Holdings
TIP
Re: Holdings
@michael25,
Proficiat met je eerste artikel in het "VFB" over Sofina.
Proficiat met je eerste artikel in het "VFB" over Sofina.
Iemand advies voor Gimv? Nu Vlaamse regering waarschijnlijk aan exit werkt.
We weten in elk geval waarom de koers de laatste tijd zo onder druk stond…
Ik zou bijna stellen; geen betrokkenheid meer met de politiek, dus interessanter om erin te investeren...
Mooie dividend, maar waarde groeit amper maar toen zat de overheid erin. Misschien wordt het anders...ik ga het voor mezelf goed bekijken.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Zal het dividend zo hoog blijven of was dit een melkkoe dividend voor de overheid.
Ik heb dit staan om aan mijn 800 euries dividend te raken...
Ik heb dit staan om aan mijn 800 euries dividend te raken...
Veel zal te zien zijn van de koper denk ik. Het is een ballonetje, dus nog geen zekerheid of men effectief zal verkopen. Opbrengst van de verkoop is momenteel maar een hete druppel op de Vlaamse schulden. Ik dacht dat deze circa 33 miljard bedroegen.
Ben ook zeer benieuwd wat er met GIMV zal gebeuren. En inderdaad, wat met het mooie dividend?
En... Zal GIMV dan nog hun participatie in TINC behouden?
En... Zal GIMV dan nog hun participatie in TINC behouden?
D’ieteren zette vandaag een nieuwe all-time high neer. Houden zo!
Laatst gewijzigd door JF91 op 16 februari 2023, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Om verder te kunnen diversifiëren omdat mijn blootstelling aan private equity is nogal groot is...
Kennen jullie internationale holdings die op lange termijn goed hebben gepresteerd en eveneens een dividend uitkeren??
Kennen jullie internationale holdings die op lange termijn goed hebben gepresteerd en eveneens een dividend uitkeren??
Soortgelijk (bij)koopmoment gehad inzake Kinnevik, Indutrade al langer in portefeuille. Samen met Lifco in Zweden toch een van de mooiere uit het serial acquirer gezelschap. Investor echter veel groter dan allen tezamen, voor wat het waard isdreamy schreef: ↑8 december 2022, 12:19Ik had gelijk met mijn voorkeur voor Indutrade, want Kinnevik is sindsdien nog zo'n 40% gedaald...dreamy schreef: ↑9 februari 2022, 15:09 ... Ik sta nu op zo'n 10% verlies op mijn aandelen Kinnevik en dat vind ik acceptabel voor een dergelijke holding die sterk op jonge groeiers focust en het dus in de huidige context van stijgende rentes minder goed doet. Ik zit er ook in voor de lange termijn en ik heb er alle vertrouwen in dat dit op de middellange termijn wel weer goed komt.
Ik overweeg ook om bij te kopen, maar ik richt mij voorlopig eerder op Indutrade voor eventuele aankopen.
Ik heb eens gekeken naar de presentatie van Kinnevik voor hun Capital Markets update in oktober en ik heb besloten om nu wel bij te kopen, om de volgende redenen:
- De communicatie is helder;
- Ze hebben voldoende cash als buffer en om de komende jaren te investeren;
- Ze hebben een begin gemaakt met investeren in clean tech, een sector met een mooie toekomst;
Zijn er verder (al dan niet Zweedse) holdings bekend die in clean tech investeren? Het schijnt een booming business te zijn in Zweden, met interessante perspectieven, dus dit zou zeker holdings moeten aantrekken.
- Ze noteren met een korting van ruim 25%.
Qua clean tech, zeker de moeite waard eens naar Aker Horizons te kijken. Discount nu van 40-50%, versus eerder een soortgelijke premie. Hoek waar de klappen vallen, maar met Aker als backer voel ik me wel senang met een bescheiden allocatie. Beursgang Mainstream binnen 12-18 maanden (als originele timeline nog actueel is) kan een trigger zijn. Renewables, carbon capture en waterstof, maar allemaal nog zeer pril!
Deze topper heb ik al en voor de spreiding zit ik aan mijn limiet voor Investor AB.
Ook bij Brederode zit ik aan mijn limiet.
Maar van Indutrade en Brk b kan ik gerust nog wat stukken bijkopen.
GBL is op zich wel aantrekkelijk maar het blijft met een décote zitten en de waarde groeit niet echt.
waarom allemaal beleggingen in zweedse kronen , of is dit eerder toeval ? zweedse kroon zakt toch al een hele tijd weg tov de euro
Laatst gewijzigd door zjeff op 8 maart 2023, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
waarom allemaal beleggingen in zweedse kronen , of is dit eerder toeval ?