Corona-virus.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Het echte probleem zit volgens mij in het feit dat niemand lessen leert. What's new.
Wie stelt er zich vandaag nog de vraag over voldoende voorrraad van nuttige/noodzakelijke dingen bv. ?
Wie stelt er vandaag de vraag of het beheer van de nodige buffers goed verloopt bv. ?
Wie stelt er zich vandaag nog de vraag over voldoende voorrraad van nuttige/noodzakelijke dingen bv. ?
Wie stelt er vandaag de vraag of het beheer van de nodige buffers goed verloopt bv. ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 5 maart 2023, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad. Better safe than sorry.Nefertari schreef: ↑5 maart 2023, 17:27 Het ziekenhuispersoneel weet wel waarom dit nodig blijft.
Wij moeten, als al wat ouder wordend koppel, regelmatig op controle gaan, en we hebben er geen enkel probleem mee dat we dan voor een paar uurtjes een mondmasker moeten aanhouden (net als de meesten die daar ook regelmatig moeten zijn).
Niemand wil toch dat ziekenhuispersoneel maar op halve krachten kan werken door ziekte-afwezigheid, net op het ogenblik dat je zélf of iemand van je gezin hen dringend nodig heeft?
Ziekelijk jouw reactie.
Misschien is het zinvoller om je in de wereld van iemand anders te proberen te verplaatsen en indien nodig vragen te stellen ipv. direct iemand proberen de grond in te boren.
STOP DIE WAANZIN!
CORONA werd zelfs door de VS als beëindigd beschouwd! Zelfs in China is het voorbij. Probeer terug te leven, aub!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zoals je zelf schreef:
Kijk eens verder dan je neus lang is of stel vragen.
En verkondig je mening misschien op een ordentelijke manier.
(en dan heb ik het niet over Corona, noch het virus, noch de alcoholische drank, ook al is dit het topic)
Ja, en wanneer gaan ze daar eens eindelijk ophouden met steriele werktuigen te gebruiken?Charlesvdw schreef: ↑4 maart 2023, 15:45 Wanneer gaat de mondmaskerplicht in de ziekenhuizen eindelijk afgeschaft worden?
Een ziekenhuis is een omgeving vol zieke en zwakke mensen die kwetsbaar zijn voor virussen. Een mondmaskerplicht is geen overbodige luxe.
Een luxe is het zeker niet ...
Wie een mondmasker wil dragen, ga je gang. Maar dat zou nu (nu de pandemie over is) ook moeten gelden voor wie er geen wil dragen ...
Voor de mensen met een zwakke gezondheid en voor de hypochonders: koop (en draag) een FPP2-masker maar laat de rest van de bevolking met rust!
-
- Full Member
- Contacteer:
Aangezien jij (blijkbaar) een sterke gezondheid hebt kom je waarschijnlijk niet in de buurt van een ziekenhuis, juist ? Wat is dan je probleem met het dragen van een mondmasker in een ziekenhuis ? "De rest" van de bevolking heeft daar toch geen last van ? Enkel in een ziekenhuis en bij de huisdokter dien je nog een mondmasker te dragen, so ... what's your problem ?m-peeters schreef: ↑6 maart 2023, 09:03Een luxe is het zeker niet ...
Wie een mondmasker wil dragen, ga je gang. Maar dat zou nu (nu de pandemie over is) ook moeten gelden voor wie er geen wil dragen ...
Voor de mensen met een zwakke gezondheid en voor de hypochonders: koop (en draag) een FPP2-masker maar laat de rest van de bevolking met rust!
Daar gaat het hier niet over!Charlesvdw schreef: ↑5 maart 2023, 21:49...
Het mag toch ooit stoppen ? Niks houdt je tegen als patient om zelf een masker te dragen als je je daar goed bij voelt.
In ziekenhuizen hoef je dit niet voor jezelf te dragen, maar uit respect voor anderen.
Juist omdat er nog veel mensen zijn die zoals jij redeneren, en denken dat het geen kwaad meer kan, blijven er in ziekenhuizen corona-maatregelen gelden voor wie op consultatie of op bezoek komt.
En dat is ook nu, nog altijd nodig om het personeel te beschermen (niet alleen het medisch personeel zoals artsen, verpleegkundigen en laboranten, maar ook poets- en keuken-personeel, cafetaria- en ziekenhuiswinkel-personeel, balie- en secretariaat-bedienden, enz...)
Voor al deze mensen kunnen we nog een klein beetje moeite doen, toch?!
Oei, nu maak je toch veel veronderstellingen (sterke gezondheid, niet in de buurt van een ziekenhuis komen ...). Ken je mij persoonlijk of verzin je dit gewoon?Abatoetnie schreef: ↑6 maart 2023, 11:01Aangezien jij (blijkbaar) een sterke gezondheid hebt kom je waarschijnlijk niet in de buurt van een ziekenhuis, juist ? Wat is dan je probleem met het dragen van een mondmasker in een ziekenhuis ? "De rest" van de bevolking heeft daar toch geen last van ? Enkel in een ziekenhuis en bij de huisdokter dien je nog een mondmasker te dragen, so ... what's your problem ?m-peeters schreef: ↑6 maart 2023, 09:03
Een luxe is het zeker niet ...
Ik vind gewoon dat het dragen van een mondmasker vandaag de dag - met het einde van de pandemie en met zowat iedereen die het wou verschillende keren gevaccineerd zijnde - een individuele beslissing moet zijn en niet iets wat je anderen oplegt. Vind je van jezelf dat je ergens gevaar loop( ziekenhuis, openbaar vervoer, drukke winkelcentra ...)? Zet dan zelf een masker op in plaats van anderen te verplichten om er eentje te dragen? En gebruik dan ook een FPP2-masker.
Je reageert nogal straf. Mag ik voor mijn eigen mening opkomen en deze ook uiten?
Waar heb jij het eigenlijk over
En tot wie richt jij je hier ?? ->Ik heb niemand iets aangedaan, hoor !!
Je zou het ook andersom kunnen bekijken: zou het niet aannemenlijk zijn dat ziekenhuizen vooral gefrequenteerd worden door mensen met een benedengemiddelde gezondheid?
Als er nu 1 plek is waar het dragen van een mondmasker een redelijk normale zaak is dan is het wel het ziekenhuis...
Ik vraag mij af wie de hypochonder echt is. Wat heb je te vrezen van dat mondmaskertje? Ik zie alleen maar voordelen: jij ruikt je eigen adem, wij zien minder van je gezicht, het is proper, en het wijst mensen erop dat ze een verantwoordelijkheid hebben naar andere mensen.
Dat gaat niet op, voor wat ziekenhuizen betreft.
In ziekenhuizen hoef je dit niet voor jezelf te dragen, maar uit respect voor anderen.
De verplichte corona-maatregelen zijn daar nog altijd nodig om het personeel te beschermen
(niet alleen het medisch personeel zoals artsen, verpleegkundigen en laboranten, maar ook poets- en keuken-personeel, cafetaria- en ziekenhuiswinkel-personeel, balie- en secretariaat-bedienden, enz...)