Santander bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Santander bank
Inderdaad.inquirer schreef: ↑27 februari 2023, 06:38 Vermits we blijkbaar dus echt voor de volgende 2 a 3 jaar bij elke rentestijging op een gereglementeerde spaarrekening dezelfde discussie zullen zien, deze 4 take-aways:
"Tussen 2 gereglementeerde spaarrekeningen"
"Maximum 3 maal per kalenderjaar én 3 maal per rekening, dus niet gewoon per overschrijving"
"Minimumbedrag van overschrijving 500 euro"
"Behoud van valutadatum"
"Nieuwe getrouwheidsrente is pro rata"
Is het antwoord op de eerste 3 stellingen ja, dan is ook het antwoord op de laatste 2 ja.
Vandaar: de-gereglementeerde-spaarrekening-t3160 ... ng#p566494
Of zonder de details: de-gereglementeerde-spaarrekening-t3160 ... ml#p573572
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 28 februari 2023, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het is inderdaad prutswerk, maar met een reden.
Wie was die "Prutsminister" ook alweer? ![Afro O0](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/afro.gif)
![Afro O0](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/afro.gif)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De vraag is eerder of die in de gegeven context toen iets goed heeft gedaan of niet.
Ik ben ervan overtuigd dat zijn partij en aanhangers goed hebben geboerd. Mijn mening. Spaargeld redden...
Ik vrees dat ik het toch nog niet helemaal goedbegrijp.
Is er iemand die in staat is al men vragen te beantwoorden:
![Afbeelding](https://i.ibb.co/CBpWjK0/s1.png)
1/getrouwheids premie werd geactualiseerd op beide rekeningen ?
2/voor beide rekeningen zijn er nog 2 resterende overschrijvingen?
Of
![Afbeelding](https://i.ibb.co/5kVQmct/s2.png)
3/Maw dient de rente tussen beide rekeningen te vershillen voor de actualisatie getrouwheidspremie?
Bijkomende vraag:
4/ 3 overschrijvingen per rekening per calender jaar of per jaar?
Een calender jaar word omschreven van 1 Jan tot 31 Dec.
Maw stel ik heb een rekening geoppend in 11/11/2022
5/ Ik heb dan 3 overschrijvingen per rekening van 2022 En dan 3 overschrijvingen per rekening van 2023
Of 6 in totaal in geval van Calenderjaar Of ik heb enkel recht op 3 in geval v op jaarbasis?
6/als ik bv 1200 euro overschrijf van de ene naar de andere vision max telt dit mee voor de 3 overschrijvingen per jaar? gezien het over een relatief kleinbedrag gaat.
ps
Ben er mij bewust van dat men topic er wat raar uit ziet...maar de scenario s toevoegen in afbeelding vorm was de enige optie gezien ik niet kon posten error #spam#
![Afbeelding](https://i.ibb.co/CBpWjK0/s1.png)
1/getrouwheids premie werd geactualiseerd op beide rekeningen ?
2/voor beide rekeningen zijn er nog 2 resterende overschrijvingen?
Of
![Afbeelding](https://i.ibb.co/5kVQmct/s2.png)
3/Maw dient de rente tussen beide rekeningen te vershillen voor de actualisatie getrouwheidspremie?
Bijkomende vraag:
5/ Ik heb dan 3 overschrijvingen per rekening van 2022 En dan 3 overschrijvingen per rekening van 2023
Of 6 in totaal in geval van Calenderjaar Of ik heb enkel recht op 3 in geval v op jaarbasis?
6/als ik bv 1200 euro overschrijf van de ene naar de andere vision max telt dit mee voor de 3 overschrijvingen per jaar? gezien het over een relatief kleinbedrag gaat.
ps
Ben er mij bewust van dat men topic er wat raar uit ziet...maar de scenario s toevoegen in afbeelding vorm was de enige optie gezien ik niet kon posten error #spam#
Laatst gewijzigd door BigBertha op 2 maart 2023, 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij Santander worden de nieuwe rentes toegepast op bestaande rekeningen. Het is dus niet nodig om een nieuwe rekening te openen ....
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Alle gereglementeerde spaarrekeningen bij eender welke bank werken op dezelfde manier, vermits ze gereglementeerd zijn.
Zie de-gereglementeerde-spaarrekening-t3160 ... ml#p573803
basis rente ja / getrouwheids premie word niet geactualiseerd pro rata tenzij je de truc toepast...
