Ervaringen met Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Ervaringen met Keytrade
Veel sterkte, maar meermaals ondervonden, geven geen reactie op vragen via contact, service?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ter info ...
'k Wil (niet "Kwil") via deze weg gewoon even zeggen dat ik een zeer tevreden klant van Keytrade ben.
'k Wil (niet "Kwil") via deze weg gewoon even zeggen dat ik een zeer tevreden klant van Keytrade ben.
Waar een wil is is een weg.EarthNvstr1 schreef: ↑5 maart 2023, 21:08 Ter info ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een komma vergeten ...Sonja57 schreef: ↑5 maart 2023, 21:22Waar een wil is is een weg.EarthNvstr1 schreef: ↑5 maart 2023, 21:08 Ter info ...
Jouw wil/weg maakt mij uiteindelijks niets uit hoor ... in dit geval integendeel zelfs ...
Op zich ook geen klachten. Alleen soms trage reactie op mails,ze zijn duidelijk onderbemand.
Maar veel zaken gebeuren vlot en automatisch zoals vervangen van kaarten die binnen 3 maanden vervallen. Je moet er niet voor bellen.
Wat mij nu opviel is dat de nieuwe debet kaart niet meer een symbool van maestro bezit maar wel die van VISA (naast bancontact). Wilt dit dan zeggen dat je de kaart niet meer kunt gebruiken, als winkel maestro verkiest? En kun je overal de kaart gebruiken waar het VISA logo staat?
Maar veel zaken gebeuren vlot en automatisch zoals vervangen van kaarten die binnen 3 maanden vervallen. Je moet er niet voor bellen.
Wat mij nu opviel is dat de nieuwe debet kaart niet meer een symbool van maestro bezit maar wel die van VISA (naast bancontact). Wilt dit dan zeggen dat je de kaart niet meer kunt gebruiken, als winkel maestro verkiest? En kun je overal de kaart gebruiken waar het VISA logo staat?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Van mail kan je geen "snelle" reactie verwachten. Als het dringend is, dan bel je.
Het is trouwens naar mijn aanvoelen overal zo dat ze "onderbemand" (of misschien "overbevraagd" ?) zijn.
Als winkel "maestro verkiest" wil dat nog niet zeggen dat ze "VISA niet aanvaarden".Denfi schreef: ↑5 maart 2023, 21:32 Wat mij nu opviel is dat de nieuwe debet kaart niet meer een symbool van maestro bezit maar wel die van VISA (naast bancontact). Wilt dit dan zeggen dat je de kaart niet meer kunt gebruiken, als winkel maestro verkiest? En kun je overal de kaart gebruiken waar het VISA logo staat?
Mijn 2 favoriete frituren "verkiezen" beiden cash.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 5 maart 2023, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik gebruik KT enkel voor mijn Key-Plan; belegging dus. Ook een klein bedrag op een spaarrekening. Mijn Keyplan is "à la carte", dus veel steun hoef ik niet. Bellen of mailen gebeurt zelden of nooit. Afwachten wat de toekomst brengt. Tot nu toe, ben ik tevreden. Ik verwacht ook geen gepamper van mijn "online-bank".
Ik moet dezelfde dag geen reactie ontvangen. Maar 2-3 weken wachten is overdreven. Zeker als je via interne tool op het platform hebt verzonden. Telefonisch is trouwens ook niet zo snel.EarthNvstr1 schreef: ↑5 maart 2023, 21:49Van mail kan je geen "snelle" reactie verwachten. Als het dringend is, dan bel je.
Het is trouwens naar mijn aanvoelen overal zo dat ze "onderbemand" (of misschien "overbevraagd" ?) zijn.
Desondanks dat, heb ik wel de indruk dat er bekwaam personeel werkt. Ik ben toch telksens goed geholpen maar het kan zijn tijd in beslag nemen voor je aan de beurt bent...
Ik ben klant bij Fortis en daar is het ook geen Maestro maar een ViSA kaart. Heb al gehoord dat ze soms niet aanvaard zou worden, maar zelf nog nooit voor gehad...Denfi schreef: ↑5 maart 2023, 21:32 Op zich ook geen klachten. Alleen soms trage reactie op mails,ze zijn duidelijk onderbemand.
