Holdings
TIP
Re: Holdings
Zweedse Kroon heeft nog wel wat potentieel na vele mindere jaren....
Nog holding tips Laeka?
Ik zie dat eerder als een nadeel (extra wisselkoersrisico -- al kan dat even goed een hedge vormen), maar feit is dat er tal van heel interessante bedrijven (waaronder holdings) in Zweden zijn gevestigd, en dus noteren die aandelen in SEK, daar is nu eenmaal niks aan te doen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik zie het als een voordeel om in verschillende markten/munten te beleggen, zo ook wat bescherming indien het met de EUR de verkeerde kant op gaat. Maar is dan natuurlijk wel zo dat je niet disproportioneel veel in een bepaalde munt wil zitten.Gudrun schreef: ↑8 maart 2023, 11:11Ik zie dat eerder als een nadeel (extra wisselkoersrisico -- al kan dat even goed een hedge vormen), maar feit is dat er tal van heel interessante bedrijven (waaronder holdings) in Zweden zijn gevestigd, en dus noteren die aandelen in SEK, daar is nu eenmaal niks aan te doen.
(En niet iedere holding in zweedse kroon is daarom echt 100% blootstelling aan die zweedse kroon, Kinnevik heeft bv groot deel participaties buiten Zweden.)
Inderdaad, interessante bedrijven in Zweden,heb daarom al enkele jaren SE0000693293(tracker),sta op meer dan 30% winst,als nu nog de munt herstelt...Gudrun schreef: ↑8 maart 2023, 11:11Ik zie dat eerder als een nadeel (extra wisselkoersrisico -- al kan dat even goed een hedge vormen), maar feit is dat er tal van heel interessante bedrijven (waaronder holdings) in Zweden zijn gevestigd, en dus noteren die aandelen in SEK, daar is nu eenmaal niks aan te doen.
TINC blijft zijn defensieve status waarmaken met sterke resultaten en ondanks een kleine daling van de koers YTD met 2%.
Met een netto kaspositie van 33,5 miljoen euro en 69 miljoen aan toegezegde investeringen moet TINC waarschijnlijk kapitaal ophalen om de toekomstige groei te financieren. Bij uitgifte van nieuwe aandelen kan dit wellicht een koopkans opleveren.
Met een netto kaspositie van 33,5 miljoen euro en 69 miljoen aan toegezegde investeringen moet TINC waarschijnlijk kapitaal ophalen om de toekomstige groei te financieren. Bij uitgifte van nieuwe aandelen kan dit wellicht een koopkans opleveren.
Bedankt Michael! Ik heb al naar Aker gekeken en Aker Horizons zou een interessant idee kunnen zijn, maar ik ben op zoek naar holdings met meer overtuigende focus op cleantech.michael25 schreef: ↑6 maart 2023, 21:12 Qua clean tech, zeker de moeite waard eens naar Aker Horizons te kijken. Discount nu van 40-50%, versus eerder een soortgelijke premie. Hoek waar de klappen vallen, maar met Aker als backer voel ik me wel senang met een bescheiden allocatie. Beursgang Mainstream binnen 12-18 maanden (als originele timeline nog actueel is) kan een trigger zijn. Renewables, carbon capture en waterstof, maar allemaal nog zeer pril!
yes DIETEREN
you did it again!
you did it again!
Kun je iets meer duiding geven? Welk belangrijk nieuws heb ik gemist?
Iets beter dan verwachte cijfers dus. En een dividendverhoging naar 3 euro.
Maar de merkt reageert vrij negatief.
Maar de merkt reageert vrij negatief.
Interessant!dreamy schreef: ↑8 maart 2023, 16:03 TINC blijft zijn defensieve status waarmaken met sterke resultaten en ondanks een kleine daling van de koers YTD met 2%.
Ik ga misschien toch eens de stap zetten en een positie nemen in TINC
Lang geleden dat ik nog eens een posting heb geplaatst. Man man ... wat men hier allemaal leest de laatste tijd is onbeschrijflijk. Vorig jaar kwam men hier aandraven met koopadviezen voor Sofina aan 350 euro! Het aandeel noteert nog altijd peperduur op de dag van vandaag. Diene Kinnevik en andere dure zweedse holdings was men ook zeer positief over.
En dan diene MBB zeer goedkoop noemde men dat aan 120 euro en veel meer. We staan nu nog amper 80 euro he Michael. Aandeel moet al meer dan 50% stijgen en pas dan komt men uit de kosten.
Geef mij maar zoiets als een Corporacion financiera alba, Tamburi Investment Partners, Eurazeo, Italmobiliare.... Stuk voor stuk holdings die nu noteren met een 50% korting (ongeveer). Ik zit dan ook vol geïnvestereerd in zulke holdings (recent zwaar ingestapt in deze holdings).
Vul dit aan met IDI ( beurskoers maal 78 sinds oprichting in 1991 !!! nee nee geen tikfout hoor). Vul dit ook aan met een flinke portie Financiere Moncey (gisteren trouwens meer dan 8% gestegen) , Compagnie du Cambodge en Artois uit het Bollore Imperium en u zal gerust slapen.
Welkom terug Laeka !
En 17% over de laatste 5 jaar.