Termijnrekening bij Deutsche Bank
TIP
Re: Termijnrekening bij Deutsche Bank
Volgens mij is je redenering fout omdat je die 0,95% een jaarlijkse rente % is en niet voor die 3 maanden zelf. 

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Interestpercentages zijn altijd op jaarbasis, ongeacht de duurtijd van de belegging.
ik ben nu aan het twijfelen tss korte termijn (1 jaar ) bij de DB 1,7% of een spaarrekening bij santander aan 1,6% . kan iemand mij hieromtrent advies geven ? dank u
Op 11/1/2023 geeft een termijnrekening op 1 jaar 1,76% netto en een kasbon op 1 jaar 1,83% netto.
Waarom dat verschil
Voor een termijnrekening moet men minimum € 50.000,00 storten en voor een kasbon maar € 25.000,00!!!
Waarom dat verschil

Voor een termijnrekening moet men minimum € 50.000,00 storten en voor een kasbon maar € 25.000,00!!!
Begrijp ik ook niet.
ik vraag me ook af of deze hoge rentevoet termijnrekeningen/kasbons van DB, Belfius, Beobank; enz in feit "achtergestelde" termijnrekeningen/kasbons zijn voor welke de bescherming van het 100k Belgisch Garantiefonds niet van toepassing is?
Als ik zie wat een miserabel rentevoet de concurrentie aanbiedt ...
Wat vindt u ervan?
@svenver
Neen.
De kasbons en termijnrekeningen van Deutsche bank zijn geen achtergestelde producten en de garantie van €100.000,00 is zowel voor kasbons als voor termijnrekening van toepassing.
Het feit dat de rente bij DB in vgl met andere banken zo hoog is komt door het feit dat het te beleggen minimumbedrag zowel voor kasbons als voor termijnrekening hoog is (€25.000,00 en € 50.000,00).
Neen.
De kasbons en termijnrekeningen van Deutsche bank zijn geen achtergestelde producten en de garantie van €100.000,00 is zowel voor kasbons als voor termijnrekening van toepassing.
Het feit dat de rente bij DB in vgl met andere banken zo hoog is komt door het feit dat het te beleggen minimumbedrag zowel voor kasbons als voor termijnrekening hoog is (€25.000,00 en € 50.000,00).
-
- Sr. Member
- Contacteer:
hoog?jos48 schreef: ↑14 januari 2023, 12:19 @svenver
Neen.
@Komaanbeurs
Ik begrijp niet wat u bedoelt met "hoog"
Bedoelt u daarmee dat de rente op 1 jaar laag is?
Ik begrijp niet wat u bedoelt met "hoog"
Bedoelt u daarmee dat de rente op 1 jaar laag is?
Maak je geen zorgen, een commentaar van een beurs afficionado waarschijnlijk ... Voor hen is 1% belachelijk maar het afgelopen jaar hebben ze niet zoveel gelachen...

