De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
En toch gaan we nog niet naar een crisis/recessie
Maar Credit Suisse is 'too big too fail' hoor.Galactic schreef: ↑10 maart 2023, 09:25 Dit zijn van die typische lijken die uit de kast beginnen vallen. Nu zal het merendeel van banken en verzekeraars zich wel goed gepositioneerd hebben, maar dat zal niet overal het geval zijn. Meer pijn is te voorzien, maar niet noodzakelijk. We beginnen nu wel op een punt te komen, dat de hoge rente echt pijn begint te doen.
Gisteren:
Credit Suisse stelt publicatie jaarverslag uit
Credit Suisse stelt de publicatie van zijn jaarverslag uit, nadat het bedrijf woensdagavond een laat telefoontje kreeg van de Amerikaanse beurswaakhond, de Securities and Exchange Commission. Dat maakte de Zwitserse bank donderdagochtend bekend.
Credit Suisse verklaarde dat het gesprek verband hield met uitspraken van de SEC over de "technische beoordeling van eerder gemelde herzieningen van de verklaringen van de geconsolideerde kasstroom in de boekjaren die eindigden op 31 december 2020 en 2019 en gerelateerde controles."
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Via bolero,ik leg meestal m'n bod tussen ask en laatste koers...maar heb vooral bij privebedrijven ook al dikwijls bot gevangen...Galactic schreef: ↑10 maart 2023, 09:25Ik ben vaak benieuwd waar jullie het aankopen. Moet in alle eerlijkheid zeggen dat obligaties voor mij al geleden is van 2011-2012! Deze kocht ik toen via Binck. Ondertussen heb ik de Binck account niet meer en is alles bij Interactive Brokers.
Daar heb ik een Nederlandse en Duitse geprobeert, zelfs tegen een redelijk hoge biedprijs worden ze niet toegewezen.
Bij deze ES0000012B62 weet ik dat het volume niet hoog is. Maar ook de NL0011220108 lukte mij niet. Ik heb zelfs een Bund proberen aankopen, en ook die werd niet toegewezen... vreemd.
Dit zijn van die typische lijken die uit de kast beginnen vallen. Nu zal het merendeel van banken en verzekeraars zich wel goed gepositioneerd hebben, maar dat zal niet overal het geval zijn. Meer pijn is te voorzien, maar niet noodzakelijk. We beginnen nu wel op een punt te komen, dat de hoge rente echt pijn begint te doen.
De Duitse had ik 0.01 boven vraagprijs gezet (de spread was maar 0.03 om te beginnen). Na 5 uur nog niet toegewezen.Gg70 schreef: ↑10 maart 2023, 12:19Via bolero,ik leg meestal m'n bod tussen ask en laatste koers...maar heb vooral bij privebedrijven ook al dikwijls bot gevangen...Galactic schreef: ↑10 maart 2023, 09:25
Ik ben vaak benieuwd waar jullie het aankopen. Moet in alle eerlijkheid zeggen dat obligaties voor mij al geleden is van 2011-2012! Deze kocht ik toen via Binck. Ondertussen heb ik de Binck account niet meer en is alles bij Interactive Brokers.
Daar heb ik een Nederlandse en Duitse geprobeert, zelfs tegen een redelijk hoge biedprijs worden ze niet toegewezen.
Bij deze ES0000012B62 weet ik dat het volume niet hoog is. Maar ook de NL0011220108 lukte mij niet. Ik heb zelfs een Bund proberen aankopen, en ook die werd niet toegewezen... vreemd.
Dit zijn van die typische lijken die uit de kast beginnen vallen. Nu zal het merendeel van banken en verzekeraars zich wel goed gepositioneerd hebben, maar dat zal niet overal het geval zijn. Meer pijn is te voorzien, maar niet noodzakelijk. We beginnen nu wel op een punt te komen, dat de hoge rente echt pijn begint te doen.
Nochthans zie ik op sites als Frankfurt of Luxemburg stock exchange toch duidelijk dat er volume was op het einde van de dag.
Maandag nog eens proberen, anders neem ik contact op met IB, want dat lijkt me niet normaal.
Ik zou er geen aandelen van kopen. Maar de banken zijn veel meer solide ten opzichte van 2007.reteiP schreef: ↑10 maart 2023, 09:59Maar Credit Suisse is 'too big too fail' hoor.Galactic schreef: ↑10 maart 2023, 09:25 Dit zijn van die typische lijken die uit de kast beginnen vallen. Nu zal het merendeel van banken en verzekeraars zich wel goed gepositioneerd hebben, maar dat zal niet overal het geval zijn. Meer pijn is te voorzien, maar niet noodzakelijk. We beginnen nu wel op een punt te komen, dat de hoge rente echt pijn begint te doen.
