nieuwe federale regering
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat een varkens zijn het toch. Het VB en de PVDA varen er wel bij...
Nee nee... dat zijn volgens den Bart verloren stemmen.Popkwiskampioen schreef: ↑5 maart 2023, 08:42 Wat een varkens zijn het toch. Het VB en de PVDA varen er wel bij...
Een stem die niet voor de nva is, is een verloren stem.

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En wat zijn die volgens *jou* ? (dat vind ik interessanter dan wat "Bart" er van vindt)haelewyn schreef: ↑5 maart 2023, 20:28Nee nee... dat zijn volgens den Bart verloren stemmen.Popkwiskampioen schreef: ↑5 maart 2023, 08:42 Wat een varkens zijn het toch. Het VB en de PVDA varen er wel bij...
Een stem die niet voor de nva is, is een verloren stem.![]()
Volgens *mij* is geen enkele stem verloren.
Wat jij ?
Wat jij ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ooit al van het cordon sanitaire gehoord of te druk bezig met alles op Bart De Wever te betrekken?
En het ondemocratische “cordon sanitaire” dan? De “uitvinding” van Groen en Franstalig België om een aantal (Vlaamse) stemmen gewoon te negeren.haelewyn schreef: ↑5 maart 2023, 20:28Nee nee... dat zijn volgens den Bart verloren stemmen.Popkwiskampioen schreef: ↑5 maart 2023, 08:42 Wat een varkens zijn het toch. Het VB en de PVDA varen er wel bij...
Een stem die niet voor de nva is, is een verloren stem.![]()
Je hebt het echte “cordon” (tegen het VB) en het feitelijke “cordon” (tegen VB maar ook tegen N-VA en al wat Vlaams is). Deze week liet Maingain al weten wat hij met de N-VA van plan is als ze de grootste Vlaamse partij in Brussel wordt en incontournable zou zijn voor de Brusselse regering.
DéFI verzet zich tegen Brusselse regeringsdeelname N-VA: “Nationalistisch project staat haaks op belangen Brusselaars”
Fabian Maingain, de voorzitter van de Brusselse afdeling van DéFI, wil N-VA “isoleren” als die partij na de volgende verkiezingen onmisbaar is voor de vorming van een nieuwe Brusselse regering. Dat heeft hij gezegd in een interview met de Franstalige krant La Capitale.
Dit gebeurt ook op federaal vlak. Bijna de helft van de Vlaamse stemmen wordt genegeerd en is dus een “verloren stem”.
Ik geloof zelf niet in cordons maar ik geloof evenzeer niet in het verhaal over nutteloze stemmen dat N-VA er bij ophangt.
Ook niet in de 'wij zijn beter' nonsens.
Ik vind het raar dat mensen de mantra's en motivatie van vergezochte en tot in het idiote uitgesponnen theorieën daarrond van de chef marketing van N-VA herhalen en afdreunen.
Er zit teveel brainwashing bij de aanhang van die ene partij. Meer dan bij de anderen.
Verder ga ik daar niet over discussiëren in de 'just for the sake of arguing' discussies die hier door velen regelmatig worden opgezet.
"""""De “uitvinding” van Groen en Franstalig België om een aantal (Vlaamse) stemmen gewoon te negeren.""""""""
≤≤≤ Dat beschouw ik bv als je eigen, gekleurde werkelijkheid en het naar je hand zetten van onze geschiedenis.
Ik vind het raar dat mensen de mantra's en motivatie van vergezochte en tot in het idiote uitgesponnen theorieën daarrond van de chef marketing van N-VA herhalen en afdreunen.
Er zit teveel brainwashing bij de aanhang van die ene partij. Meer dan bij de anderen.
Verder ga ik daar niet over discussiëren in de 'just for the sake of arguing' discussies die hier door velen regelmatig worden opgezet.
"""""De “uitvinding” van Groen en Franstalig België om een aantal (Vlaamse) stemmen gewoon te negeren.""""""""
≤≤≤ Dat beschouw ik bv als je eigen, gekleurde werkelijkheid en het naar je hand zetten van onze geschiedenis.
Die "eigen, gekleurde werkelijkheid" is gewoon een eigen mening hebben. Maar voor jou kan dat niet. Iemand die een afwijkende mening heeft van de jouwe, is "gebrainwashed door de chef marketing van de N-VA".haelewyn schreef: ↑6 maart 2023, 08:15 Ik geloof zelf niet in cordons maar ik geloof evenzeer niet in het verhaal over nutteloze stemmen dat N-VA er bij ophangt.
Het "naar de hand zetten van "onze" geschiedenis"? Welke geschiedenis is dat dan, jouw of jullie geschiedenis? Eentje waarin het "cordon" niet bestaat blijkbaar. Nog nooit gehoord van Jos Geysels (Agalev)?
In "De Morgen" stoefte hij zelf met het feit het "cordon" te hebben uitgevonden ....
Ook Jos Geysels (64), eind jaren 80 boegbeeld van de groene partij Agalev, blikt terug. Hij nam in 1989 (al) het initiatief voor het cordon sanitaire, en blijft daar volmondig achter staan. “Het is niet omdat een partij veel stemmen haalt, dat ze een partij is zoals de andere.”
En de franstaligen zijn daar gretig op ingesprongen, hebben het cordon gehandhaafd en (sommigen van hen) zelf uitgebreid naar andere Vlaamse partijen (N-VA in eerste instantie).
Sorry ik moet nu afsluiten, de chef marketing van de N-VA mailt me net met nieuwe instructies ...
Grappige woorden- en werkelijkheidsverdraaiende + volledig te verwachten reactie.
Zeer zwak maar ja... jij vindt dat sterk ?
Ik zou voor elke reactie respect moeten opbrengen. Ook als ze te gek voor woorden is ?
Jij doet dat zelf nooit.... waarom zou ik.. ?
Jouw geschiedenis of de mijne... Wel, niet die die je zelf in een knoop hebt gedraaid en gekleurd met een pot verf. En die eigenlijk een leugen werd. De enige echte... waar vooral de Vlaamse meerderheidspartijen dat cordon in stand hielden en deden ontstaan. Waar bdw volledig achter stond toen het hem best uitkwam. Waar hij ooit fier mee uitpakte : "wij steunen het cordon. Wij zullen nooit met die partij regeren". Nooit ?
Ook voor de mening van de zakkendraaier hierboven (bdw) moet ik waarschijnlijk respect hebben.
Het gaat niet lukken.
Ik zou voor elke reactie respect moeten opbrengen. Ook als ze te gek voor woorden is ?
Jouw geschiedenis of de mijne... Wel, niet die die je zelf in een knoop hebt gedraaid en gekleurd met een pot verf. En die eigenlijk een leugen werd. De enige echte... waar vooral de Vlaamse meerderheidspartijen dat cordon in stand hielden en deden ontstaan. Waar bdw volledig achter stond toen het hem best uitkwam. Waar hij ooit fier mee uitpakte : "wij steunen het cordon. Wij zullen nooit met die partij regeren". Nooit ?
Ook voor de mening van de zakkendraaier hierboven (bdw) moet ik waarschijnlijk respect hebben.
Het gaat niet lukken.

