- Laptop van het werk, computer was er al
- Hospi verzekering van het werk
- Kinderen moesten/mochten niet naar de opvang
- Elektrische fiets en wandelschoenen waren aanwezig (grootste deel van onze vrijetijdsbesteding + wat cafeetjes)
- We hebben geen verzekeringen te betalen
- Kleding hadden we genoeg, + alles was gesloten door covid...
- Ik houd van koken en dat scheelt ongetwijfeld veel boodschappenkosten
Zo een budget app, vind dat je er niet zo heel veel aan hebt.
Gewoon kopen wat je nodig hebt, en dat kritisch bekijken.
Voor grote uitgangen die je weet dat ze eventueel komen, kan je wat geld opzij zetten indien je dat nog niet hebt.
Maar iedereen komt niet even ver met zijn centen.
Kzal even uitleggen hoe we dat hebben gedaan
- Hypotheek nihil
- Nieuw huis, wat volledig afgewerkt is, dus alles was al nieuw aanwezig, niks moeten vervangen of kopen
- Alle elektronica zoals TV, Hifi, Koffiezet, Broodrooster, etc... al reeds aanwezig
- Passiefhuis, geen elek kosten, zo goed als geen gas kosten, laag waterverbruik door bv regenwaterput
- Internet abbo van het werk + geen tv abbo wegens desinteresse
- Wagen van het werk
- GSM van het werk
- Kinderen moesten/mochten niet naar de opvang
- Elektrische fiets en wandelschoenen waren aanwezig (grootste deel van onze vrijetijdsbesteding + wat cafeetjes)
- Kleding hadden we genoeg, + alles was gesloten door covid...
- Ik houd van koken en dat scheelt ongetwijfeld veel boodschappenkosten
Zo een budget app, vind dat je er niet zo heel veel aan hebt.
Gewoon kopen wat je nodig hebt, en dat kritisch bekijken.
Voor grote uitgangen die je weet dat ze eventueel komen, kan je wat geld opzij zetten indien je dat nog niet hebt.
een brandverzekering van je werk dan ?Galactic schreef: ↑21 februari 2023, 08:34 In 2020 hebben wij met een gezin van 4 geleefd van 9.600 euro niemand heeft hier iets tekort gehad.
...
...
- GSM van het werk
....
.....
Laatst gewijzigd door iejoor op 21 februari 2023, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Als we onszelf grenzen stellen, werkt het echt. Als we eenmaal gaan zitten om ons budget toe te wijzen, wordt alles gemakkelijker en transparanter.