Corona-virus.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Wat valt er uit te leggen ?
Je bent fout en kan het gewoonweg niet toegeven, ik neem aan dat je ego daarvoor in de weg staat ?
Het is niet omdat iemand nieuw is op een forum dat zijn mening fout is, "anciënniteit" is niet gelijk aan "gelijk hebben".
De ziekenhuissector is de sector die willens nillens overeind MOET blijven en men denkt (al of niet terecht maar dit doet hier niet ter zake) dat men dit zal kunnen houden door de mondmaskerplicht te behouden zolang als nodig.
De hele maatschappij is terug "open", de heel kleine uitzondering zijn nog de dokters en de ziekenhuizen. Heb je er echt zoveel last van dat men dit daar nog handhaaft ?
Het betuigt ook van respect als men zelf ziek is en ziektebacillen zit te verspreiden om dan een mondmasker aan te doen, van die paar dagen met een mondmasker ga je echt niet dood hoor (tenzij het natuurlijk je ego dood), in Aziatische landen is dit blijkbaar geen probleem, hier bij ons is dit - ondanks dat we er al drie jaar pandemie hebben opzitten en ondanks dat men dacht dat dit ook hier ging ingeburgerd geraken - blijkbaar wel een probleem, het zal wel met het hyperindividualisme te maken hebben.
Jij bent van "eergisteren". Jouw stellingen passen duidelijk niet meer in een open maatschappij. Overwin jouw angsten; ga naar een Psycholoog. Of anders: kruip terug in jouw kelder.Nefertari schreef: ↑6 maart 2023, 12:14Dan ga ik hier afhaken, want je leest tóch niet wat er staat.m-peeters schreef: ↑6 maart 2023, 12:04
Als ik in een ziekenhuis kom (en ik kom er af en toe, ongeacht wat anderen denken) dan zal ik ook een masker dragen omdat het nu eenmaal moet. Maar ik ben de persoonlijke mening toegedaan dat het beter zou zijn om mensen met een zwakkere gezondheid te beschermen door hen een masker (en dan liefst een FPP2-masker) te laten dragen dan door al de anderen te verplichten om een masker te dragen.
Uit respect? Als je iets oplegt, dan gebeurt het niet uit respect maar omdat het een verplichting is. En ik ben nogal tegen opgelegde verplichtingen ...
"om het ziekenhuispersoneel te beschermen !"
En dat er egoisten bestaan wist ik allang.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Lap, daar is Carpe weer! Ik had hem graag in de waan gelaten dat ik het niet door had... Zu spät ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De redeneerfout is hier dat men denkt dat de ziekenhuizen in problemen gaan komen als het personeel massaal besmet zou worden omdat ze geen mondmasker meer moeten dragen. Dat is dus NIET zo.
- de meeste ziekenhuiswerkers (ik ben er zelf een dus ik weet waarover ik spreek) worden besmet in de thuissituatie. De meeste ziekenhuismedewerkers hebben intussen omikron gehad, meestal gekregen van vrienden/familie.
- bij besmette patiënten (covid, griep, whatever) worden uiteraard wel mondmaskers gedragen.
- ik herinner mij een personeelsfeest van het ZH begin 2022 toen een paar tientallen ziekenhuismedewerkers besmet werden. Wel, dat was een weekje moeilijk qua bestaffing, maar de week nadien was alles weer OK. Dat was een goede boost voor de groepsimmuniteit van het ziekenhuis.
Ik, en vele andere ziekenhuismedewerkers met mij, zien het nut niet meer van de mondmaskers.
- de meeste ziekenhuiswerkers (ik ben er zelf een dus ik weet waarover ik spreek) worden besmet in de thuissituatie. De meeste ziekenhuismedewerkers hebben intussen omikron gehad, meestal gekregen van vrienden/familie.
- bij besmette patiënten (covid, griep, whatever) worden uiteraard wel mondmaskers gedragen.
- ik herinner mij een personeelsfeest van het ZH begin 2022 toen een paar tientallen ziekenhuismedewerkers besmet werden. Wel, dat was een weekje moeilijk qua bestaffing, maar de week nadien was alles weer OK. Dat was een goede boost voor de groepsimmuniteit van het ziekenhuis.
Ik, en vele andere ziekenhuismedewerkers met mij, zien het nut niet meer van de mondmaskers.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Oei, nu eigen je jezelf DE WAARHEID toe. Nochtans gaat het niet om de waarheid maar om ieders zijn mening. En er zijn wel meerdere gebruikers die het niet eens zijn met jouw mening.Abatoetnie schreef: ↑7 maart 2023, 18:34Wat valt er uit te leggen ?
