ETF portefeuille
TIP
Re: ETF portefeuille
De enige resultaten die hier reeds gepubliceerd zijn gingen over de periode van 3 jaar en daar haalde IMIE hetzelfde resultaat als de combinatie van de drie fondsen.EarthNvstr1 schreef: ↑8 maart 2023, 18:46Mooie theoretische benadering.B7H4long schreef: ↑8 maart 2023, 15:46 Typisch presteren zo'n 1/10 van de aandelen in de index beter dan de index; en 9/10 slechter dan de index.
Het is dus belangrijk om zo breed mogelijk te diversifieren om de hoogste kans te hebben op zoveel mogelijk van de beter presterende aandelen te bezitten, en de index dus zo best mogelijk te volgen.
In de realiteit lijkt het mij dan IMIE er meer dan voldoende in slaagt om de index te volgen, maar mogelijks idd. wel ietsje volatieler idd.
Heb jij andere data?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Als de kosten om dat aandeel te shorten kleiner zijn dan de winst die je doet; niet makkelijk.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dus dan is er idd. geen nood aan 3 ETFs als dat ook met 1 ETF kan. Bedankt om dat even te bevestigen.
Maar toegegeven hoor: het zou natuurlijk beter zijn dat IMIE veel groter qua size was en daardoor ook lager qua TER en een hogere dekkingsgraad qua componenten van de index.
En ja, we hebben in dat topic dat ik een paar posts hoger gelinked heb het al eens gehad over de tracking error van IMIE, daarom heb ik de link nl. gepost. (edit: niet per se voor jou, maar ook voor anderen die eventueel geïnteresseerd zijn)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hier zie:
Da's 10+ jaar ipv. 3 jaar.EarthNvstr1 schreef: ↑6 februari 2022, 01:04Hm...