Ervaringen met Bolero
TIP
Re: Ervaringen met Bolero
Als ik een order voor BE0000339482 wil plaatsen, obligatie van de Belgische staat met vervaldag 22/10/2023, snap ik de kosten niet helemaal. 10000 stuks tegen 98.15 (prijs van de laatste transactie van vandaag) geeft een brutobedrag van 9820.06, en daar komen dan nog transactiekosten bovenop. Waarom is het niet gewoon 9815 (10000*98.15)?
Heeft dit te maken met verlopen rente? Ik dacht dat die in de koers (van 98.15) verwerkt zou zitten, maar mogelijk toch niet dan?
Heeft dit te maken met verlopen rente? Ik dacht dat die in de koers (van 98.15) verwerkt zou zitten, maar mogelijk toch niet dan?
Heb je een limietprijs ingegeven?
Verlopen rente zit nooit in de koers verrekend. Wel in je ( gemiddelde) aankoopprijs bij Bolero.
Ja dat wel!
Hmmm allicht dat het hier dan mee te maken heeft? Verlopen rente zou hier ongeveer 4 maanden van de 6 zijn, en 0.1% op dat half jaar... dus €10/10000 face value. Netto is dit dan 0.7*0.67*10, wat inderdaad rond de 5 euro toevoegt. Dit verklaart de aankoopprijs dan, bedankt!
Op het orderdetail zal je de opsplitsing kunnen zien en dat het inderdaad geaccumuleerde rente is.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Vraagje: kan je bij Bolero meerdere effectenrekeningen openen in een account?
Onder uw account heb je maar 1 effectenrekening, tot 15 geldrekeningen (1/vreemde munt) en 1 derivatenrekening voor opties. Wil je een juist antwoord vraag het aan Bolero.
Overzicht geldrekeningen: https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... a-dan-euro
Overzicht geldrekeningen: https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... a-dan-euro
Bedankt Tycoon!
Wellicht domme vraag maar ik stel ze toch….
Heel recent gestart met Bolero en eerste ETF gekocht.
Hoe kan ik mijn rendement in euro zien in de app?
Ik zie de waarde van de portefeuille, het rendement in % maar geen rendement in EUR.
Ik moet ergens iets missen, maar ik zie het niet.
Heel recent gestart met Bolero en eerste ETF gekocht.
Hoe kan ik mijn rendement in euro zien in de app?
Ik zie de waarde van de portefeuille, het rendement in % maar geen rendement in EUR.
Ik moet ergens iets missen, maar ik zie het niet.
Je mist niets. Je kan dat niet zien. Op de website wel denk ik.
Toch wel. Je kunt zelf de kolommen instellen die je wil zien. Er is ergens een kopje " Pas kolommen aan".
Yaris,
Tnx.
Kan dat ook in de app?
Ik zie daar geen mogelijkheid om kolommen of velden te wijzigen,…
Tnx.
Kan dat ook in de app?
Ik zie daar geen mogelijkheid om kolommen of velden te wijzigen,…
Ga naar je portefeuille waar je alle posities ziet. Onder de hoofding "Cash" staat een tandwieltje met "Pas kolommen aan". Gezien op mijn iPad.
En uw raadgeving heeft enkel betrekking op een IPAD. Er is een grondig verschil tussen de app's voor ipad en android (ik heb beide). De versie op iPad is zeer uitgebreid (bijna zoals op de pc-website), daarentegen is de android-app totaal anders (een andere structuur) met weinig keuzemogelijkheden.
In één account (Bolero User-id) is er maar 1 effectenrekening, maar één persoon kan meerdere accounts hebben: bijvoorbeeld een persoonlijke account (bv op eigen naam) en een volmachtaccount (volmacht op effectenrekening van de echtgenote). De apps en webtoepassing zijn ervoor voorzien om te werken met meerdere accounts: zie aanlogscherm waar men de keuze heeft tussen Bolero User-Id.