Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik ben verkies doorgaans ook om beroep te doen op ieders zin voor verantwoordelijkheid, boven het opleggen van verplichtingen. Helaas heeft niet iedereen zin voor verantwoordelijkheid. Dat is nu eenmaal een realiteit waar we rekening moeten mee houden.
En dat doe ik dan ook en daarom draag ik dan ook een mondmasker als ik mij in een ziekenhuis bevind, ook al meen ik dat het een weinig zinvolle maatregel is.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 6 maart 2023, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wil wel eens wat foto's van wachtruimtes waar iedereen op 1,5m van elkaar zit. Of een lift waar 12 mensen staan te wachten en er maar 2 instappen. Ik dacht dat dit allemaal achterhaald was? Ze verplichten het mondkapje, dus je mag terug wat dichter bij elkaar in het ziekenhuis, toch?Abatoetnie schreef: ↑6 maart 2023, 14:07Daarvoor dienen klassiekers toch, om ze te kunnen gebruiken ?
Ik kom ook meer dan regelmatig in ziekenhuizen en de ervaring daar toont me dat ze bij ons nog altijd braaf doen wat er gevraagd wordt, het kan natuurlijk ook zijn omdat er bij ons wel het bordje "beschaving" nog langs de kant van de weg staat
Sommige mensen zijn blijven hangen in de oude, strenge regels en voorschriften die golden toen er nog nog geen vaccins waren of de vaccinatiegraad nog niet hoog genoeg was.pukkie007 schreef: ↑6 maart 2023, 17:38Ik wil wel eens wat foto's van wachtruimtes waar iedereen op 1,5m van elkaar zit. Of een lift waar 12 mensen staan te wachten en er maar 2 instappen. Ik dacht dat dit allemaal achterhaald was? Ze verplichten het mondkapje, dus je mag terug wat dichter bij elkaar in het ziekenhuis, toch?Abatoetnie schreef: ↑6 maart 2023, 14:07
Daarvoor dienen klassiekers toch, om ze te kunnen gebruiken ?
Ik kom ook meer dan regelmatig in ziekenhuizen en de ervaring daar toont me dat ze bij ons nog altijd braaf doen wat er gevraagd wordt, het kan natuurlijk ook zijn omdat er bij ons wel het bordje "beschaving" nog langs de kant van de weg staat
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Niet zeveren, he man, het gaat niet over mondmaskers tijdens ingrepen, maar over het feit dat ook mondmaskers gedragen worden in de gang, of bij ambulante consultaties bij patiënten die sowieso terug veel contacten hebben met iedereen... De kans dat ze het van een dokter of verpleegkundige oplopen is veel kleiner dan dat ze het van vrienden/familie oplopen. En niemand beperkt nog zijn/haar sociale contacten uit schrik voor corona.sintorama schreef: ↑6 maart 2023, 08:42Ja, en wanneer gaan ze daar eens eindelijk ophouden met steriele werktuigen te gebruiken?Charlesvdw schreef: ↑4 maart 2023, 15:45 Wanneer gaat de mondmaskerplicht in de ziekenhuizen eindelijk afgeschaft worden?
Ik heb het ook niet over de dokter of verpleegkundige die aan bed staat van een zieke patient.
Maar momenteel is de mondmaskerplicht in ziekenhuis nog veralgemeend en continu.
Het moet bv ook in de wachtzaal. Maar op een drukke receptie, trouwfeest, familiefeest, bus, trein, in auditoria voor studenten enz. moet het niet.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Niet op de consultaties, niet in de gangen enz.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dit ! Draag een FFP en je bent voldoende beschermd, dan doet het er niet toe of de anderen al dan niet een masker dragen.m-peeters schreef: ↑6 maart 2023, 09:03Een luxe is het zeker niet ...
Wie een mondmasker wil dragen, ga je gang. Maar dat zou nu (nu de pandemie over is) ook moeten gelden voor wie er geen wil dragen ...
Voor de mensen met een zwakke gezondheid en voor de hypochonders: koop (en draag) een FPP2-masker maar laat de rest van de bevolking met rust!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik stel voor dat het in de supermarkt ook draagt. Je wil toch de kassierster en de andere klanten niet besmetten ?Nefertari schreef: ↑6 maart 2023, 11:04Daar gaat het hier niet over!Charlesvdw schreef: ↑5 maart 2023, 21:49 ...
