Nieuwe Vlaamse regering
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Ik zie de volgende partijen dat doen: Vooruit, Groen, CD&V, OpenVLD.VincentVega schreef: ↑25 februari 2023, 19:38 Maar wie gaat er met de communisten/extreem-links in zee
Al vergeten wat er recent federaal is gebeurd ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Voor de postjes zullen deze partijen daar zeker toe bereid zijn. Ook en zeker OpenVLD, voor de verkiezingen altijd rechts, na de verkiezingen altijd opportunistisch.EarthNvstr1 schreef: ↑25 februari 2023, 19:43Ik zie de volgende partijen dat doen: Vooruit, Groen, CD&V, OpenVLD.VincentVega schreef: ↑25 februari 2023, 19:38 Maar wie gaat er met de communisten/extreem-links in zee
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Zit de PVDA in de federale regeringEarthNvstr1 schreef: ↑25 februari 2023, 19:43Ik zie de volgende partijen dat doen: Vooruit, Groen, CD&V, OpenVLD.VincentVega schreef: ↑25 februari 2023, 19:38 Maar wie gaat er met de communisten/extreem-links in zee
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Mijn voorspelling: CVP, PVV. Staan voor niets en niemand; "open" voor alles en iedereen. Egaal welke coalitie; de vetpotten tellen. "Staatsdragend" heet dat dan.VincentVega schreef: ↑25 februari 2023, 19:38Dat is zowat de enige optie indien je een Vlaamse regering zonder N-VA en VB wil vormen …EarthNvstr1 schreef: ↑25 februari 2023, 14:02
Want anders een Vivaldi coalitie (maar dan met PVDA erbij) in Vlaanderen ?
Maar wie gaat er met de communisten/extreem-links in zee
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Geen idee, ik zal het even uitzoeken voor jou als je dat per se wil weten ...
Ben jij Mr GOOGLE?EarthNvstr1 schreef: ↑25 februari 2023, 21:14Geen idee, ik zal het even uitzoeken voor jou als je dat per se wil weten ...
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Eerder mister wise-assSammy2 schreef: ↑25 februari 2023, 21:20Ben jij Mr GOOGLE?EarthNvstr1 schreef: ↑25 februari 2023, 21:14
Geen idee, ik zal het even uitzoeken voor jou als je dat per se wil weten ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dat heb je prachtig gezegd !VincentVega schreef: ↑22 februari 2023, 18:14
Je mag niet zo snel meegaan in de denkwijze van complotdenkers.
Een van hun tactieken is om van de kernvraag af te wijken, naast de kwestie te praten en hun gelijk aan te tonen op basis van iets wat vaststaat maar eigenlijk irrelevant is.
Zeer wijd verspreid op dit forum, deze wijze om een dialoog tot speldjesprikkerij op eigen borst te maken.
Niet alleen hier. In menig bedrijf of in de politiek wordt met gezwam veel succes behaald.
En zo zitten we weer on topic.
Ik ben eens benieuwd of de Vlaamse regering volgende week een oplossing gaat vinden voor de stikstofcrisis en zoniet wat er dan gaat gebeuren. Ze hebben nu een week de tijd gehad om de gemoederen tot bedaren te brengen en over een compromis na te denken. Het zou hopeloos zijn om de beslissing nogmaals uit te stellen. Wat we zelf doen doen we beter, jawadde.
Hoog tijd dat mevrouw Vera Dua wordt benoemd als minister van landbouw en leefmilieu zodat een en ander vooruit kan gaan.
Grapjas, dan kan je nog beter pakweg de heer Theo Francken als minister van landbouw en leefmilieu aanstellen.
Vera Dua is voorzitter van de milieukoepel Bond Beter Leefmilieu en voormalig politica voor Agalev en Groen. Ik denk niet dat je daarmee de boeren gerust ga kunnen stellen …
Och, met mevrouw Vera Dua ging het destijds ook niet vooruit, ook zij heeft het probleem ooit ten gronde willen aanpakken en hoopte er op de Vlaanderen zijn mestoverschotten in Wallonië kon dumpen, wat tot op vandaag niet gelukt is.
Een artikel van 21 jaar geleden dat toch wel enig déjà vu gevoel oproept. Ik bewonder mevrouw minister Zuhal Demir voor haar doorzettingsvermogen en hoop dat het probleem deze keer wel ten gronde aangepakt wordt.
Haar vorige passage in de Vlaamse regering - meer dan 20 jaar geleden - was niet echt een succes …vortex schreef: ↑26 februari 2023, 14:42Och, met mevrouw Vera Dua ging het destijds ook niet vooruit, ook zij heeft het probleem ooit ten gronde willen aanpakken en hoopte er op de Vlaanderen zijn mestoverschotten in Wallonië kon dumpen, wat tot op vandaag niet gelukt is.
Een artikel van 21 jaar geleden dat toch wel enig déjà vu gevoel oproept. Ik bewonder mevrouw minister Zuhal Demir voor haar doorzettingsvermogen en hoop dat het probleem deze keer wel ten gronde aangepakt wordt.
Na de verkiezingsoverwinning van 13 juni 1999 bleef ze tot midden juli nog even Vlaams volksvertegenwoordiger en volgde ze op 13 juli 1999 Theo Kelchtermans op als Vlaams minister van Landbouw en Leefmilieu. Ze streefde als minister naar de uitbreiding van de natuurgebieden. Verder wilde ze de mestoverschotten sterk beperken. Daardoor kreeg ze het soms aan de stok met de landbouwers.
Na de zware verkiezingsnederlaag van Agalev bij de federale verkiezingen van 18 mei 2003 stapte ze op als Vlaams minister en ging ze terug zetelen in het Vlaams Parlement.
Maar goed, het was toch maar een grapje van Brembos want Groen zit zelf niet in de Vlaamse regering (gelukkig maar)
Groen zit wel in de oppositie, je zou verwachten dat ze vanuit die positie toch hun standpunten kenbaar maken en opkomen voor het milieu. Maar ach, dan zouden ze Demir en NVA moeten steunen en milieu is sinds "back to fossil" Tine toch geen thema meer bij Groen.
Ik denk eerder aan een co ministerschap met de heer Francken en mevrouw Dua.