Ervaringen met Mexem
TIP
Re: Ervaringen met Mexem
Ik zit zelf bij Lynx, wat hetzelfde platform gebruikt dan Mexem
Qua gebruiksgemak zou er dus geen verschil mogen zijn tegen beide.
(sommige beginnende beleggers vinden het platform complex, ik weet niet voor Mexem, maar bij Lynx heb je ook aan basis versie, het is wel een heerlijk platform als je veel wil kunnen doen)
Van Lynx ben ik supertevreden, kan je eigenlijk geen slecht woord over zeggen.
Mexem vind ik een stap loucher al, ik denk dat de helpdesk waarschijnlijk minder zal zijn (hoewel dat ook ligt aan de hoge kwaliteit van Lynx hier). En ik denk dat je als je in problemen zou komen, je minder aan Mexem zal hebben.
Ik stel me de vraag of die kleine besparing het wel waard is, m.i. niet, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Qua gebruiksgemak zou er dus geen verschil mogen zijn tegen beide.
(sommige beginnende beleggers vinden het platform complex, ik weet niet voor Mexem, maar bij Lynx heb je ook aan basis versie, het is wel een heerlijk platform als je veel wil kunnen doen)
Van Lynx ben ik supertevreden, kan je eigenlijk geen slecht woord over zeggen.
Mexem vind ik een stap loucher al, ik denk dat de helpdesk waarschijnlijk minder zal zijn (hoewel dat ook ligt aan de hoge kwaliteit van Lynx hier). En ik denk dat je als je in problemen zou komen, je minder aan Mexem zal hebben.
Ik stel me de vraag of die kleine besparing het wel waard is, m.i. niet, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Wat doet mexem met dividenden verkregen van buitenlandse aandelen houden zij automatisch de rv 30% af ?
dat doet geen enkele buitenlandse bank toch?
(dat is ook een totaal onbelangrijk detail, aangezien dat letterlijk 20 seconden werk is bij je belastingsaangifte )
(dat is ook een totaal onbelangrijk detail, aangezien dat letterlijk 20 seconden werk is bij je belastingsaangifte )
Hoe moet je dat dan aangeven?
je moet 1 getalletje invullen op je belastingsbrief, hoeveel dividend je hebt ontvangen dat jaar
Houden MeXem of Lynx Reynderstaks (meerwaardetaks bij fondsen en ETF's met obligaties) in?
Zijn er hier ondertussen al mensen bij Mexem? Ik overweeg om er een rekening te openen maar heb toch nog twijfels. Ze hebben mi geen Belgisch kantoor dus vraag me af of ze alles correct verwerken conform de Belgische wetgeving.
Heb gedurende velen jaren bij Lynx gezeten.
De mobiele app vond ik vrij makkelijk, de desktop versie complex. Zeker omzetten van euro naar dollar en omgekeerd vond ik ingewikkeld (moest via forex - en dan kreeg je ingewikkelde meldingen).
De helpdesk vond ik goed. Paar keer gebruik van gemaakt, weliswaar omdat die desktop UI zo verwarrend was soms.
Maar ik ben daar dus weggegaan owv de brexit (lynx was een soort 'filiaal' van het UK IB). De overstap naar een Luxemburgse entiteit was (iets) te laat, en wou geen gedoe (in 1 van hun mails zeiden ze dat je mss niet aan je geld kon). Voor mij nu enkel nog een Belgische entiteit (ik doe toch alleen maar buy-and-hold dus de transactiekosten zijn voor mij niet zo belangrijk).
Zijn er hier mensen met een zakelijke beleggingsrekening bij Mexem?
Bij velen onbekend....;
Maar voor mensen die echt naar Mexem toewillen, (prive of zakelijk)raad ik aan om naar Bernard Busschaert met een kantoor
in Knokke te stappen. Dit is in feite Mexem Belgie. Je krijgt er gratis advies en ondersteuning in het Nederlands van Bernard.
Dit is de website : www.busschaert.eu
Schrijft er ook wekelijks zijn zienswijze op de beurzen..
Maar voor mensen die echt naar Mexem toewillen, (prive of zakelijk)raad ik aan om naar Bernard Busschaert met een kantoor
in Knokke te stappen. Dit is in feite Mexem Belgie. Je krijgt er gratis advies en ondersteuning in het Nederlands van Bernard.
Dit is de website : www.busschaert.eu
Schrijft er ook wekelijks zijn zienswijze op de beurzen..
-
- Newbie
- Contacteer:
Ervaringen met Mexem
Ik vroeg me af of hier veel klanten zijn die Mexem als broker hebben. Ik zit nu bij Degiro en ben best tevreden, maar aangezien mijn vermogen langzaam groeit en ik het risico op problemen met 1 broker wil mitigeren, ben ik op zoek naar een tweede partij. Naar kosten toe is Mexem aantrekkelijk, echter de Cypriotische roots baren me toch zorgen. Ik weet dat er ook over Degiro twijfels bestaan, maar heb daar toch meer vertrouwen in (misschien onterecht). Belgische brokers zijn duurder en aangezien ik bijna elke week een behoorlijk bedrag via DCA wil investeren, is de oplossing om via een grotere aankoop per kwartaal de kosten te drukken in mijn geval minder opportuun. Dus Mexem klanten (en ook zij die Mexem bewust mijden) shoot! Alvast dank voor jullie input!
Hartelijke groet
Hartelijke groet
Input met hopen in Ervaringen met Mexem.
Mexem opereert via Interactive Brokers Ierland (net als Lynx trouwens).
Ben er zelf heel tevreden van. Ze houden ook TOB en roerende voorheffing op BE aandelen af, dus da's ook meegenomen. Je moet wel de Ierse IBKR rekening aangeven bij het CAP.
Ben er zelf heel tevreden van. Ze houden ook TOB en roerende voorheffing op BE aandelen af, dus da's ook meegenomen. Je moet wel de Ierse IBKR rekening aangeven bij het CAP.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dank je wel! Ook aan Yaris voor de verwijzing en excuus voor het openen van een nieuw topic terwijl het al besproken was.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb in het verleden al veel geschreven én gevraagd over Mexem op dit forum.Jazzchills schreef: ↑3 september 2023, 23:18 Ik vroeg me af of hier veel klanten zijn die Mexem als broker hebben. Ik zit nu bij Degiro en ben best tevreden, maar aangezien mijn vermogen langzaam groeit en ik het risico op problemen met 1 broker wil mitigeren, ben ik op zoek naar een tweede partij. Naar kosten toe is Mexem aantrekkelijk, echter de Cypriotische roots baren me toch zorgen. Ik weet dat er ook over Degiro twijfels bestaan, maar heb daar toch meer vertrouwen in (misschien onterecht). Belgische brokers zijn duurder en aangezien ik bijna elke week een behoorlijk bedrag via DCA wil investeren, is de oplossing om via een grotere aankoop per kwartaal de kosten te drukken in mijn geval minder opportuun. Dus Mexem klanten (en ook zij die Mexem bewust mijden) shoot! Alvast dank voor jullie input!
Hartelijke groet
Vooralsnog is het voor mij nog steeds koffiedik kijken.
Ik zou wel eerder Mexem als extra broker nemen dan Degiro. Maar voor mij is de keuze dan ook eerder Mexem of Lynx.
P.S.: heb je post gemeld om het samen te voegen met het reeds bestaande topic ervaringen-met-mexem-t30028.html