Corona-virus.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Je mag uiteraard voor je mening uitkomen, ik denk dat ik dan ook het recht heb om jouw mening de verkeerde te vinden ?
Ik maakte inderdaad veronderstellingen omdat ik er van uit ging dat iemand die zelf geen sterke gezondheid heeft en veel in de buurt van ziekenhuizen moet zijn niet zo zou reageren zoals jij nu reageert. Iemand met een zwakke gezondheid ziet liever geen mensen in zijn buurt die zitten te hoesten en slijm zitten te verspreiden, dat heeft niks met hypochondrie te maken. Ik zou zo iemand liever met een mondmasker op zijn mond zien zitten, dit als teken van respect voor die andere ... een beetje de Aziatische cultuur wat betreft mondmaskergebruik dus. Het leek even dat het hier ook ging "doorbreken", verkeerd gedacht dus.
Verder was ik bezig een tegenreactie te maken maar ik zie dat er ondertussen een aantal posters hebben gereageerd met ongeveer dezelfde bewoordingen die ik in gedachten had, ik hoef me dus niet langer te pijnigen over hoe ik het zou moeten formuleren
Natuurlijk, de veronderstelling dat mensen in een ziekenhuis zwakker zijn qua gezondheid heb ik gemaakt. Daarom dat deze mensen - als ze dat zelf willen - best een FPP2-masker dragen: om zichzelf te beschermen.
Waarom Abatoetnie veronderstelt dat ikzelf een sterke gezondheid zou hebben en niet in de buurt van een ziekenhuis kom, dat is mij een raadsel?
Nu zie ik plots ook het voordeel in: ik moet jouw adem niet ruiken en hoef jouw gezicht niet zien.sintorama schreef: ↑6 maart 2023, 11:33Als er nu 1 plek is waar het dragen van een mondmasker een redelijk normale zaak is dan is het wel het ziekenhuis...Ik vraag mij af wie de hypochonder echt is. Wat heb je te vrezen van dat mondmaskertje? Ik zie alleen maar voordelen: jij ruikt je eigen adem, wij zien minder van je gezicht, het is proper, en het wijst mensen erop dat ze een verantwoordelijkheid hebben naar andere mensen.
Je hebt me. Plots ben ik gewonnen voor het dragen van een mondmasker ...
Als ik in een ziekenhuis kom (en ik kom er af en toe, ongeacht wat anderen denken) dan zal ik ook een masker dragen omdat het nu eenmaal moet. Maar ik ben de persoonlijke mening toegedaan dat het beter zou zijn om mensen met een zwakkere gezondheid te beschermen door hen een masker (en dan liefst een FPP2-masker) te laten dragen dan door al de anderen te verplichten om een masker te dragen.Nefertari schreef: ↑6 maart 2023, 11:38Dat gaat niet op, voor wat ziekenhuizen betreft.
In ziekenhuizen hoef je dit niet voor jezelf te dragen, maar uit respect voor anderen.
De verplichte corona-maatregelen zijn daar nog altijd nodig om het personeel te beschermen
(niet alleen het medisch personeel zoals artsen, verpleegkundigen en laboranten, maar ook poets- en keuken-personeel, cafetaria- en ziekenhuiswinkel-personeel, balie- en secretariaat-bedienden, enz...)
Uit respect? Als je iets oplegt, dan gebeurt het niet uit respect maar omdat het een verplichting is. En ik ben nogal tegen opgelegde verplichtingen ...
Het verplicht dragen van een mondmasker is trouwens niet de enige corona-maatregel die nog altijd geldt in ziekenhuizen.
-ontsmetten van de handen aan de in- en uitgang van het ziekenhuis en aan de diverse afdelingen;
-doorzichtige schermen tussen de baliebedienden en de bezoekers;
-afstand van 1,5 m tussen de beschikbare zitplaatsen in de wachtzalen;
-beperking aantal toegelaten personen in de liften;
-in het cafetaria mag het mondmasker pas afgedaan worden nadat men neerzit aan een tafel.
Mogelijk ben ik nog een paar maatregelen vergeten.
Het valt mij telkens weer op dat alle regelmatige bezoekers dit intussen gewend zijn, en daar geen moeite meer mee hebben. Waarschijnlijk omdat ze beseffen dat dit nodig is, want wij willen het "o zo nodige" beschikbare personeel niet terug gehalveerd zien, zoals dat een paar jaar geleden het geval was.
