Termijnrekening Belfius
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Termijnrekening Belfius
Termijnrekening aanmaken heeft geen enkel effect. Als je er geen geld op zet, gebeurt er niets.Gwendoline1 schreef: ↑8 maart 2023, 13:09 Vraagje,
Ik maakte termijnrekening aan bij belfius om de interesten te kunnen zien, termijnrekening is nu zichtbaar bij beleggingen, er staat wel nog geen geld op, kan ik dit nu zo laten voorlopig, want ik heb nu die termijnrekening aangemaakt en kan nu terug de interesten die ze geven niet meer zien?
Daar zit inderdaad een bug in de logica van die flow bij Belfius. Als je enkel een termijnrekening opent op de rentetarieven te kunnen zien, maar er dan uiteindelijk geen geld opzet. Dan moet je de volgende keer opnieuw een nieuwe extra termijnrekening creeren om de tarieven terug te kunnen bekijken. Indien je er wel geld hebt gezet, dan is het niet nodig.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties!
Maar ik heb wel rekeningnummer van die termijnrekening gekregen enzo, die rekening staat nu bij mijn andere rekeningen, kan ik dit dan gewoon zo laten? (ik kan daar blijkbaar ook geen geld meer opzetten nu, dus moet ik dan terug andere openen om geld te kunnen opzetten?)
Maar ik heb wel rekeningnummer van die termijnrekening gekregen enzo, die rekening staat nu bij mijn andere rekeningen, kan ik dit dan gewoon zo laten? (ik kan daar blijkbaar ook geen geld meer opzetten nu, dus moet ik dan terug andere openen om geld te kunnen opzetten?)
Het zou kunnen maar ik vind het raar dat men een nieuwe termijnrekening zou moeten openen.
Via "Een product aankopen" heeft men bij "termijnrekeningen(eur)" 2 buttons.
Via de eerste button, bij mij staat daar "Creëren" kan ik gewoon een simulatie doen en een nieuwe belegging aanmaken in mijn bestaande termijnrekening.
Via de tweede button "Selecteren" kan ik kiezen voor "openen", hetgeen ik niet meer nodig heb, ik wil niet meerdere termijnrekeningen.
Via "Een product aankopen" heeft men bij "termijnrekeningen(eur)" 2 buttons.
Via de eerste button, bij mij staat daar "Creëren" kan ik gewoon een simulatie doen en een nieuwe belegging aanmaken in mijn bestaande termijnrekening.
Via de tweede button "Selecteren" kan ik kiezen voor "openen", hetgeen ik niet meer nodig heb, ik wil niet meerdere termijnrekeningen.
Ik heb vandaag een nieuwe termijnrekening genomen bij Belfius en die komt gewoon bij de andere termijnrekeningen te staan.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als ik creëren druk, moet ik terug nieuwe rekening openen hoor, anders gaat niet, misschien omdat er op die eerste termijnrekening geen geld staat?
Kan er iemand zeggen wat de huidige tarieven zijn voor 6 maanden en 1 jaar bij Belfius?
Toch wel straf dat je als klant dat niet online kan zien, tenzij je constructies opzet met het openen van een rekening, ook als je dan uiteindelijk niets stort.
Toch wel straf dat je als klant dat niet online kan zien, tenzij je constructies opzet met het openen van een rekening, ook als je dan uiteindelijk niets stort.
@Mouche;
Op 6 maanden is momenteel 2,365% bruto vanaf 1250 €.
Op 1 jaar is momenteel 2,75% bruto vanaf 250 €.
Misschien dat men voor grotere bedragen (via kantoor) betere % kan krijgen???
Op 6 maanden is momenteel 2,365% bruto vanaf 1250 €.
Op 1 jaar is momenteel 2,75% bruto vanaf 250 €.
Misschien dat men voor grotere bedragen (via kantoor) betere % kan krijgen???
Als je een simulatie doet moet je toch niet vooraf een rekening TERMIJNREKENINGEN openen. Het is pas wanneer je die belegging creëert dat die rekening automatisch wordt geopend. In die rekening worden dan al je latere termijnrekeningen mooi opgelijst.
Belfius kantoren worden blijkbaar niet vergoed op dit product. Ik betwijfel dan ook dat je betere voorwaarden zal krijgen via kantoor.
Is het niet zo dat je een termijnrekering opent ff en dan via beleggingen een product koopt en dat ze dan in je termijnrekening komt ? Ben zelf niet helemaal thuis in de materie maar het ook aan het uitvlooien.
Zo een beetje analoog aan een beleggingsportefeuille waar je vervolgens je beleggingen onder gegroepeerd ziet.
Naar ik ook al vernomen heb zou het binnen enkele weken niet meer mogelijk zij om bij Belfius een termijnrekening online te openen. Dan zou je ook daar via het kantoor moeten passeren.
Zo een beetje analoog aan een beleggingsportefeuille waar je vervolgens je beleggingen onder gegroepeerd ziet.
Naar ik ook al vernomen heb zou het binnen enkele weken niet meer mogelijk zij om bij Belfius een termijnrekening online te openen. Dan zou je ook daar via het kantoor moeten passeren.
Belfius sluit meer en meer kantoren, ik vermoed dat ze de online mogelijkheden niet gaan beperken.Natal schreef: ↑9 maart 2023, 10:56 Is het niet zo dat je een termijnrekering opent ff en dan via beleggingen een product koopt en dat ze dan in je termijnrekening komt ? Ben zelf niet helemaal thuis in de materie maar het ook aan het uitvlooien.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik kan geen simulatie doen hoor zonder 1 termijnrekening te creëren of aan te maken, kan maar nadat ik onderteken de rente bedragen zien, ook nu ik termijnrekening geopend heb waar er geen geld opstaat kan ik terug geen simulatie meer doe hoor, en ben ik verplicht terug nieuwe termijnrekening te openen vooraleer ik simulatie kan zien. Ps. Heb er gisteren voor naar Belfius kantoor gebeld en diegene ad telefoon zei dat het juist was, er ging me gisteren wel nog iemand van Belfius terugbellen die meer op de hoogte zou zijn, maar ik heb nog altijd geen telefoontje gehad. Typisch Belfius, als het over iets gaat waar ze geen grote winst uit slaan hoor je ze niet of weten ze van niks.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat is wat ik ook zei ! Is super bizar.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Belfius probeert maximaal zijn huis fondsen te verkopen waarop het maximaal verdient en geen risico neemt. Daarnaast is er de melkkoe die spaarboekje heet.