ETF portefeuille
TIP
Re: ETF portefeuille
De andere zullen ook wel aan sampling doen. Ik kan me niet voorstellen dat die duizenden aandelen in bezit hebben.
Toch wel.
Dat is de kracht van breed gespreide indexfondsen
Dit is het fact sheet van EMIM.
https://tools.morningstar.be/be/snapsho ... encyid=EUR
Dit fonds bezit 3095 aandelen.
IUSN bezit nog meer aandelen.
Voor de ETFs van iShares kan je op de iShares.com site een excel downloaden met de exacte posities van de vorige avond.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De meeste doen optimized sampling inderdaad, maar bij de ene is dat al extremer dan bij de andere.
IWDA momenteel rond 99,8%, EMIM momenteel rond 97%, IUSN momenteel rond 78%.
IMIE momenteel rond de 20%.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 8 maart 2023, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En hoger % is slechter? Of hoe interpreteren jullie dat?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De meesten zullen dat eerder omgekeerd zien.
Maar gaat niet zozeer over beter/slechter.
Lees eens: https://www.justetf.com/es/academy/phys ... -etfs.html
IMIE heeft 1.852 aandelen in portefeuille. Dat geeft volgens mij een goed gemiddelde van de markt. Of het er 1.852 zijn of 9.000, veel verschil zal er niet tussen zijn. Ik vind IMIE ideaal omdat het alles in één is: grote, middelgrote en kleine bedrijven en ontwikkelde en opkomende markten samen.
EarthNvstr1 schreef: ↑8 maart 2023, 08:47 De meeste doen optimized sampling inderdaad, maar bij de ene is dat al extremer dan bij de andere.
IWDA momenteel rond 99,8%, EMIM momenteel rond 97%, IUSN momenteel rond 78%.
IMIE momenteel rond de 20%.