ETF portefeuille
TIP
Re: ETF portefeuille
Zoals de discussie rond de 0% staatsbons duidelijk toont, kan een 0% obligatie een groter rendement hebben dan een obligatie met een 2,6% of 3% coupon.
De coupon zelf is van ondergeschikt belang; het totaal rendement telt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nee hoor, je snapt er echt de ballen van. Iedereen die de afgelopen 5 jaar obligaties gekocht heeft en die bijhoud tot vervaldag zal een positief rendement hebben. Iedereen die de afgelopen 5 jaar in IEAG zat heeft een negatief rendement
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Enkel als je onoprecht de huidige stand van je portefeuille fout berekend.vortex schreef: ↑24 februari 2023, 19:07Nee hoor, je snapt er echt de ballen van. Iedereen die de afgelopen 5 jaar obligaties gekocht heeft en die bijhoud tot vervaldag zal een positief rendement hebben. Iedereen die de afgelopen 5 jaar in IEAG zat heeft een negatief rendement
Schermafdruk van 2023-02-24 19-05-42.png
Waarom denk je dat het merendeel van de obligaties vandaag onder pari noteren?
Elke belegger die correct de huidige waarde van zijn obligaties in rekening brengt heeft hetzelfde resultaat als aan fonds.
Elke obligatie in de portefeuille zal vandaag minder waard zijn dan de aankoopprijs, omdat de rente gestegen is.
Als de belegger telkens zijn dividenden en uitbetalingen herbelegd zal hij exact hetzelfde resultaat halen als een fonds met dezelfde obligaties.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Natuurlijk kan dat, maar dat was de discussie niet.