Je bent fout en kan het gewoonweg niet toegeven, ik neem aan dat je ego daarvoor in de weg staat ?
De sneer naar het ego van pukkie007 doet me denken aan iemand die al meermaals een ban heeft gekregen op dit forum. Zodra je het inhoudelijk niet kan halen, de persoon gaan aanvallen ... een reeds vaker toegepaste tactiek.
Nieuw??? Laat me niet lachen ... Gewoon de zoveelste nickname ...Abatoetnie schreef: ↑7 maart 2023, 18:34 Het is niet omdat iemand nieuw is op een forum dat zijn mening fout is, "anciënniteit" is niet gelijk aan "gelijk hebben".
Nu ben je (eindelijk) inhoudelijk bezig. Goed zo, newbie.Abatoetnie schreef: ↑7 maart 2023, 18:34 De ziekenhuissector is de sector die willens nillens overeind MOET blijven en men denkt (al of niet terecht maar dit doet hier niet ter zake) dat men dit zal kunnen houden door de mondmaskerplicht te behouden zolang als nodig.
De hele maatschappij is terug "open", de heel kleine uitzondering zijn nog de dokters en de ziekenhuizen. Heb je er echt zoveel last van dat men dit daar nog handhaaft ?
Ik respecteer jouw mening maar ikzelf denke er toch anders over. De pandemie is voorbij, behalve in de hoofden van bepaalde personen.
En die "kleine uitzondering" voor het verplegend personeel: je zal maar net in die sector werken die onder die"kleine uitzondering" valt en dus verplicht worden om 5 dagen in de week zowat de ganse dag met een mondmasker rond te lopen. In bepaalde situaties (waar een steriele omgeving noodzakelijk is) zal dat nodig zijn (maar dat was vroeger ook al), maar gewoon in de wandelgangen of achter een bureau??
Men wil toch meer personeel in de verzorgingssector? Wetende dat je de ganse dag met een mondmasker moet rondlopen (terwijl het meestal niet noodzakelijk is) lijkt me niet echt een goede aanwervingstechniek ...
Nu spreek je over iets totaal anders: als men ziek is, blijft men sowieso best thuis en in afzondering. Moet je toch buiten komen voor iets (apotheek, winkel ...) en/of in contact komen met anderen, dan draag je best een mondmasker. Dat geldt voor covid maar ook voor andere besmettelijke ziektes. En niet alleen in ziekenhuizen maar overal ...Abatoetnie schreef: ↑7 maart 2023, 18:34 Het betuigt ook van respect als men zelf ziek is en ziektebacillen zit te verspreiden om dan een mondmasker aan te doen, van die paar dagen met een mondmasker ga je echt niet dood hoor (tenzij het natuurlijk je ego dood), in Aziatische landen is dit blijkbaar geen probleem, hier bij ons is dit - ondanks dat we er al drie jaar pandemie hebben opzitten en ondanks dat men dacht dat dit ook hier ging ingeburgerd geraken - blijkbaar wel een probleem, het zal wel met het hyperindividualisme te maken hebben.
Met je opmerking over "hyperindividualisme" verval je weer in het spelen op de man ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is nochtans de waarheid, mijn en jouw "mening" doen er totaal niks toe. De REDEN dat men het mondmasker behoudt in de zorgsector is toch om die overeind te houden ? Of is er volgens jouw waarheid/mening een andere reden ? Zo ja, wat zou die dan wel kunnen zijn ?VincentVega schreef: ↑8 maart 2023, 08:34 Oei, nu eigen je jezelf DE WAARHEID toe. Nochtans gaat het niet om de waarheid maar om ieders zijn mening. En er zijn wel meerdere gebruikers die het niet eens zijn met jouw mening.
De sneer naar het ego van pukkie007 doet me denken aan iemand die al meermaals een ban heeft gekregen op dit forum. Zodra je het inhoudelijk niet kan halen, de persoon gaan aanvallen ... een reeds vaker toegepaste tactiek.
Over het nut en de doeltreffendheid heb ik het niet, daar kan over gediscussieerd worden en daar kan je meningen over hebben en daar is er niet één waarheid, maar de waarheid van het behoud van het mondmasker is het overeind houden van die sector.
Inhoudelijk niet kan halen ? Dat is dan weer jouw "mening".
