De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Bij First Republic Bank (https://www.firstrepublic.com/) begint de motor ook de sputteren.
Alle bankaandelen horen te bloeden in dit klimaat. Ideale moment om onterecht afgestrafte banken op te pikken voor wie dat wil.
Alle bankaandelen horen te bloeden in dit klimaat. Ideale moment om onterecht afgestrafte banken op te pikken voor wie dat wil.
We zitten nog steeds in het heetst van de strijd. Dus opletten geblazen, Karin.
Wat kunnen we nu zeker verwachten na de bail-out van de FED?
De jakhalzen gaan de komende dagen/weken nu alle ballansen van alle banken navlooien om te zien waar er nog
"unrealized losses" zitten.
En zowaar alles schorten waar ze iets vinden !
Wat kunnen we nu zeker verwachten na de bail-out van de FED?
De jakhalzen gaan de komende dagen/weken nu alle ballansen van alle banken navlooien om te zien waar er nog
"unrealized losses" zitten.
En zowaar alles schorten waar ze iets vinden !
Door ABM Financial News op 13 maart 2023 11:22
"Mithra wint maandag nog eens 11,5 procent en verder noteert in de BelMid alleen Bois Sauvage in het groen. Bekaert levert 9,1 procent in ondanks een koersdoelverhoging van ING en Ontex daalt 11,7 procent.
In de BelSmall winnen Belysse en Jensen 2,3 en 2,0 procent. MDxHealth levert 15 procent in. Campine levert 1,6 procent in na publicatie van de jaarcijfers. Die lieten een recordwinst zien."
Volgens mij staat Mithra in de min en MDXHealth onbewogen. Of zie ik iets verkeerd op dit huidig moment?
"Mithra wint maandag nog eens 11,5 procent en verder noteert in de BelMid alleen Bois Sauvage in het groen. Bekaert levert 9,1 procent in ondanks een koersdoelverhoging van ING en Ontex daalt 11,7 procent.
In de BelSmall winnen Belysse en Jensen 2,3 en 2,0 procent. MDxHealth levert 15 procent in. Campine levert 1,6 procent in na publicatie van de jaarcijfers. Die lieten een recordwinst zien."
Volgens mij staat Mithra in de min en MDXHealth onbewogen. Of zie ik iets verkeerd op dit huidig moment?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Belgische staat heeft BNP onlangs aan 65 Euro buiten gekieperd. Staat nu 57 Euro. Hebben ze dan toch eindelijk eens iets goed gedaan.
daar klopt inderdaad geen knijt van...bryanv schreef: ↑13 maart 2023, 11:38 Door ABM Financial News op 13 maart 2023 11:22
Goeie opmerking! Opvallend. Misschien werd De Croo op tijd ingelicht over wat er te gebeuren stond (door Karel De Gucht of zo..).Orakel van Brakel schreef: ↑13 maart 2023, 11:39 Belgische staat heeft BNP onlangs aan 65 Euro buiten gekieperd. Staat nu 57 Euro. Hebben ze dan toch eindelijk eens iets goed gedaan.
Zou straf zijn dat we die 50€ dit jaar nog gaan zien. Het kan soms snel gaan, dat wel.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou denken dat dit bank issue echt wel iets is van uitzonderingen en +/- single cases, maar duidelijk denk de markt er momenteel anders over - met zelf een stevige positie in KBCA/ING/BAC - het zou best kunnen dat KBC deze namiddag al onder de 50 duikt als er nog eentje kopje onder gaat.
Of dat gerechtvaardigd is of niet - voldoende beleggers vinden alvast een daling van 10% op 2 dagen terecht.
Of dat gerechtvaardigd is of niet - voldoende beleggers vinden alvast een daling van 10% op 2 dagen terecht.
Ziet er toch naar uit dat nummertje 4 tegen vanavond ook omligt....first pacific bank!het zou best kunnen dat KBC deze namiddag al onder de 50 duikt als er nog eentje kopje onder gaat.
Grote vraag : hoeveel deposito's gaat de FED nog kunnen blijven waarborgen ??
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op basis van wat is gepubliceerd - alles, ongezien en in feite moeilijk te begrijpen waarom deze paniek. Een weg terug voor de FED lijkt me niet realistisch - dus ja, voor hetzelfde geld schieten we straks, morgen, volgende week als een raket omhoog.
Wacht maar tot Credit Suisse verder in de problemen komt
Hun default swaps zijn ook in stijgende lijn aan het gaan
Dan wordt het pas echt interessant
Dan wordt het pas echt interessant
Goud boven de 1.900 dollar.
Obligaties ook serieus in de lift.
Wachten? Heb het gevoel dat we van onrust naar paniek aan het gaan zijn.Wacht maar tot Credit Suisse verder in de problemen komt
Credit Suisse staat op -13%
De duitsers Commerzbank en Deutsche bank een dikke -10%.
Iedereen gaat in de problemen komen ,als dit doorgaat.Hoop dat de ECB ook hun vergaderzaaltje al in gereedheid heeft gebracht.
Sommigen hier , hebben moeite om hun vinger op het probleem te leggen.
Alles draait om hoogwaardig onderpand. Treasuries aangekocht ten tijde van 1% rente zijn met tientallen procenten in elkaar
gestort door de aggressieve rente verhogingen van de FED.
En laat die treasuries nu net de hoeksteen van hun onderpand zijn.