Volledig akkoord met u.jos48 schreef: ↑21 oktober 2022, 11:55 Het "advies" van mijn makelaar volgend ben ik sinds 01/01/2022 € 50.000,00 verloren.
In 2015 is mijn makelaar mijn kapitaal gaan beleggen in diverse fondsen.
Er was een grote diversificatie in mijn portefeuille door het kapitaal te beleggen bij verschillende maatschappijen en te beleggen in indexfondsen,pure aandelenfondsen,gemengde fondsen en immobiliënfondsen.
Tussen 2015 en 2022 hebben die gemengde fondsen (met 4* tot 5* bij Morningstar) geen enkele euro winst gegeven.
Voor mijn verlies te beperken heb ik een groot aantal fondsen omgezet in geldmarktfondsen,maar de "maatschappijen" moest ik een beheerscommissie betalen van minimaal 0,60%;dus heb ik mijn kapitaal uit de geldmarktfondsen gehaald en op een zichtrekening geplaatst.
Vermits de rentes wereldwijd stijgen voor de inflatie te beteugelen en een wereldwijde recessie wordt verwacht in 2023 zal de beurs zeker geen vermeldenswaardige winsten opleveren.
Ik ben niet van plan om terug te keren naar de beurs en wil mijn cash geld beleggen in obligaties of vastrentende producten met een KORTE LOOPTIJD vermits de rentes op die vastrentende producten zullen stijgen.
Welk advies kunt u me geven?
Een harde les uw 7 jaar ervaring van verliezen op de beurs.
Voor mij op mijn leeftijd: vastrentende producten alleen. Wie langzaam gaat, gezond gaat. En liever termijn rekeningen. Geen gedoe met getrouwheidspremie en intresten aangifte boven de 980 vrijstelling. 30 % RV aan de bron en klaar is kees.
Je moet beleggen in waar je je goed bij voelt. Voor de een zijn dat aandelen, voor de ander termijnrekeningen. Daar is niets verkeerd aan.
Hallo,
Zouden jullie het durven op om een termijnrekening van DB meer dan 100.000 te parkeren voor een jaar?
Volgens mij ben je tot 100.000€ beschermd (zoals in België), maar daarboven niet en aangezien het met DB niet zo goed gaat (als ik de pers mag geloven)...?
Wat denken jullie?
Onderstaande lees ik op de DB site (https://www.deutschebank.be/nl/oplossin ... ening.html)
n geval van faillissement of risico op faillissement van de bank loopt de spaarder het risico zijn spaargeld te verliezen of onderworpen te worden aan een vermindering/omzetting in aandelen (bail-in) van het bedrag van de vordering die hij op de bank heeft boven het bedrag van 100.000 euro dat wordt gedekt door het Duitse wettelijke depositogarantiestelsel. Bedragen van meer dan 100.000 euro vallen onder de voorwaarden van het Duitse vrijwillige depositobeschermingsfonds. Meer informatie over het Duitse depositogarantiestelsel vindt u op Entschädigungseinrichtung deutscher Banken GmbH. De Essentiële spaardersinformatie kunt u gratis aanvragen in uw Advisory Center of raadplegen op onze website.
Zouden jullie het durven op om een termijnrekening van DB meer dan 100.000 te parkeren voor een jaar?
Volgens mij ben je tot 100.000€ beschermd (zoals in België), maar daarboven niet en aangezien het met DB niet zo goed gaat (als ik de pers mag geloven)...?
Wat denken jullie?
Onderstaande lees ik op de DB site (https://www.deutschebank.be/nl/oplossin ... ening.html)
n geval van faillissement of risico op faillissement van de bank loopt de spaarder het risico zijn spaargeld te verliezen of onderworpen te worden aan een vermindering/omzetting in aandelen (bail-in) van het bedrag van de vordering die hij op de bank heeft boven het bedrag van 100.000 euro dat wordt gedekt door het Duitse wettelijke depositogarantiestelsel. Bedragen van meer dan 100.000 euro vallen onder de voorwaarden van het Duitse vrijwillige depositobeschermingsfonds. Meer informatie over het Duitse depositogarantiestelsel vindt u op Entschädigungseinrichtung deutscher Banken GmbH. De Essentiële spaardersinformatie kunt u gratis aanvragen in uw Advisory Center of raadplegen op onze website.
Die extra bescherming van boven de 100K is afgeschaft Mathieu. Ik kreeg daar enkele maanden geleden bericht van van hen, aangezien ik er een termijnrekening heb lopen.
Ik heb mijn geld voor een jaar vaststaan, en gezien de berichtgeving van nu, zou ik momenteel mijn geld daar niet parkeren.
Ik heb mijn geld voor een jaar vaststaan, en gezien de berichtgeving van nu, zou ik momenteel mijn geld daar niet parkeren.
Ik zou het voorlopig niet doen en ik zou afwachten hoe de "bankencrisis" evolueert.
De premier van Duitsland en de ECB beweren wel dat er voor de Europese banken geen enkel probleem is maar het verleden heeft duidelijk aangetoond dat deze "experten" zeker niet altijd de waarheid spreken.
Denk maar aan de toenmalige premier van België (Jean Luc Dehaene) die op de vooravond van de crash van de Fortis-bank ons met overtuiging geruststelde dat "er geen enkel probleem was met Fortis-bank".
Dezelfde Jean-Luc adviseerde ons "koop aandelen van FLV (Lernout en Hauspie)" en s'anderendaags donderde "de Belgische parel" in elkaar.
De premier van Duitsland en de ECB beweren wel dat er voor de Europese banken geen enkel probleem is maar het verleden heeft duidelijk aangetoond dat deze "experten" zeker niet altijd de waarheid spreken.
Denk maar aan de toenmalige premier van België (Jean Luc Dehaene) die op de vooravond van de crash van de Fortis-bank ons met overtuiging geruststelde dat "er geen enkel probleem was met Fortis-bank".
Dezelfde Jean-Luc adviseerde ons "koop aandelen van FLV (Lernout en Hauspie)" en s'anderendaags donderde "de Belgische parel" in elkaar.