ETF portefeuille
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: ETF portefeuille
Denk je dat de tijd rijp is? Er komen nog renteverhogingen aan dus de bestaande obligaties zullen nog verder in waarde zakken. Anderzijds zullen nieuwe obligaties natuurlijk meer opbrengen.EarthNvstr1 schreef: ↑20 februari 2023, 21:07 vermits ik denk dat de tijd voor een obligatie fonds zowat rijp is.
Net zoals bij aandelen zitten verwachtingspatronen ingecalculeerd. Als je wacht tot de ECB/FED aankondigt geen renteverhogingen meer door te willen voeren is de prijs reeds lang gestegen, en zijn obligaties te duur. Het is voor het eerst in 10 jaar dat je in obligaties kunt instappen zonder in een opgeblazen bubbel te investeren.
@sintorama: je kunt gelijk hebben. Ik zal eens nadenken over een obligatie-etf.
Ik ben ingestapt in EGOV. De voordelen:
- obligatiefonds
- obligaties met investment grade (AAA en AA maken 60% uit)
- van landen van de EMU
- in EUR
- kapitalisatie
- fonds staat op zijn laagste stand ooit (gestart in 2017)
-
- Full Member
- Contacteer:
[quote=Yaris post_id=572875 time=1676989607 user_id=5573]
[/quoteI
Ik heb deze ook aangekocht. Verder heb ik nog DBZB (overheidsobligaties wereldwijd) en EUNA.
- obligatiefonds
- obligaties met investment grade (AAA en AA maken 60% uit)
- van landen van de EMU
- in EUR
- kapitalisatie
- fonds staat op zijn laagste stand ooit (gestart in 2017)
[/quoteI
Ik heb deze ook aangekocht. Verder heb ik nog DBZB (overheidsobligaties wereldwijd) en EUNA.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij speelt dat "verwachtingspatroon" bij obligaties (en -fondsen) een veel kleinere rol in vergelijking met aandelen (en -fondsen).sintorama schreef: ↑21 februari 2023, 12:31 Net zoals bij aandelen zitten verwachtingspatronen ingecalculeerd. Als je wacht tot de ECB/FED aankondigt geen renteverhogingen meer door te willen voeren is de prijs reeds lang gestegen, en zijn obligaties te duur. Het is voor het eerst in 10 jaar dat je in obligaties kunt instappen zonder in een opgeblazen bubbel te investeren.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Jij hebt voor mij het werk gedaan. Je ziet wat een invloed je op mij uitoefent. Ik ben in twee dagen tijd in twee etf's beginnen beleggen die jij had uitgekozen.
Net nu ik aan twee nieuwe etf's begonnen ben moet Wall Street zo hard dalen. Geeft niet, dan kan ik volgende keer goedkoop bijkopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Momenteel 9 geschreven calls en maar 3 geschreven puts in portefeuille. Laat het maar eens goed zakken.
Alleen long posities hier. Laat het maar eens goed zakken.Orakel van Brakel schreef: ↑21 februari 2023, 22:15 Momenteel 9 geschreven calls en maar 3 geschreven puts in portefeuille. Laat het maar eens goed zakken.
Veel cash in de portefeuille hier.
Laat het maar eens goed zakken.
Laat het maar eens goed zakken.