De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Misschien moet je eens beginnen met hun pijplijn te bekijken.
Waar veel van verwacht wordt is het CAR-T project.
https://www.jnj.com/tag/car-t-cell-therapy
Misschien ook al iemand opgevallen dat de heer Stoffels die J&J verlaten heeft(mislukte vaccins) ook via Galapagos op deze trein is gesprongen.
Project Kenvue lijkt me ook wel iets waar ze goed over nagedacht hebben vooraleer dit uit te voeren.
Momenteel zijn er weer sterk stijgende volumes omwille vanwege de corona geschiedenis.
Over de jaren heen is het me in ieder geval opgevallen dat ze na een daling steeds weer op beide benen terecht komen en hun winst op één of andere manier zullen vinden en ook verder zullen groeien en een aankoop bij een sterke daling steeds opnieuw werd beloond. Voor het dividend hoeven wij het inderdaad niet te kopen wel voor een koersstijging.
Klopt ik ken niets van beleggen daarom heeft de S&P500 index mij op meer dan 20 jaar beleggingservaring 1 keer verslagen maar ik zit hier gelukkig niet om mijn gelijk te halen, daarom zeg ik, allen naar JNJ!lop schreef: ↑6 maart 2023, 14:06Koersdoel van JNJ is 240 $ binnen 5 jaar .Galactic schreef: ↑6 maart 2023, 09:20 Ik wilde weerwoord geven op het feit dat JNJ zo geweldig was. Dat de cijfers niet helemaal kunnen kloppen omdat ik een snelle analyse heb gemaakt en de cijfers niet rechtstreeks uit de officiële data komen maar van een 3rd party website, mijn excuses...
Van mij mogen jullie allemaal JNJ kopen hoor, geen probleem, ik zoek het wel ergens anders in ieder geval Zeer beperkt opwaards potentieel van de beurskoers zelf, waar gelukkig een beperkt neerwaards potentieel tegenoverstaat. Plezant dividendjes incasseren tegen 15% bronbelasting in de US en dan nog eens 30% in België. Momenteel ong 3% bruto wat dan netto 1,79% maakt. Koop u een geldmarktfonds en je hebt al meer dan 4% bruto in USD. Dan heb je tenminste geen neerwaards potentieel.
De grote vraag moet momenteel zijn, wat doen de dividendaandelen als JNJ als de rentes nog eens 1% hoger gaan en daar bv voor 1 jaar blijven...
Samen met dividend is de TR meer dan 11% of 175 % hoger dan uw geldmarkt fonds en dit met een bedrijf die een hogere rating heeft .
Je zult nog veel moeten leren galactic
Zitten er hier veel die zo'n goede beleggers waren en alles beter wisten, hoor ze nu niet meer
Heb CAT in 2015 gekocht heeft een rendement van rond de 19 % op jaarbasis gehaald .
UNM die ik hier nog heb gepromoot en iedereen afbrak haalt 57 % op jaarbasis een van mijn beste resultaten ooit .
JNJ zal nooit geen zo'n resultaten halen maar het is een trage stabiele groeier die momenteel weer aan een aantrekkelijke koers noteert .
Heb 8,3 % gemiddeld op JNJ de gouden groeijaren zijn voorbij voor JNJ maar is belange nog niet afgeschreven en zelfs moeilijk te kloppen als je het risico naast het rendement zet .
Het is gemakkelijk hogere rendementen te halen maar het dubbel aan rendement met een viervoud aan risico is een slechte deal .
ALB , BAX , BIG , LNC , UNIT , PBR , MPW , KNOP , IPR heeft ook een hogere return dan SON momenteel maar het risico ligt ook een stuk hoger waardoor SON de beste koop is en het beste rendement risico heeft .
De spin off zou de waardering moeten hoger zetten van JNJ maar de vraag is of deze belastingvrij zal zijn .
Ter Beke verandert zijn naam naar... What's Cooking?
Hippe plannen, maar blijkbaar weinig concreet. Vreemde tijden.
Hippe plannen, maar blijkbaar weinig concreet. Vreemde tijden.
Gaat er meer over dat wanneer het tegendeel bewezen is je niemand meer hoort .
Jij kunt beweren wat je wil maar bewijst niks dus = zever
Nog wat staatspapier gekocht lop,onder pari,korte termijn, beurzen zullen volatiel blijven door rente-recessiezorgen...
Bedankt,kijk ook naar RSI Banque(Renault),maar liquiditeit is probleem,heb Belgische olo's gekocht die aflopen op 10/23 en 10/24 als ik me niet vergis,ook nog een Franse staatsobligatie die afloopt op 2/24...
Een koudefront aan de Westkust. In Californië is er niet alleen de vrijwillige liquidatie van de cryptobank Silvergate. Maar steeds meer beleggers vrezen voor een onvrijwillige liquidatie van de durfkapitaalverstrekker Silicon Valley Bank, een van de spinnen in het web van start-ups dat Silicon Valley is. De moederholding van de bank, SVB Financial SIVB, tuimelde donderdag liefst 60 procent.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Ik ben vaak benieuwd waar jullie het aankopen. Moet in alle eerlijkheid zeggen dat obligaties voor mij al geleden is van 2011-2012! Deze kocht ik toen via Binck. Ondertussen heb ik de Binck account niet meer en is alles bij Interactive Brokers.
Daar heb ik een Nederlandse en Duitse geprobeert, zelfs tegen een redelijk hoge biedprijs worden ze niet toegewezen.
Bij deze ES0000012B62 weet ik dat het volume niet hoog is. Maar ook de NL0011220108 lukte mij niet. Ik heb zelfs een Bund proberen aankopen, en ook die werd niet toegewezen... vreemd.
Dit zijn van die typische lijken die uit de kast beginnen vallen. Nu zal het merendeel van banken en verzekeraars zich wel goed gepositioneerd hebben, maar dat zal niet overal het geval zijn. Meer pijn is te voorzien, maar niet noodzakelijk. We beginnen nu wel op een punt te komen, dat de hoge rente echt pijn begint te doen.reteiP schreef: ↑10 maart 2023, 09:08Een koudefront aan de Westkust. In Californië is er niet alleen de vrijwillige liquidatie van de cryptobank Silvergate. Maar steeds meer beleggers vrezen voor een onvrijwillige liquidatie van de durfkapitaalverstrekker Silicon Valley Bank, een van de spinnen in het web van start-ups dat Silicon Valley is. De moederholding van de bank, SVB Financial SIVB, tuimelde donderdag liefst 60 procent.