Roerende voorheffing spaargeld?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Roerende voorheffing spaargeld?
Ik zal ook voor termijnrekeningen zoeken.
ik ben van mening dat veel mensen spaarrekeningen hebben bij verschillende banken.
Ik vind dat alle banken moeten dan een bewijs van bedrag van gekregen rente sturen naar de klant zodat ze kunnen aangeven via belastingaangifte,zoals werkgever een bewijs van inkomsten aan de werknemers sturen!!
Want is moeilijk te volgen de gekregen rente, per kwartaal, ook veel banken geven geen uittreksels.
het baart me zorgen.
ik ben van mening dat veel mensen spaarrekeningen hebben bij verschillende banken.
Ik vind dat alle banken moeten dan een bewijs van bedrag van gekregen rente sturen naar de klant zodat ze kunnen aangeven via belastingaangifte,zoals werkgever een bewijs van inkomsten aan de werknemers sturen!!
Want is moeilijk te volgen de gekregen rente, per kwartaal, ook veel banken geven geen uittreksels.
het baart me zorgen.
Het lijkt me een kleine moeite om de verkregen rente op een spaarboekje elk kwartaal even in een excel blad te zetten.Ik geen bank waar ik klant bij ben (Argenta , Medirect , Santander , Aion , Deutsche Bank…) die me geen uittreksels bezorgt.
Dat de fiscus gewoon afhoudt wat moet afgehouden worden, ze weten toch alles dan kan men niet frauderen of verkeerde gegevens invullen die later tot boetes kunnen leiden. Het lijkt wel dat daar een bewust systeem achter zit om zoveel mogelijk boetes te innen.janu schreef: ↑28 februari 2023, 18:48 Ik zal ook voor termijnrekeningen zoeken.
het baart me zorgen.
De vraag is: is hier wel controle op?Sonja57 schreef: ↑28 februari 2023, 19:12Dat de fiscus gewoon afhoudt wat moet afgehouden worden, ze weten toch alles dan kan men niet frauderen of verkeerde gegevens invullen die later tot boetes kunnen leiden. Het lijkt wel dat daar een bewust systeem achter zit om zoveel mogelijk boetes te innen.janu schreef: ↑28 februari 2023, 18:48 Ik zal ook voor termijnrekeningen zoeken.
het baart me zorgen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, dat "systeem" noemt "privacy".Sonja57 schreef: ↑28 februari 2023, 19:12 Dat de fiscus gewoon afhoudt wat moet afgehouden worden, ze weten toch alles dan kan men niet frauderen of verkeerde gegevens invullen die later tot boetes kunnen leiden. Het lijkt wel dat daar een bewust systeem achter zit om zoveel mogelijk boetes te innen.
De fiscus weet niet "alles"... in het bijzonder van wat je bij "Belgische" banken doet weten ze minder, omdat daar de banken verplicht zijn een bepaalde rol te spelen.
Kruispuntbankieren... misschien?MeOnline schreef: ↑28 februari 2023, 19:16De vraag is: is hier wel controle op?Sonja57 schreef: ↑28 februari 2023, 19:12
Dat de fiscus gewoon afhoudt wat moet afgehouden worden, ze weten toch alles dan kan men niet frauderen of verkeerde gegevens invullen die later tot boetes kunnen leiden. Het lijkt wel dat daar een bewust systeem achter zit om zoveel mogelijk boetes te innen.
De fiscus weet meer dan sommigen aannemen. Wij zijn "glazen" burgers. "Privacy" is folklore. Mijn mening.EarthNvstr1 schreef: ↑28 februari 2023, 19:55Ja, dat "systeem" noemt "privacy".Sonja57 schreef: ↑28 februari 2023, 19:12 Dat de fiscus gewoon afhoudt wat moet afgehouden worden, ze weten toch alles dan kan men niet frauderen of verkeerde gegevens invullen die later tot boetes kunnen leiden. Het lijkt wel dat daar een bewust systeem achter zit om zoveel mogelijk boetes te innen.
De fiscus weet niet "alles"... in het bijzonder van wat je bij "Belgische" banken doet weten ze minder, omdat daar de banken verplicht zijn een bepaalde rol te spelen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wellicht zal dat zo zijn.
Voor sommigen zal de fiscus ook minder weten dan men aanneemt.
Geen idee wat je bedoelt met "glazen" burgers.
Maar tegenwoordig wordt er idd. in het algemeen meer belang gehecht aan veiligheid dan aan privacy, lijkt mij.
Mogelijks niet onterecht.
Klopt, je kan inderdaad elke dag de veiligheid in onze samenleving bewonderen. Het was nog nooit zo veilig als nu. Privacy, wat is dat? Maar dit is een ander onderwerp.EarthNvstr1 schreef: ↑28 februari 2023, 20:16Wellicht zal dat zo zijn.
Voor sommigen zal de fiscus ook minder weten dan men aanneemt.
Geen idee wat je bedoelt met "glazen" burgers.
Maar tegenwoordig wordt er idd. in het algemeen meer belang gehecht aan veiligheid dan aan privacy, lijkt mij.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
hier sluit ik af.
Ik voel me inderdaad extreem veilig.
Ah, jij bent dat. Leef je in een bunker?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
So good.