Het mag toch ooit stoppen ? Niks houdt je tegen als patient om zelf een masker te dragen als je je daar goed bij voelt.
In ziekenhuizen hoef je dit niet voor jezelf te dragen, maar uit respect voor anderen.
Juist omdat er nog veel mensen zijn die zoals jij redeneren, en denken dat het geen kwaad meer kan, blijven er in ziekenhuizen corona-maatregelen gelden voor wie op consultatie of op bezoek komt.
En dat is ook nu, nog altijd nodig om het personeel te beschermen (niet alleen het medisch personeel zoals artsen, verpleegkundigen en laboranten, maar ook poets- en keuken-personeel, cafetaria- en ziekenhuiswinkel-personeel, balie- en secretariaat-bedienden, enz...)
Voor al deze mensen kunnen we nog een klein beetje moeite doen, toch?!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heeft iemand al eens aan het ziekenhuispersoneel zelf gedacht ? Velen zijn de mondmaskers na bijna 3 jaar kotsbeu.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Mag ik ook het onderwijs toevoegen aan de beroepsgroepen die speciale bescherming nodig hebben? Je wil toch niet dat de helft van de onderwijzers ziek uitvallen. En bij uitbreiding ook het kuispersoneel, secretariaat en keukenpersoneel in scholen.Charlesvdw schreef: ↑6 maart 2023, 20:40Ik stel voor dat het in de supermarkt ook draagt. Je wil toch de kassierster en de andere klanten niet besmetten ?Nefertari schreef: ↑6 maart 2023, 11:04 Daar gaat het hier niet over!
In ziekenhuizen hoef je dit niet voor jezelf te dragen, maar uit respect voor anderen.
Juist omdat er nog veel mensen zijn die zoals jij redeneren, en denken dat het geen kwaad meer kan, blijven er in ziekenhuizen corona-maatregelen gelden voor wie op consultatie of op bezoek komt.
En dat is ook nu, nog altijd nodig om het personeel te beschermen (niet alleen het medisch personeel zoals artsen, verpleegkundigen en laboranten, maar ook poets- en keuken-personeel, cafetaria- en ziekenhuiswinkel-personeel, balie- en secretariaat-bedienden, enz...)
Voor al deze mensen kunnen we nog een klein beetje moeite doen, toch?!
Voor al deze mensen kunnen we toch een beetje moeite doen en respect tonen, niet?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Het heeft zelfs niks met respect en/of bescherming te maken maar dat snap je blijkbaar niet.VincentVega schreef: ↑6 maart 2023, 21:16Mag ik ook het onderwijs toevoegen aan de beroepsgroepen die speciale bescherming nodig hebben? Je wil toch niet dat de helft van de onderwijzers ziek uitvallen. En bij uitbreiding ook het kuispersoneel, secretariaat en keukenpersoneel in scholen.Charlesvdw schreef: ↑6 maart 2023, 20:40
Ik stel voor dat het in de supermarkt ook draagt. Je wil toch de kassierster en de andere klanten niet besmetten ?
Voor al deze mensen kunnen we toch een beetje moeite doen en respect tonen, niet?
Als er in een ziekenhuis een massale corona-uitbraak zou zijn onder het personeel dan valt dat ziekenhuis stil met alle gevolgen van dien : operaties uitgesteld, doktersbezoeken vallen weg, er vallen misschien wel doden onder de patiënten die er anders niet zouden geweest zijn.
Een warenhuis/school die op halve kracht draait of een paar dagen sluit daar vallen er naar mijn bescheiden mening toch geen doden door ?
Wie legt het onze newbie nog eens uit? Ik geef het alleszins op.
Veel ziekenhuispersoneel is het gewend om mondmaskers te dragen, en heeft niet de gewoonte snel te zeuren en te klagen. Hoe denk je dat er gepoetst wordt op afdelingen waar mensen met besmettelijke ziektes liggen?Charlesvdw schreef: ↑6 maart 2023, 20:44 Heeft iemand al eens aan het ziekenhuispersoneel zelf gedacht ? Velen zijn de mondmaskers na bijna 3 jaar kotsbeu.
Tenzij die iemand een hartpatiënt was natuurlijk, en corona kreeg tijdens het aankopen van die ajuinen ...