Bediende van Fortis zei me dat 'Maestro' werd vervangen door 'Visa' omdat Visa over een breder distributienetwerk beschikt en wereldwijd in meer landen wordt aanvaard. Het gaat hier wel over de gewone debetkaart van Fortis.
Ik wil de traagheid van Keytrade niet goedpraten, maar in de hele procedure zijn er ook nog andere spelers die de zaak kunnen vertragen. Men kan Kt niet die 4 volle maanden aanrekenen.
Zodra Keytrade de overlijdensakte ontvangt, moeten ze een overzicht van de tegoeden opstellen. Het is mogelijk dat ze daarin al traag zijn, maar nadien moeten ze wachten op de nalatenschapsattest. Zolang ze dat niet hebben, kunnen ze de tegoeden niet deblokkeren. De tijd om daarop te wachten, kan toch ook oplopen.
Bij ons ging alles vlotjes met Rabobank en MeDirect. Alleen Fortis deed moeilijk, email schijnen ze daar (olf althans onze toegewezen bediende) niet te vertrouwen, met eid getekende documenten kennen ze niet.
Zodra Keytrade de overlijdensakte ontvangt, moeten ze een overzicht van de tegoeden opstellen. Het is mogelijk dat ze daarin al traag zijn, maar nadien moeten ze wachten op de nalatenschapsattest. Zolang ze dat niet hebben, kunnen ze de tegoeden niet deblokkeren. De tijd om daarop te wachten, kan toch ook oplopen.
Bij ons ging alles vlotjes met Rabobank en MeDirect. Alleen Fortis deed moeilijk, email schijnen ze daar (olf althans onze toegewezen bediende) niet te vertrouwen, met eid getekende documenten kennen ze niet.
-
- Verbannen Gebruiker
Net op het moment dat obligaties na meerdere jaren weer interessant zijn, maakt Keytrade het wel heel moeilijk om obligaties te kopen :-) Vreemde beslissing.
huisjetuintjefiets schreef: ↑6 maart 2023, 21:11 ...
Dus allemaal zeer omslachtig en tijdrovend, duur, en je weet niet welke obligaties ze verhandelen en welke niet. Voor mij is het daarom gestopt bij Keytrade. De hogere prijs nam ik erbij tot vorige week. Maar nu is het dus gedaan.
Voor de obligaties die je in portefeuille hebt, kun je ook het profiel niet meer zien, en krijg je ook geen actuele koersinformatie. Ik hoop dat ze de coupons correct betalen :-)
Na bijna 6 maanden zijn eindelijk de rekeningen van mijn schoonbroer bij Keytrade gedeblokkeerd!evita schreef: ↑17 januari 2023, 12:29 Mijn zuster en schoonbroer hebben een gezamenlijk account ( zichtrekening, spaarrekening en beursrekening) bij Keytrade.
Vier maanden geleden is mijn zuster overleden en mijn schoonbroer heeft de nodige documenten asap bezorgd aan Keytrade.
Geloof het of niet, maar tot vandaag zijn al die rekeningen nog altijd geblokkeerd!
Hoe is zoiets mogelijk ?
Als je het zelf niet hebt meegemaakt geloof je het niet.
Zelfs ene Kafka zou zijn wenkbrauwen fronsen.
In het zuiden France (moederbank) gaat alles wat trager.
Instant overschrijving moet daar ook nog uitgevonden worden blijkbaar.
Ik zal een zeer domme vraag stellen. Maar hoe wijzig je een pincode van een debetkaart bij Keytrade?
Bij een VISA-kaart wordt de mogelijkheid aangeboden in de online bankomgeving. Maar bij debetkaart heb je die keuze helemaal niet.
Ik heb wel al geprobeerd met 'pincode vergeten' maar dan genereert Keytrade zelf een pincode voor mij die ik weeral niet kan wijzigen.
Ik dacht 'Dan gaan we naar een willekeurige bankautomaat en proberen we het daar'. Lukt dus ook niet!
Bij een VISA-kaart wordt de mogelijkheid aangeboden in de online bankomgeving. Maar bij debetkaart heb je die keuze helemaal niet.
Ik heb wel al geprobeerd met 'pincode vergeten' maar dan genereert Keytrade zelf een pincode voor mij die ik weeral niet kan wijzigen.
Ik dacht 'Dan gaan we naar een willekeurige bankautomaat en proberen we het daar'. Lukt dus ook niet!