jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
Energiepremie ( pakket 2) werd gisteren gestort door Octa+.
Als ze elekriciteitsprijs rond de 20 c€/kWh kunnen houden dan mogen de premies afgeschaft worden. Mss dat men straks nog een deel van de premies terug wil vorderen onder het mom dat het achteraf allemaal niet zo dramatisch duur was ...
Als ze elekriciteitsprijs rond de 20 c€/kWh kunnen houden dan mogen de premies afgeschaft worden. Mss dat men straks nog een deel van de premies terug wil vorderen onder het mom dat het achteraf allemaal niet zo dramatisch duur was ...
Straks komen ze opnieuw mijn meterstanden elektriciteit opnemen. Ondertussen wacht ik al bijna een jaar op mijn vorige jaarafrekening. Ombudsman ingeschakeld die een dossier opgemaakt heeft en enkele weken geleden een mail gekregen van hem dat hij niets kon doen en voor hem het dossier afgesloten was.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eigenlijk zou ik dat geen probleem vinden als de eindafrekening op zich laat wachten, behalve als er teveel voorschotten betaald werden, wat spijtig genoeg echt een bewuste strategie van de energieleveranciers is.
De overheid zou dit moeten tegengaan, door een wet te stemmen die teveel betaalde voorschotten automatisch verhogen met de wettelijke intrest (die is 5,25% voor 2023, wel maar 1,50% voor 2022).
Waarom hebben wij een staatssecretaris voor consumentenzaken zeg?
Trouwens waarom volgt die wettelijke intrest niet beter de inflatie?
De overheid zou dit moeten tegengaan, door een wet te stemmen die teveel betaalde voorschotten automatisch verhogen met de wettelijke intrest (die is 5,25% voor 2023, wel maar 1,50% voor 2022).
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 25 februari 2023, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij Engie ligt de datum van de eindafrekening voor volgend jaar al vast!delaby schreef: ↑25 februari 2023, 10:54 Straks komen ze opnieuw mijn meterstanden elektriciteit opnemen. Ondertussen wacht ik al bijna een jaar op mijn vorige jaarafrekening. Ombudsman ingeschakeld die een dossier opgemaakt heeft en enkele weken geleden een mail gekregen van hem dat hij niets kon doen en voor hem het dossier afgesloten was.
Ironisch genoeg is het onmogelijk bij Eneco om je voorschotfakturen te verlagen tot nadat je je jaarafrekening ontvangen hebt… van een “gijzeling” gesproken…spaarfreakje schreef: ↑25 februari 2023, 12:03 Eigenlijk zou ik dat geen probleem vinden als de eindafrekening op zich laat wachten, behalve als er teveel voorschotten betaald werden, wat spijtig genoeg echt een bewuste strategie van de energieleveranciers is.
Stap over op een maandelijkse afrekening, je betaalt wat je voorgaande maand verbruikt hebt aan de actuele prijs, geen te hoge vooraf betalingen meer en geen gesjoemel met load profielenspaarfreakje schreef: ↑25 februari 2023, 12:03 Eigenlijk zou ik dat geen probleem vinden als de eindafrekening op zich laat wachten, behalve als er teveel voorschotten betaald werden, wat spijtig genoeg echt een bewuste strategie van de energieleveranciers is.
Zeker aan te raden wanneer je kan kiezen hoe je verwarmt, bv gas of stroom deze maand te duur -> (bij)stoken met pellet of houtkachel.
Denk dat dit niet mogelijk is met een analoge meter voor elektriciteit?vortex schreef: ↑25 februari 2023, 12:57Stap over op een maandelijkse afrekening, je betaalt wat je voorgaande maand verbruikt hebt aan de actuele prijs, geen te hoge vooraf betalingen meer en geen gesjoemel met load profielenspaarfreakje schreef: ↑25 februari 2023, 12:03 Eigenlijk zou ik dat geen probleem vinden als de eindafrekening op zich laat wachten, behalve als er teveel voorschotten betaald werden, wat spijtig genoeg echt een bewuste strategie van de energieleveranciers is.
Zeker aan te raden wanneer je kan kiezen hoe je verwarmt, bv gas of stroom deze maand te duur -> (bij)stoken met pellet of houtkachel.
Klopt, kan enkel met digitale teller en nog niet bij elke leverancier.delaby schreef: ↑25 februari 2023, 13:59Denk dat dit niet mogelijk is met een analoge meter voor elektriciteit?vortex schreef: ↑25 februari 2023, 12:57
Stap over op een maandelijkse afrekening, je betaalt wat je voorgaande maand verbruikt hebt aan de actuele prijs, geen te hoge vooraf betalingen meer en geen gesjoemel met load profielen
Inderdaad ze hebben mijn meterstand al sinds 25 januari 2023.
En toch wachten te tot maart om eind afrekening op te maken.
Mijn andere leverancier heeft zijn afrekening al weken terug bezorgd.
Maak maar eens de rekening duizenden die moeten terug krijgen.
Van 16/02/22 tot 25/1/2023 150 M3 gas verbruikt. gas alleen 85 € (150*11*0,05 cent)
Leve de energie premie voor wie het niet nodig heeft.
Zat je nu weeral de ganse winter in Thailand?burgundy schreef: ↑26 februari 2023, 09:43
Inderdaad ze hebben mijn meterstand al sinds 25 januari 2023.
Van 16/02/22 tot 25/1/2023 150 M3 gas verbruikt. gas alleen 85 € (150*11*0,05 cent)
enkel in de laatste maand van je jaarafrekening , ik kan die wel aanpassendelaby schreef: ↑25 februari 2023, 12:46Ironisch genoeg is het onmogelijk bij Eneco om je voorschotfakturen te verlagen tot nadat je je jaarafrekening ontvangen hebt… van een “gijzeling” gesproken…spaarfreakje schreef: ↑25 februari 2023, 12:03 Eigenlijk zou ik dat geen probleem vinden als de eindafrekening op zich laat wachten, behalve als er teveel voorschotten betaald werden, wat spijtig genoeg echt een bewuste strategie van de energieleveranciers is.
Nee lekker thus.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Eneco heeft mijn meterstand elektriciteit vorig jaar al van 14.03.2022 en die van dit jaar is op 24.03.2023 doorgegeven.burgundy schreef: ↑26 februari 2023, 09:43Inderdaad ze hebben mijn meterstand al sinds 25 januari 2023.
Echter nog steeds geen jaarafrekening over 2021-2022 ontvangen en al zeker niet over het afgelopen jaar.
Ondertussen blijf ik mijn voorschotfakturen netjes betalen, zonder de mogelijkheid om deze te verlagen... want hiervoor moet ik volgens Eneco wachten op mijn jaarafrekening...