Echter....heb ik een paar dagen geleden de truc toegepast en ja getrouwheids premie heeft zich aangepast maar van 0,67% naar 0,87% ipv 1% het is me dan ook een raadsel wrm de getrouwheids premie niet op 1% staat gezien ik de truc heb toegepast na 1 Maart....Ik ga er dan ook v uit dat er iets is misgelopen...vandaar men vorige topic om te checken of ik het volledig gesnopen heb
Ik hoor u al zeggen 0,67% of 0,87% gaan we daar over ziften...het verschil in getrouwheidspremie was meer dan 200euro als je dat dan x4 rekeningen doet....
'De nieuwe getrouwheidspremies worden toegepast op nieuwe stortingen en op lopende getrouwheidsperiodes die vernieuwd worden vanaf 1 maart 2023'
Dit betekent dat je wel degelijk moet wachten tot de vorige getrouwheidsperiodes afgelopen zijn, vooraleer ze de nieuwe tarieven krijgen. ..
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je maakt het ingewikkeld.BigBertha schreef: ↑2 maart 2023, 21:05 Ik vrees dat ik het toch nog niet helemaal goedbegrijp.
Bijkomende vraag:
Het eenvoudigste is een tweede Vision plus rekening aan te maken en eenmaal switchen is dan voldoende.
Als de getrouwheidspremie voor de Vision dezelfde blijft, hoef je daar niets te doen. Indien die wijzigt in de toekomst, kan je ook een tweede Vision openen. Eenmaal overhevelen is voldoende, je hoeft niet altijd terug te zetten naar de eerste, tenzij je met twee aparte budgetten werkt, dan kan je niet anders.
Hieronder zoals het letterlijk in de wet staat:
In het voorafgaande verslag aan de Koning staat hetzelfde in andere woorden:
(KB van 21 september 2013)In geval van overdracht van een spaardeposito naar een ander spaardeposito geopend op naam van dezelfde titularis bij dezelfde instelling blijft de premieverwervingsperiode voor het eerste spaardeposito verworven, op voorwaarde dat het bedrag van de overdracht minimaal 500 euro bedraagt en de betrokken titularis tijdens hetzelfde kalenderjaar nog geen drie soortgelijke overdrachten vanop hetzelfde spaardeposito heeft uitgevoerd.
In het voorafgaande verslag aan de Koning staat hetzelfde in andere woorden:
In verband met de getrouwheidspremie voorziet het besluit ook in de mogelijkheid voor de spaarder om zijn getrouwheidspremie te behouden bij de overdracht van spaarfondsen tussen gereglementeerde spaarrekeningen, mits die overdrachten aan bepaalde voorwaarden voldoen. Dat zogenaamde « beginsel van de proportionele verwerving van de getrouwheidspremie » wordt beperkt tot drie overdrachten per jaar en per overdragende rekening. Het geldt meer bepaald voor de eerste drie overdrachten ten belope van minstens 500 euro die een spaarder uitvoert naar een spaarrekening die hij bij dezelfde instelling aanhoudt.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
NIET voor getrouwheidspremie! Bij Santander kan men tot maximaal vijf spaarrekeningen van hetzelfde type aanmaken en van daaruit van de ene naar de andere overboeken. De maximaal drie overboekingen per jaar om getrouwheidspremie te behouden gelden per rekening. De getrouwheidspremie wordt dan pro rata berekend; x aantal maanden rente van 'oude' rekening en x aantal maanden van 'nieuwe' rekening met in totaal 12 maanden.
Deze info komt rechtstreeks van Santander.
Bij MeDirect bijvoorbeeld kan men maar één spaarrek per type aanmaken (zal wel zijn om 'switchen' tegen te gaan en in feite niet netjes dus van MeDirect.
Kan dit ook bij Keytrade?triumph_st schreef: ↑3 maart 2023, 15:38NIET voor getrouwheidspremie! Bij Santander kan men tot maximaal vijf spaarrekeningen van hetzelfde type aanmaken en van daaruit van de ene naar de andere overboeken. De maximaal drie overboekingen per jaar om getrouwheidspremie te behouden gelden per rekening. De getrouwheidspremie wordt dan pro rata berekend; x aantal maanden rente van 'oude' rekening en x aantal maanden van 'nieuwe' rekening met in totaal 12 maanden.
Deze info komt rechtstreeks van Santander.
Bij MeDirect bijvoorbeeld kan men maar één spaarrek per type aanmaken (zal wel zijn om 'switchen' tegen te gaan en in feite niet netjes dus van MeDirect.