Gisteren:Credit Suisse stelt publicatie jaarverslag uit
Credit Suisse stelt de publicatie van zijn jaarverslag uit, nadat het bedrijf woensdagavond een laat telefoontje kreeg van de Amerikaanse beurswaakhond, de Securities and Exchange Commission. Dat maakte de Zwitserse bank donderdagochtend bekend.
Credit Suisse verklaarde dat het gesprek verband hield met uitspraken van de SEC over de "technische beoordeling van eerder gemelde herzieningen van de verklaringen van de geconsolideerde kasstroom in de boekjaren die eindigden op 31 december 2020 en 2019 en gerelateerde controles."
Als voordeeld (total assets / stockholders equity):
Citigroup 2008 2.187.480 / 113.447
Citigroup 2021 2.347.709 / 201.972
Bovendien zijn er meer veiligheden ingebouwd. Zo zijn er nu obligaties die verplicht omgezet worden in aandelen (of zelfs waardeloos worden) als de kapitaalratio onder een bepaalde treshold valt.
Denk je ?
Amerikaanse beleggers zijn nu op dit eigenste moment hypernerveus door alarmerende berichten over crashende bankaandelen ! Er zijn zenders die nu speciale nieuwsuitzendingen opstarten...
Zorgenkindjes : Blackstone,Silvergate,Sillicon valley Bank en in iets mindere mate JP Morgan.
Amerikaanse beleggers zijn nu op dit eigenste moment hypernerveus door alarmerende berichten over crashende bankaandelen ! Er zijn zenders die nu speciale nieuwsuitzendingen opstarten...
Zorgenkindjes : Blackstone,Silvergate,Sillicon valley Bank en in iets mindere mate JP Morgan.
Ik heb B. Riley in pf. Gaat ook serieus naar beneden.
Jaja.Het is er serieus aan het schudden en beven !
Je moet de koers van Western Allianz Bank eens bekijken.Bijna -40% sinds opening.
En het verergert met de minuut.
Zijn we live een nieuwe bankencrisis aan het meemaken?
Je moet de koers van Western Allianz Bank eens bekijken.Bijna -40% sinds opening.
En het verergert met de minuut.
Zijn we live een nieuwe bankencrisis aan het meemaken?
Dat is dus de reden waarom ik niet in banken investeer...
Als er met 1 overheid of 1 bank iets foutloopt, zijn alle andere banken altijd betrokken. En de kans dat er statistisch met iemand iets foutloopt ter wereld, is redelijk groot
Wel nog ok beursdag voor mij, alleen IWDA trekt mijn serieus rendement naar beneden
Zonder dat kom ik ervan af met -0,2% ofzo, met IWDA -1,1% vandaag.
Je merkt echt aan alles dat de grondstoffen supercyclus is begonnen, tijd voor de popcorn
Als er met 1 overheid of 1 bank iets foutloopt, zijn alle andere banken altijd betrokken. En de kans dat er statistisch met iemand iets foutloopt ter wereld, is redelijk groot
Wel nog ok beursdag voor mij, alleen IWDA trekt mijn serieus rendement naar beneden
Je merkt echt aan alles dat de grondstoffen supercyclus is begonnen, tijd voor de popcorn
PAC West Bancorp -24% !!
Denk dat het alle hens aan dek is bij de FED.
Denk dat het alle hens aan dek is bij de FED.
Ik zit aan -1.52 vandaag.Aerolla schreef: ↑10 maart 2023, 16:10 Dat is dus de reden waarom ik niet in banken investeer...
Je kunt niet alle banken over de zelfde boeg gooien .Aerolla schreef: ↑10 maart 2023, 16:10 Dat is dus de reden waarom ik niet in banken investeer...
Wie nu zoekt kan gouden zaken doen
Wie tijdens corona kocht kan nu 6 % dividend oprapen met 13 % jaarlijkse groei .
Wie vandaag koopt kan weer uitzonderlijk 3,8 % halen met dezelfde groei .
Je ziet nu al de goede banken terug omhoog schieten qua koers .
Tegendraads beleggen grondstoffen duur = dumpen banken goedkoop = kopen
Je ziet nu een kleine daling in bankaandelen maar 2 jaar terug kon je ze 40 % goedkoper kopen dan vandaag .
Geen slechte deal in mijn ogen
Maar zoals altijd paniekeren de meesten en doen ze weeral het omgekeerde
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Even de schade/opportuniteiten na vandaag opmeten ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Blijkbaar nog een herstel op het einde. Niet veel soeps uiteindelijk eigenlijk.