Sneer ? Jij hebt een ego, ik heb een ego, iedereen heeft een ego. Als dat al een "sneer" is
Alsof dat (nog) gebeurt, een mondmasker is nu eenmaal geen "hip" modeaccessoire dus laat men dit achterwege als men zelf ziek is, men zou maar eens moeten denken dat je "zo'n zwakkeling" bent die bang is om besmet te worden (terwijl het natuurlijk net het omgekeerde is).VincentVega schreef: ↑8 maart 2023, 08:34 Nu spreek je over iets totaal anders: als men ziek is, blijft men sowieso best thuis en in afzondering. Moet je toch buiten komen voor iets (apotheek, winkel ...) en/of in contact komen met anderen, dan draag je best een mondmasker. Dat geldt voor covid maar ook voor andere besmettelijke ziektes. En niet alleen in ziekenhuizen maar overal ...
Met je opmerking over "hyperindividualisme" verval je weer in het spelen op de man ...
Die opmerking over "hyperindividualisme" slaat trouwens op de "maatschappij" en niet op één specifieke "man" of forumlid, alhoewel het natuurlijk vaak "een (alfa)man" is die vervalt in dat hyperindividualisme.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Toch nog iemand met "gezond boerenverstand" ...Charlesvdw schreef: ↑7 maart 2023, 20:27 De redeneerfout is hier dat men denkt dat de ziekenhuizen in problemen gaan komen als het personeel massaal besmet zou worden omdat ze geen mondmasker meer moeten dragen. Dat is dus NIET zo.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Tot spijt van wie het benijdt …
Zorgsector wil zo snel mogelijk van mondmasker af
Het dragen van een mondmasker in ziekenhuizen is zowat de laatste harde coronamaatregel die nog van tel is. Maar de sector zelf hoopt dat ook deze verplichting binnenkort de schuif in mag, zo staat vandaag in de kranten van Mediahuis.
Sinds 4 mei 2020 is het dragen van een mondmasker verplicht in ziekenhuizen. Welke arts je consulteert of welke afdeling je bezoekt, maakt geen verschil. Maar langzamerhand zijn ziekenhuizen de mondmaskers liever kwijt dan rijk. Zorgsector wil zo snel mogelijk van mondmasker af.
Zorgsector wil zo snel mogelijk van mondmasker af
Het dragen van een mondmasker in ziekenhuizen is zowat de laatste harde coronamaatregel die nog van tel is. Maar de sector zelf hoopt dat ook deze verplichting binnenkort de schuif in mag, zo staat vandaag in de kranten van Mediahuis.
Sinds 4 mei 2020 is het dragen van een mondmasker verplicht in ziekenhuizen. Welke arts je consulteert of welke afdeling je bezoekt, maakt geen verschil. Maar langzamerhand zijn ziekenhuizen de mondmaskers liever kwijt dan rijk. Zorgsector wil zo snel mogelijk van mondmasker af.
Ik hoef geen bevestiging van de media. Mijn ervaringen zeggen mij genoeg. Als anderen toch blijven zweren bij een verplichting van het mondkapje en dat de hele zorgsector deze regel draagt, ... ze doen maar.
Als dit artikel de kar van sommigen toch doet draaien, is heel deze saga nog schrijnerder.
Als dit artikel de kar van sommigen toch doet draaien, is heel deze saga nog schrijnerder.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Veel mensen met tijd te veel hier
Dat is allemaal de schuld van de regen.
- hardlopen gaat niet
- gazon verluchten gaat niet
- auto wassen is nutteloos
- hond laat zichzelf uit met dit weer
- planten gaat niet
- hout zagen en klieven gaat niet
- ...
Heb net de vloer een tweede keer gedweild vandaag en dus zit ik hier maar wat te lezen en te posten.
- hardlopen gaat niet
- gazon verluchten gaat niet
- auto wassen is nutteloos
- hond laat zichzelf uit met dit weer
- planten gaat niet
- hout zagen en klieven gaat niet
- ...
Heb net de vloer een tweede keer gedweild vandaag en dus zit ik hier maar wat te lezen en te posten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Straks toch gaan hardlopen, regen of niet !
Slecht weer bestaat niet, enkel niet-aangepaste kleding.
Slecht weer bestaat niet, enkel niet-aangepaste kleding.
Laatst gewijzigd door Charlesvdw op 10 maart 2023, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
"Ziekenhuizen willen af van mondmaskerplicht"Charlesvdw schreef: ↑4 maart 2023, 15:45 Wanneer gaat de mondmaskerplicht in de ziekenhuizen eindelijk afgeschaft worden?
Intussen is de maatschappij volledig open en is duidelijk dat Omikron een braaf beestje is dat mensen wel ziek kan maken maar niet in het ziekenhuis doet belanden.
Waar heb je het het eerst gehoord ? Hier op spaargids !
Van wie heb je het het eerst gehoord ? Van Charlesvdw !
Zoals gewoonlijk waren er een paar betweters die wat tegenpruttelden