depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
Je kunt daar toch niet in missen? Wat zou je anders kunnen openen dan een depositorekening?
Euh, je hebt keuze genoeg, zoals een rekening voor de huurwaarborg, borgtocht voor een overheidsopdracht, borgtocht wet bryne, borgtocht vervoersvergunning, …
Zie rubriek "Specifieke informatie voor elke beheerde consignatie bij de Deposito- en Consignatiekas ". Zonder juiste referentie krijg je het geld wel retour.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als je nadien nog wilt bijstorten, moet je dan een nieuw dossier(= rekening) openen? Of mag je gewoon dezelfde gestructureerde mededeling gebruiken en dus op je eerste rekening storten ?
Aanvraag tot bijstorting doen en pas dan overschrijven met dezelfde referentie.
Best een nieuw dossier openen. Als ze LIFO toepassen krijg je misschien geen intrest.LaCucaracha schreef: ↑22 februari 2023, 18:52 Als je nadien nog wilt bijstorten, moet je dan een nieuw dossier(= rekening) openen? Of mag je gewoon dezelfde gestructureerde mededeling gebruiken en dus op je eerste rekening storten ?
Ik kom hier voor maart op een rente van 2,9445%. Of dus afgerond 2,90%.
Hoe kom je daarbij?
De rente wordt bepaald ddor het gemiddelde van de rentes die lopen vanaf de 5de laatste werkdag van de vorige maand tot de 5de laatste werkdag van de lopende maand. Maart is nog niet begonnen....
De rente wordt bepaald ddor het gemiddelde van de rentes die lopen vanaf de 5de laatste werkdag van de vorige maand tot de 5de laatste werkdag van de lopende maand. Maart is nog niet begonnen....
De rente wordt altijd bepaald de maand vooraf. De rente van februari werd aangekondigd eind januari, enz.
Je moet de rente nemen van OLO op 1 jaar van 25/01 - 22/02, dit is telkens de vijfde laatste bankwerkdag van de maand. Van de OLO moet je de dagelijkse rente bekijken en hiervan gemiddelde nemen en dan weet je rente voor komende maand, in dit geval dus maart.
En ik kwam ook uit op 2,9 - rente wordt afgerond op 0,1.
Net niet de grens van 3%, wat waarschijnlijk wel volgende keer zal overschreden worden...
OLO 1 jaar stond gisteren op 3,13%
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Als ik mijn dossier op E-depo raadpleeg kan ik nu bij beschikbare acties kiezen uit twee dingen: 'terugbetaling vragen' en 'bijkomende storting doen'.
Komt er hier na 1 jaar een derde extra optie 'rente simuleren' bij te staan zodat je alles netjes kan opvolgen?
Komt er hier na 1 jaar een derde extra optie 'rente simuleren' bij te staan zodat je alles netjes kan opvolgen?
E-depo is geen bank en heeft dus geen verplichting voor een rentesimulator.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Op 1 januari wordt de rente berekend (op voorwaarde dat de som minimaal 12 volle maanden op rekening staat). Ik veronderstel dat je in dat geval een knop te zien krijgt of je de rente wil uitbetaald zien worden of niet (want deze rente kan geen nieuwe rente opbrengen).Johanzzzzzzzz schreef: ↑23 februari 2023, 17:04 Als ik mijn dossier op E-depo raadpleeg kan ik nu bij beschikbare acties kiezen uit twee dingen: 'terugbetaling vragen' en 'bijkomende storting doen'.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
van 25/01 - 22/02 moet zijn: van 25/01 tem 21/02Mickey_B schreef: ↑23 februari 2023, 13:01 Je moet de rente nemen van OLO op 1 jaar van 25/01 - 22/02, dit is telkens de vijfde laatste bankwerkdag van de maand. Van de OLO moet je de dagelijkse rente bekijken en hiervan gemiddelde nemen en dan weet je rente voor komende maand, in dit geval dus maart.
En ik kwam ook uit op 2,9 - rente wordt afgerond op 0,1.
Net niet de grens van 3%, wat waarschijnlijk wel volgende keer zal overschreden worden...
OLO 1 jaar stond gisteren op 3,13%
Het resultaat is inderdaad 2,90% intrest voor maand maart.
(Ik had meer effect verwacht van de renteverhoging met 0,50% door ECB d.d. 2 februari.)
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 24 februari 2023, 00:30, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als de rente enkel jaarlijks op 1 januari wordt berekend voor sommen die minimum 12 maanden op de rekening staan, betekent dit dan, als je nu een rekening opent, je 22 maanden moet wachten, tot 1 januari 2025 alvorens je rente krijgt?VincentVega schreef: ↑23 februari 2023, 19:33Op 1 januari wordt de rente berekend (op voorwaarde dat de som minimaal 12 volle maanden op rekening staat). Ik veronderstel dat je in dat geval een knop te zien krijgt of je de rente wil uitbetaald zien worden of niet (want deze rente kan geen nieuwe rente opbrengen).Johanzzzzzzzz schreef: ↑23 februari 2023, 17:04 Als ik mijn dossier op E-depo raadpleeg kan ik nu bij beschikbare acties kiezen uit twee dingen: 'terugbetaling vragen' en 'bijkomende storting doen'.