Iemand ervaring met Oblis (Goldwasser Exchange)?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Iemand ervaring met Oblis (Goldwasser Exchange)?
Bij welke home bank kan je dit online doen?pukkie007 schreef: ↑26 april 2015, 12:44 Ik deel de mening/visie van Julus.
Er is wel wat nuttige informatie te vinden op hun site. Elk van hun opgenomen obligaties heeft een korte, handige fiche waar je direct de eerste nodige informatie vindt die je op weg kan helpen. Voor real-time koersen en alternatieve obligaties wijk ik uit naar Berlijn en Frankfurt. Kopen en verkopen doe ik online bij mijn home-bank. Handelen doe ik niet op Oblis maar ervaringen met hen wil ik hier wel lezen.
Ik zit bij Bolero ( KBC). Maar ook ik moet vaak bellen om een lijn open te willen zetten. Om de obligatie te volgen val ik dan terug op Berlijn of Frankfurt.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nog steeds niemand met ervaringen als echte klant van Oblis/Goldwasser Exchange?
Minstens €50 per transactie om obligaties aan te kopen.triumph_st schreef: ↑2 maart 2023, 18:14 Nog steeds niemand met ervaringen als echte klant van Oblis/Goldwasser Exchange?
Waarom zou je daar klant willen worden?
Ik koop obligaties gewoon via Bolero.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Oblis heeft zijn aanbod van obligaties met nul-coupon gevoelig uitgebreid. Ook zij springen zo op deze ( bij spaarders/beleggers) populaire trein.
Af en toe krijg je korting bij speciale acties, maar hun standaardprijzen liggen te hoog. Het is nu het moment om veel klanten binnen te halen, dunkt me. Zouden ook zij hier meelezen?
Af en toe krijg je korting bij speciale acties, maar hun standaardprijzen liggen te hoog. Het is nu het moment om veel klanten binnen te halen, dunkt me. Zouden ook zij hier meelezen?
-
- Verbannen Gebruiker
Naast het feit dat hun aankoopprijzen zeer hoog zijn (minimum 0,8%), rekenen ze ook nog eens 0,2% minimum bewaarloon per jaar.pukkie007 schreef: ↑9 maart 2023, 13:53 Oblis heeft zijn aanbod van obligaties met nul-coupon gevoelig uitgebreid. Ook zij springen zo op deze ( bij spaarders/beleggers) populaire trein.
Maar misschien hebben ze hun klienteel die voor heel grote bedragen grote kortingen krijgen, en zijn ze niet geïnteresseerd in iemand die minder dan 1 miljoen te beleggen heeft. Maar dat mogen ze. Iedereen mag zijn doelgroep kiezen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nu loopt er idd. een actie met de 0% obli van Belgische staat (tot 2027) welke men zonder kosten kon aankopen en zonder bewaarloon bewaren; https://www.oblis.be/nl/news/2023/03/07 ... eid-554710
Maar wie opent daar dan een rekening als de andere aankopen (te) duur zijn en het bewaarloon (te) hoog is? En alleen voor de ene obli dat dan doen?
Maar wie opent daar dan een rekening als de andere aankopen (te) duur zijn en het bewaarloon (te) hoog is? En alleen voor de ene obli dat dan doen?