Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Maar wanneer de zorgsector *zelf* de mondmaskerplicht wilt afschaffen en dit bovendien wetenschappelijk verantwoord is, dan ben ik het daar helemaal mee eens. Wanneer echter iemand op spaargids wilt dat de mondmaskerplicht afgeschaft wordt omdat hij/zij het er zelf psychologisch moeilijk mee heeft en wetenschappelijke argumentatie gemakshalve onnodig vindt, dan ben ik het daar niet mee eens.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik sprak over een paar betweters in mijn post.
Wie het schoentje past trekke het aan.
Wie het schoentje past trekke het aan.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik had het er “psychologisch” helemaal niet moeilijk mee, ik vond het alleen een overbodige maatregel (zoals nu amper enkele dagen later ook blijkt). En mijn persoonlijke mening hoeft helemaal niet “wetenschappelijk onderbouwd te worden. Het is gewoon mijn mening, gebaseerd op eigen waarnemingen en gezond boerenverstand …sintorama schreef: ↑10 maart 2023, 15:18 Maar wanneer de zorgsector *zelf* de mondmaskerplicht wilt afschaffen en dit bovendien wetenschappelijk verantwoord is, dan ben ik het daar helemaal mee eens. Wanneer echter iemand op spaargids wilt dat de mondmaskerplicht afgeschaft wordt omdat hij/zij het er zelf psychologisch moeilijk mee heeft en wetenschappelijke argumentatie gemakshalve onnodig vindt, dan ben ik het daar niet mee eens.
“Niet mee eens zijn” … dat is wel een understatement!
Binnenkort vallen dus hopelijk al die “voordelen” weg.
Klopt. Ik loop zelfs liever in de regen dan in de zon. Probleem is dat zowel de fietspaden, de looppistes en de bosweggetjes onder water staan. Momenteel is het ook windkracht 5 hier. Het zal voor morgen zijn.Charlesvdw schreef: ↑10 maart 2023, 13:55 Straks toch gaan hardlopen, regen of niet !
Slecht weer bestaat niet, enkel niet-aangepaste kleding.
-
- Full Member
- Contacteer:
Breaking news : Mondmaskerplicht in de zorgsector wordt afgeschaft na tussenkomst op spaargids.be door alfaman Charles Vandewalle.Charlesvdw schreef: ↑10 maart 2023, 14:06 Waar heb je het het eerst gehoord ? Hier op spaargids !
Van wie heb je het het eerst gehoord ? Van Charlesvdw !
Geniet van je "overwinning"
Of wordt het gebruik van het woord "alfaman" beschouwd als een "sneer", laat het me gerust weten dan pas ik het wel aan, ik wil vooral niemand schofferen, ik ben #woke
Dat van dat woke zijn, dat verwondert 'ons' heus niet. En, zoals eerder gezegd, 'wij' hoeven helemaal geen bevestiging, laat staan dat 'we' nu victorie kraaien. Dat maken 'jullie' er allemaal van. Nog iemand die hier een laatste woord wil plaatsen?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
"Great minds think alike" zeggen ze.
Wel, wat ik hier een paar weken geleden poneerde is wat Frank Vermassen (hoofdarts UZ Gent) en Mark Noppen (CEO UZ Brussel) nu ook zeggen.
Het kan natuurlijk zijn dat wij drieën ons vergissen en dat Sintorama, Abatoetnie en andere spaargidsers die niet gehinderd worden door enige kennis van infectieziekten gelijk hebben
Overigens zal het afschaffen van de mondmaskers in de ziekenhuizen nog niet voor onmiddellijk zijn, er is momenteel weer een zoveelste coronagolfje bezig, maar het zal wel ergens in de lente zijn.
Wel, wat ik hier een paar weken geleden poneerde is wat Frank Vermassen (hoofdarts UZ Gent) en Mark Noppen (CEO UZ Brussel) nu ook zeggen.
Het kan natuurlijk zijn dat wij drieën ons vergissen en dat Sintorama, Abatoetnie en andere spaargidsers die niet gehinderd worden door enige kennis van infectieziekten gelijk hebben
Overigens zal het afschaffen van de mondmaskers in de ziekenhuizen nog niet voor onmiddellijk zijn, er is momenteel weer een zoveelste coronagolfje bezig, maar het zal wel ergens in de lente zijn.
Ikzelf en een familielid hebben de eerste covid besmetting vast.
Beter nu dan 3 jaar geleden zeker ?
Het lijkt me iets te zijn dat tussen een verkoudheid en een echte griep ligt.
Als jullie mij niet meer horen : dat was het dan.
Hoop doet leven, nietwaar ?
Beter nu dan 3 jaar geleden zeker ?
Het lijkt me iets te zijn dat tussen een verkoudheid en een echte griep ligt.
Als jullie mij niet meer horen : dat was het dan.
Hoop doet leven, nietwaar ?
Kom straks gewoon terug onder een nieuwe 'nick'.
Snel beterschap!
Snel beterschap!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik leef op hoop.
On-topic, @pukkie007, was in andere ziekenhuizen al enkele dagen zo. Op de consultaties geen mondmasker meer.
On-topic, @pukkie007, was in andere ziekenhuizen al enkele dagen zo. Op de consultaties geen mondmasker meer.
Ik was maandag nog in Middelheim en daar was het nog alom verplicht ...
Neem maar aan dat de sector zelf die maskertjes beu was. De laatste weken/maanden werd je er zelfs niet meer op aangesproken als je het niet droeg in de wachtruimte.
The End!
Neem maar aan dat de sector zelf die maskertjes beu was. De laatste weken/maanden werd je er zelfs niet meer op aangesproken als je het niet droeg in de wachtruimte.
The End!
-
- Hero Member
- Contacteer:
£Veel beterschap
Ik draag men mondmasker nog bij de huisdokter e ziekenhuis zonder problemen.
Ik draag men mondmasker nog bij de huisdokter e ziekenhuis zonder problemen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je mag het nog altijd dragen, hé, geen enkel probleem. Liefst zelfs als je verkouden bent.
Maar het is niet meer verplicht.
Maar het is niet meer verplicht.