depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: depositorekening federale overheid
Bij mij storting 30 januari stond er helaas pas op 1 februari.
Maar als je vandaag stort denk ik dat het er maandag of dinsdag ten laatste op staat.
Maar als je vandaag stort denk ik dat het er maandag of dinsdag ten laatste op staat.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Daar zou ik niet op rekenen.Charlesvdw schreef: ↑25 februari 2023, 16:31 Bij mij storting 30 januari stond er helaas pas op 1 februari.
-
- Full Member
- Contacteer:
Niet helemaal akkoord wanneer de trend van de rente nog steeds in stijgende lijn isspaarfreakje schreef: ↑25 februari 2023, 15:16 Die je dan best in december start en jaarlijks op 1 januari er de rente van op vraagt.
Dan heb je het product gemaximaliseerd !
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Evt een instantoverschrijving ? Ik had dat beter ook gedaan, zie een paar posts hoger.Johanzzzzzzzz schreef: ↑25 februari 2023, 11:37 Als ik vandaag nog een bedrag stort naar E-depo, zal dat dan nog tijdig aankomen om te kunnen genieten van de 2,90%?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat was een reactie op:beyourself schreef: ↑25 februari 2023, 19:13Niet helemaal akkoord wanneer de trend van de rente nog steeds in stijgende lijn isspaarfreakje schreef: ↑25 februari 2023, 15:16 Die je dan best in december start en jaarlijks op 1 januari er de rente van op vraagt.
Dan heb je het product gemaximaliseerd !
Dan toch wel akkoord neem ik aan ?EarthNvstr1 schreef: ↑25 februari 2023, 15:12Eerder als een flexibele termijnrekening zonder kapitalisatie van minimum 12 kalendermaanden.spaarfreakje schreef: ↑25 februari 2023, 14:57 Ge moet deze Depositorekening zien als een 12KALENDERmd termijnrekening.
De rente voor maart 2023 is 2.90% bruto.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik pas vannacht een bevestiging van ontvangst betaling gehad... Wil dit dan zeggen dat ik pas vanaf april de rente krijg?
Hangt er van af, was het voor of na middernacht?LaCucaracha schreef: ↑1 maart 2023, 08:50 Ik pas vannacht een bevestiging van ontvangst betaling gehad... Wil dit dan zeggen dat ik pas vanaf april de rente krijg?

Open uw edepo dossier en bij documenten vind jeLaCucaracha schreef: ↑1 maart 2023, 08:50 Ik pas vannacht een bevestiging van ontvangst betaling gehad... Wil dit dan zeggen dat ik pas vanaf april de rente krijg?
‘Creatiedatum bewaargevingsbewijs’
Ik vermoed dat deze datum bepalend is.
Staat deze op 28/02 dan telt rente maart al mee.
Staat deze op 1/3 dan zal het pas rente april zijn.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Op 25/02 overschrijving gedaan. Op bankuittreksel staat valutadatum 27/02.
DCK moet geld dus zeker ontvangen hebben voor einde maand februari.
Toch krijg ik vannacht pas email en op het bewaargiftedocument staat 1 maart als datum document.
Men kan echter nergens een valutadatum zien. Is die datum die bovenaan staat (lijkt meer op een datum brief) dan de valutadatum en dus een volle maand rente kwijt?
Men zou toch duidelijker moeten zijn over de valutadatum vind ik.
Wanneer men volgend jaar fout geld opneemt kan men rente van een gans jaar kwijtspelen.
DCK moet geld dus zeker ontvangen hebben voor einde maand februari.
Toch krijg ik vannacht pas email en op het bewaargiftedocument staat 1 maart als datum document.
Men kan echter nergens een valutadatum zien. Is die datum die bovenaan staat (lijkt meer op een datum brief) dan de valutadatum en dus een volle maand rente kwijt?
Men zou toch duidelijker moeten zijn over de valutadatum vind ik.
Wanneer men volgend jaar fout geld opneemt kan men rente van een gans jaar kwijtspelen.
De precieze datum staat niet vermeld maar wel de maand van je storting, in je overzicht,. Als daar februari staat ben je ok. Emails worden soms wat later verwerkt.
Ik heb een aanvraag rekening gedaan op 24/02/23 en aansluitend een storting gedaan op vrijdag 24/02/23. Op mijn bankuittreksel staat ook valuta 24/02/23. Bij DCK is het bedrag toegekomen en geboekt op 28/02/23 om 02u43 's nachts.
Het lijkt me dus dat men best echt wel wat marge voorziet en tijdig stort om niet meteen een volledige maand te verliezen, zoals triump_st nu overkomt
Het lijkt me dus dat men best echt wel wat marge voorziet en tijdig stort om niet meteen een volledige maand te verliezen, zoals triump_st nu overkomt

Vannacht is bij mijn weten 1 maart 2023. Je 12 maanden lopen dus vanaf 1 april (over de maand maart 2023 zal je geen rente ontvangen). Je kan op 1 mei 2024 je geld opvragen om de rente te krijgen.LaCucaracha schreef: ↑1 maart 2023, 08:50 Ik pas vannacht een bevestiging van ontvangst betaling gehad... Wil dit dan zeggen dat ik pas vanaf april de rente krijg?
Hallo,
Als je inlogt, kan je kijken onder 'documenten' naar 'bewaargevingsbewijs'. De datum daarop vermeld is datum ontvangst van je betaling.
Groeten,
Als je inlogt, kan je kijken onder 'documenten' naar 'bewaargevingsbewijs'. De datum daarop vermeld is datum ontvangst van je betaling.
Groeten,
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dus mijn storting van 25/02 met valuta 27/02 (dus zelfs nog dag tussen tot 28/02) boeken zij op 1 maart?
(Omdat hun systeem om 2u 's nachts mail aanmaakt en niet voor 24u?)
Niet akkoord. Zij ontvingen mijn geld vóór 1 maart.
Ik heb per mail gereclameerd en uitleg gevraagd. Benieuwd naar het antwoord.
Ik weet ook wel dat je op het einde van de maand niet te nipt moet werken maar het ging nu eenmaal niet anders.
Derde e depo rekening ondertussen.