-ontsmetten van de handen aan de in- en uitgang van het ziekenhuis en aan de diverse afdelingen;
-doorzichtige schermen tussen de baliebedienden en de bezoekers;
-afstand van 1,5 m tussen de beschikbare zitplaatsen in de wachtzalen;
-beperking aantal toegelaten personen in de liften;
-in het cafetaria mag het mondmasker pas afgedaan worden nadat men neerzit aan een tafel.
Het valt mij telkens weer op dat alle regelmatige bezoekers dit intussen gewend zijn, en daar geen moeite meer mee hebben. Waarschijnlijk omdat ze beseffen dat dit nodig is, want wij willen het "o zo nodige" beschikbare personeel niet terug gehalveerd zien, zoals dat een paar jaar geleden het geval was.
-
- Full Member
- Contacteer:
Jij veroordeelt mensen met een zwakkere gezondheid tot het eeuwig dragen van een mondmasker. Je zou ook (en liefst) omgekeerd kunnen redeneren dat iemand die tijdelijk ziek is (verkoudheid, corona, griep, ...) tijdelijk een mondmasker draagt om zijn "ziektekiemen verspreidende (al dan niet stinkende) adem" niet over te dragen naar anderen. Op die manier toon je respect naar je medemens en bescherm jij hen en moeten zij zichzelf niet tot in de eeuwigheid beschermen. Zie je het verschil, waarschijnlijk niet ?m-peeters schreef: ↑6 maart 2023, 11:57 Natuurlijk, de veronderstelling dat mensen in een ziekenhuis zwakker zijn qua gezondheid heb ik gemaakt. Daarom dat deze mensen - als ze dat zelf willen - best een FPP2-masker dragen: om zichzelf te beschermen.
Waarom Abatoetnie veronderstelt dat ikzelf een sterke gezondheid zou hebben en niet in de buurt van een ziekenhuis kom, dat is mij een raadsel?
Jouw raadsel heb ik intussen uitgeklaard in een vorige reactie.
Ik ook, ik heb het niet zo voor die rode lichten, die snelheidsbeperkingen, enzovoorts ... als anderen vinden dat ze zichzelf willen beschermen moeten zij maar stoppen aan die rode lichten en aan 50 rijden waar dat gevraagd wordt ... al die onnozele verplichtingen
Dan ga ik hier afhaken, want je leest tóch niet wat er staat.m-peeters schreef: ↑6 maart 2023, 12:04Als ik in een ziekenhuis kom (en ik kom er af en toe, ongeacht wat anderen denken) dan zal ik ook een masker dragen omdat het nu eenmaal moet. Maar ik ben de persoonlijke mening toegedaan dat het beter zou zijn om mensen met een zwakkere gezondheid te beschermen door hen een masker (en dan liefst een FPP2-masker) te laten dragen dan door al de anderen te verplichten om een masker te dragen.Nefertari schreef: ↑6 maart 2023, 11:38
Dat gaat niet op, voor wat ziekenhuizen betreft.
In ziekenhuizen hoef je dit niet voor jezelf te dragen, maar uit respect voor anderen.
De verplichte corona-maatregelen zijn daar nog altijd nodig om het personeel te beschermen
(niet alleen het medisch personeel zoals artsen, verpleegkundigen en laboranten, maar ook poets- en keuken-personeel, cafetaria- en ziekenhuiswinkel-personeel, balie- en secretariaat-bedienden, enz...)
Uit respect? Als je iets oplegt, dan gebeurt het niet uit respect maar omdat het een verplichting is. En ik ben nogal tegen opgelegde verplichtingen ...
"om het ziekenhuispersoneel te beschermen !"
En dat er egoisten bestaan wist ik allang.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 6 maart 2023, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Nefertari schreef: ↑6 maart 2023, 12:08 Het verplicht dragen van een mondmasker is trouwens niet de enige corona-maatregel die nog altijd geldt in ziekenhuizen.
-ontsmetten van de handen aan de in- en uitgang van het ziekenhuis en aan de diverse afdelingen;Zie ik nergens gebeuren.
