Santander bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander bank
Ik dacht dat de reeds verworven getrouwheidspremie voor 2 maand werd meegenomen? Dit lees ik hier toch op het forum
Ja, dat klopt, tot 3x per jaar en overschrijvingen van minstens €500. Je zal het nadien "onmiddelijk" kunnen zien in de rentesimulatie.
Ik heb een Vision+ en een Vision max rekening. Stel dat ik alles overboek van de Vision Max naar de Vision + rekening en een dag later alles terug over zet naar de Vision Max rekening. Telt dit dan voor 2 bewegingen ? Of open ik best een nieuwe Vision Max rekening om de 1,8% niet te mislopen ?
Vermits we blijkbaar dus echt voor de volgende 2 a 3 jaar bij elke rentestijging op een gereglementeerde spaarrekening dezelfde discussie zullen zien, deze 4 take-aways:
"Tussen 2 gereglementeerde spaarrekeningen"
"Maximum 3 maal per kalenderjaar én 3 maal per rekening, dus niet gewoon per overschrijving"
"Minimumbedrag van overschrijving 500 euro"
"Behoud van valutadatum"
"Nieuwe getrouwheidsrente is pro rata"
Is het antwoord op de eerste 3 stellingen ja, dan is ook het antwoord op de laatste 2 ja.
"Tussen 2 gereglementeerde spaarrekeningen"
"Maximum 3 maal per kalenderjaar én 3 maal per rekening, dus niet gewoon per overschrijving"
"Minimumbedrag van overschrijving 500 euro"
"Behoud van valutadatum"
"Nieuwe getrouwheidsrente is pro rata"
Is het antwoord op de eerste 3 stellingen ja, dan is ook het antwoord op de laatste 2 ja.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Plaats bij 1 nog " bij dezelfde bank, op naam van dezelfde persoon"
Ik begrijp niet waarom je een nieuwe rekening zou moeten aanmaken? Het geld dat er nu opstaat zal 14 maanden na je eerste storting, de getrouwheidheidspremie geven voor de eerste twee maanden aan de huidige rente en voor de volgende 12 maanden aan de nieuwe. Als je nu dat bedrag naar een nieuwe rekening overmaakt blijft het identiek, zowel voor die twee maanden aan de huidige premie als voor het nieuwe bedrag aan die van maart.
Ik begrijp niet waarom hier zo geswitched wordt binnen een zelfde type rekening.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ofwel zijn ze hier met een paar miljoen bezig. Ofwel rapen ze rosse centjes. Op normale bedragen van een paar k kan dat toch allemaal geen hol uitmaken.
Correct. De nieuwe rente is geldig op huidige rekeningen. Is dus niet zoals bij andere banken waar je een nieuwe rekening moet openen.
Omdat je zo voor de resterende periode van de nieuwe interestvoet kunt genieten zonder de reeds opgebouwde getrouwheidspremie te verliezen.mouche schreef: ↑27 februari 2023, 08:54Ik begrijp niet waarom je een nieuwe rekening zou moeten aanmaken? Het geld dat er nu opstaat zal 14 maanden na je eerste storting, de getrouwheidheidspremie geven voor de eerste twee maanden aan de huidige rente en voor de volgende 12 maanden aan de nieuwe. Als je nu dat bedrag naar een nieuwe rekening overmaakt blijft het identiek, zowel voor die twee maanden aan de huidige premie als voor het nieuwe bedrag aan die van maart.
Ik begrijp niet waarom hier zo geswitched wordt binnen een zelfde type rekening.
@pmu, maar de nieuwe rentevoeten worden voor bestaande rekeningen toch ook opgetrokken? Maw wat er al opstaat gaat vanaf 1 maart toch ook genieten van de verhoging, zonder te moeten switchen?
Als dat niet klopt moet je bij iedere bank meerdere rekeningen gaan openen of is dit enkel bij Santander?
Als dat niet klopt moet je bij iedere bank meerdere rekeningen gaan openen of is dit enkel bij Santander?
Laatst gewijzigd door mouche op 27 februari 2023, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Van een hogere basisinterest geniet je meteen maar van een hogere getrouwheidspremie pas nadat je geld twaalf maanden op de rekening heeft gestaan.
Ja, uiteraard, maar het is toch niet logisch dat voor bestaande getrouheidsrekeningen men er telkens een nieuwe moet openen en de bestaande niet a ratio worden berekend en ook aan de nieuwe tarieven vanaf maart, uiteraard voor 1 jaar, kunnen meegenieten.
-
- Verbannen Gebruiker
Het is prutswerk van de politici. Eerst hebben ze de wet van de gereglementeerde spaarboekjes aangepast, met nieuwe regels voor basisrente en getrouwheidspremie.mouche schreef: ↑27 februari 2023, 12:57 @pmu, maar de nieuwe rentevoeten worden voor bestaande rekeningen toch ook opgetrokken? Maw wat er al opstaat gaat vanaf 1 maart toch ook genieten van de verhoging, zonder te moeten switchen?
Daarna hebben ze gemerkt dat hun eigen wet tot gevolg heeft dat de getrouwheidspremie eerst de 12 maanden moet vol maken vooraleer een verhoging doorgerekend wordt.
Dus hebben ze een extra prutsregel toegevoegd rond het switchen tussen spaarrekeningen bij dezelfde bank, met minimum 500 euro, max. 3 overschrijvingen,...
De volgende extra prutsregel gaan ze toevoegen wanneer ze doorhebben dat die laatste prutsregel tot gevolg heeft dat je bij dalende rentevoeten getrouwheidspremie kunt verliezen, als je niet oplet.
En dus prutsregel bovenop prutsregel bovenop prutsregel.
Het is de wet, en dus moeten de banken dat volgen. Het is verboden om de getrouwheidsrente te verhogen tussentijds, behalve bij switchen.
OK bedankt!
Daarbij komt, dat waarschijnlijk iedere bank zijn eigen regels heeft, in het al dan niet kunnen openen van zo'n tweede identieke rekening.
Daarbij komt, dat waarschijnlijk iedere bank zijn eigen regels heeft, in het al dan niet kunnen openen van zo'n tweede identieke rekening.
-
- Verbannen Gebruiker