Daarin verschillen we dan blijkbaar grondig van elkaar.haelewyn schreef: ↑6 maart 2023, 10:16 Grappige woorden- en werkelijkheidsverdraaiende + volledig te verwachten reactie.
Het gaat niet lukken.![]()
Iemand mening is voor mij iemands mening, ook al is die totaal anders dan de mijne. Ook al vind je ze persoonlijk "zwak" of "werkelijkheidsverdraaiend" of een "leugen in een knoop gedraaid en gekleurd met een pot verf". Ik respecteer dat iemand anders een andere mening toegedaan is. Anders over bepaalde zaken denkt als ik.
Jij hebt geen respect voor mijn mening of die van die "zakkendraaier"? Het zij zo. Ik heb respect voor iedereen zijn mening, ook voor die van jou. Zelf al deel ik ze niet ... dat is iets anders!
Tja, heilige Maria. VOlgens mij ben jij het die van geen ophouden weet. Maar ook dat zie jij wellicht anders.
Over dat andere :
https://www.knack.be/nieuws/volksverteg ... et-vaakst/
/volksvertegenwoordigers-van-n-va-cumuleren-het-vaakst/
Over dat andere :
Ik heb dan ook niet beloofd om niet verder te discussiëren (in tegenstelling tot anderen) ...haelewyn schreef: ↑6 maart 2023, 10:53 Tja, heilige Maria. VOlgens mij ben jij het die van geen ophouden weet. Maar ook dat zie jij wellicht anders.
Over dat andere :

En wat is de bedoeling om een artikel uit de Knack van 2013 te publiceren? Your point being ... ??
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 6 maart 2023, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.