-doorzichtige schermen tussen de baliebedienden en de bezoekers; Die staan er vaak nog wel. Maar om welke reden? Niet voor wat jij denkt, vrees ik.
-afstand van 1,5 m tussen de beschikbare zitplaatsen in de wachtzalen;Haha. Gewoon allemaal lekker naast elkaar zitten ja! Ik heb ook nog niemand zien rechtstaan om toch die 1,5m te behouden.
-beperking aantal toegelaten personen in de liften; Nope, allemaal de lift in.
-in het cafetaria mag het mondmasker pas afgedaan worden nadat men neerzit aan een tafel. Deze probeert men nog wel te handhaven, maar zelfs de eigen werknemers 'vergeten' deze toch opvallend veel na te leven.
Dit is dé klasieker onder de klassiekers natuurlijk. Speciaal voor jou is er de motorhelm uitgevonden. Die kan je ook dragen in de auto, op de step en de fiets en zelfs als voetganger een perfect mode-atribuut.Abatoetnie schreef: ↑6 maart 2023, 12:08
Ik ook, ik heb het niet zo voor die rode lichten, die snelheidsbeperkingen, enzovoorts ... als anderen vinden dat ze zichzelf willen beschermen moeten zij maar stoppen aan die rode lichten en aan 50 rijden waar dat gevraagd wordt ... al die onnozele verplichtingen
Laat
het
los !
Waar ik regelmatig kom, bestaat er nog een hoge graad van beschaving. Diegenen die er hun voeten aan vegen, zijn uitzonderingen.pukkie007 schreef: ↑6 maart 2023, 12:16Nefertari schreef: ↑6 maart 2023, 12:08 Het verplicht dragen van een mondmasker is trouwens niet de enige corona-maatregel die nog altijd geldt in ziekenhuizen.
-ontsmetten van de handen aan de in- en uitgang van het ziekenhuis en aan de diverse afdelingen;Zie ik nergens gebeuren.
-doorzichtige schermen tussen de baliebedienden en de bezoekers; Die staan er vaak nog wel. Maar om welke reden? Niet voor wat jij denkt, vrees ik.
-afstand van 1,5 m tussen de beschikbare zitplaatsen in de wachtzalen;Haha. Gewoon allemaal lekker naast elkaar zitten ja! Ik heb ook nog niemand zien rechtstaan om toch die 1,5m te behouden.
-beperking aantal toegelaten personen in de liften; Nope, allemaal de lift in.
-in het cafetaria mag het mondmasker pas afgedaan worden nadat men neerzit aan een tafel. Deze probeert men nog wel te handhaven, maar zelfs de eigen werknemers 'vergeten' deze toch opvallend veel na te leven.
Je kan die ook dragen in een ziekenhuis. Of nog beter: anderen verplichten om die te dragen om jou beter te beschermen ...pukkie007 schreef: ↑6 maart 2023, 12:22Dit is dé klasieker onder de klassiekers natuurlijk. Speciaal voor jou is er de motorhelm uitgevonden. Die kan je ook dragen in de auto, op de step en de fiets en zelfs als voetganger een perfect mode-atribuut.Abatoetnie schreef: ↑6 maart 2023, 12:08
Laat
het
los !
.. en daar gaat de vrijheid van meningsuiting
Zodra iemand een afwijkende mening verkondigt, dan worden de "verdraagzamen" plots onverdraagzaam. Of moet ik zeggen: de "beschaafden" worden plots zelf onbeschaafd.
- graad van beschaving
- uitzonderingen
- ...
Ik heb dan toch altijd pech dat mijn 7 ziekenhuisbezoeken ( 4 verschillende ziekenhuizen nota bene) van dit jaar mij anders deed ervaren. Maar het kan nutuurlijk ...
-
- Full Member
- Contacteer:
Daarvoor dienen klassiekers toch, om ze te kunnen gebruiken ?
Ik kom ook meer dan regelmatig in ziekenhuizen en de ervaring daar toont me dat ze bij ons nog altijd braaf doen wat er gevraagd wordt, het kan natuurlijk ook zijn omdat er bij ons wel het bordje "beschaving" nog langs de kant van de weg staat
Misschien heeft het te maken met de regio waar je woont?
Heb je dat bordje nog niet gezien met "einde van de beschaving"?