DB termijnrekening in euro of in USD
TIP
DB termijnrekening in euro of in USD
Deutsche bank bied termijnrekeningen aan in Euro en in USD, in USD ligt te opbrengst procentueel hoger 3.51%USD vs 1.94% Eur.
Ik weet dat ik hier met het wisselkoersrisico zit, echter hoe reeel is het dat de Dollar binnen het jaar sterk zakt? Wat zijn de vooruitzichten hieromtrent.
Idem met obligaties / aandelen in USD.
Ik weet dat ik hier met het wisselkoersrisico zit, echter hoe reeel is het dat de Dollar binnen het jaar sterk zakt? Wat zijn de vooruitzichten hieromtrent.
Re: DB termijnrekening in euro of in USD
De rente die DB aanbied lijkt marktconform; rekening houdend met de verwachtingen en vooruitzichten.shuttle schreef: ↑22 februari 2023, 14:02 Deutsche bank bied termijnrekeningen aan in Euro en in USD, in USD ligt te opbrengst procentueel hoger 3.51%USD vs 1.94% Eur.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als herbelegging in dollar okeshuttle schreef: ↑22 februari 2023, 14:02 Deutsche bank bied termijnrekeningen aan in Euro en in USD, in USD ligt te opbrengst procentueel hoger 3.51%USD vs 1.94% Eur.
Nu dollars kopen kijk eens naar de verhouding € - $ van de afgelopen 2 maanden.
Uit het verleden met zo een aanbod DB denkt dat € gaat stijgen.
Zoals burgundy zegt: in dollar herbeleggen indien de wisselkoers ongunstig geëvolueerd is en dat blijven doen tot de wisselkoers terug goed is.
Ik ging er eerlijk gezegd uit van het volgende:
termijnrekening op 1 jaar:
1000€ is 1063 dollar aan de huidige koersen.
Aan een netto rentevoet van 3,5 is dat één jaar later 1100 USD
Ik dacht dat die 1100USD automatisch terug werden omgezet in Euro, aan de dan geldende koers.
Zakt de dollar zou ik dan mogelijks verlies maken, stijgt hij is het meer opbrengst.
Maar het blijkt dus niet zo te zijn dat de dollars automatisch worden omgezet in Euro's?
Ik zie trouwens dat de dollar weer wat aan het zakken is de laatste week, na een heropleving de laatste maanden.
termijnrekening op 1 jaar:
1000€ is 1063 dollar aan de huidige koersen.
Aan een netto rentevoet van 3,5 is dat één jaar later 1100 USD
Ik dacht dat die 1100USD automatisch terug werden omgezet in Euro, aan de dan geldende koers.
Zakt de dollar zou ik dan mogelijks verlies maken, stijgt hij is het meer opbrengst.
Maar het blijkt dus niet zo te zijn dat de dollars automatisch worden omgezet in Euro's?
Ik zie trouwens dat de dollar weer wat aan het zakken is de laatste week, na een heropleving de laatste maanden.