Ervaringen met Lynx
TIP
Ervaringen met Lynx
Zou ook Mexem of IB kunnen zijn. Blijkbaar serieus blootgesteld in Rusland.
https://www.ft.com/content/43746558-e6c ... aab4592be0
https://www.ft.com/content/43746558-e6c ... aab4592be0
Re: Ervaringen met Lynx
Interactive brokers heeft gewoon russische klanten gewaarschuwd dat hun account kan geblokkeerd worden door de sancties, that's it....
En aangezien je met IB wel op Moscow exchange kan handelen, heb je dus veel mensen met posities in rusland
Er lijkt me verder geen risico...
Tenzij je artikel nog met iets anders opkomt (citigroup heeft niks met IB te maken btw, maar ik neem aan dat in het artikel zelf er misschien een verwijzing is)
En aangezien je met IB wel op Moscow exchange kan handelen, heb je dus veel mensen met posities in rusland
Er lijkt me verder geen risico...
Tenzij je artikel nog met iets anders opkomt (citigroup heeft niks met IB te maken btw, maar ik neem aan dat in het artikel zelf er misschien een verwijzing is)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Volgens de tarievenpagina van Lynx verrekenen ze de Belgische TOB zodat je die zelf niet moet afhandelen. Ze spreken echter enkel over het tarief van 0,35% wat voor ETFs bijna nooit correct is.
Houden ze wel degelijk de juiste TOB af voor het instrument dat je koopt of is het echt steeds 0,35%?
Houden ze wel degelijk de juiste TOB af voor het instrument dat je koopt of is het echt steeds 0,35%?
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Voor VWCE bleek dit inderdaad slechts 0,12% TOB, kan ik getuigen na 2 aankopen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Actie: https://www.lynx.be/broker-acties/beter-beleggen-2023/
De link naar de actievoorwaarden, komt ergens nergens op uit:
https://www.lynx.be/broker-acties/beter ... oorwaarden
Edit: ok, gelukt met andere browser ...
De link naar de actievoorwaarden, komt ergens nergens op uit:
https://www.lynx.be/broker-acties/beter ... oorwaarden
Edit: ok, gelukt met andere browser ...
Voor die actie mag je wel een jaar lang geen klant geweest zijn. Ik vind Lynx trouwens niet echt goedkoop, hun service momenteel nog wel, maar veel minder dan vroeger.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Van alle brokers die zich "bekommeren" om Belgische beleggers, zijn er 3 die wel de TOB afhandelen, maar niet de RV.
Daarvan is Lynx inderdaad een stuk duurder dan Mexem of Degiro.
Tegenover de andere "Belgische" brokers (die ook RV afhandelen), lijkt Lynx mij echter de goedkopere/goedkoopste.
Goh, is Lynx dan meer Belgisch dan Mexem dat dan minder "Belgisch" is omwille van dat kantoortje in Gent?EarthNvstr1 schreef: ↑19 februari 2023, 18:11Van alle brokers die zich "bekommeren" om Belgische beleggers, zijn er 3 die wel de TOB afhandelen, maar niet de RV.
Daarvan is Lynx inderdaad een stuk duurder dan Mexem of Degiro.
Tegenover de andere "Belgische" brokers (die ook RV afhandelen), lijkt Lynx mij echter de goedkopere/goedkoopste.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Daar was het mij niet om te doen (ging mij eerder over wel/niet afhandeling van RV), maar wat je aanhaalt (edit: niet het kantoor op zich natuurlijk) is idd. ook een mogelijke reden om wel/niet voor een bepaalde broker te kiezen.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 19 februari 2023, 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Mja, dat kantoor maakt uiteindelijk weinig uit.
Ik voel me heel goed by Lynx, en ik zou me volgens mij veel minder goed voelen bij Mexem, hoewel redelijk gelijkaardig.
Maar dat is dus heel gevoelsmatig en niet rationeel
Ik voel me heel goed by Lynx, en ik zou me volgens mij veel minder goed voelen bij Mexem, hoewel redelijk gelijkaardig.
Maar dat is dus heel gevoelsmatig en niet rationeel
https://fd.nl/financiele-markten/143248 ... et-op-orde
Internetbroker Lynx stond tweeënhalf jaar onder verscherpt toezicht van de Autoriteit Financiële Markten, vanwege ernstige overtredingen van de Wet ter voorkoming van witwassen (Wwft). Uit thematische onderzoeken van de financieel toezichthouder kwam naar voren dat Lynx tussen 2008 en 2020 kampte met gebreken op het vlak van risicobeoordelingen, klant- en transactieonderzoeken.'
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/financiele-markten/143248 ... et-op-orde
Internetbroker Lynx stond tweeënhalf jaar onder verscherpt toezicht van de Autoriteit Financiële Markten, vanwege ernstige overtredingen van de Wet ter voorkoming van witwassen (Wwft). Uit thematische onderzoeken van de financieel toezichthouder kwam naar voren dat Lynx tussen 2008 en 2020 kampte met gebreken op het vlak van risicobeoordelingen, klant- en transactieonderzoeken.'
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/financiele-markten/143248 ... et-op-orde
Toch wel grappig hoe hier al de Brokers worden afgebroken.
Was DEGIRO ook niet onbetrouwbaar?
Bestaan er trouwens wel goede betrouwbare brokers?
Was DEGIRO ook niet onbetrouwbaar?
Bestaan er trouwens wel goede betrouwbare brokers?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben altijd tevreden van Lynx. Als ze beter wit kunnen wassen dan Dash heb ik nog een extra voordeel.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
1. Het gaat over iets uit het verleden
2. iets wat geen enkele invloed heeft op een belegger what so ever
3; hetzelfde waar het louche ING is voor veroordeeld, dus Lynx is betrouwbaarder dan ING, alleszins
4. het gaat zelfs niet over iets wat fout is gegaan, enkel verhoogd toezicht, dat dan nog eens is weggehaald ook...
En ja, mensen breken alle brokers af waar ze zelf niet bij zitten
PS, gisteren ontdekt: Noorse aandelen kopen via Lynx/IB is wel erg lastig, je kan de marktdata alleen zien via OSE, maar je moet kopen via OMXNO.
Ook niet echt praktisch...
2. iets wat geen enkele invloed heeft op een belegger what so ever
3; hetzelfde waar het louche ING is voor veroordeeld, dus Lynx is betrouwbaarder dan ING, alleszins
4. het gaat zelfs niet over iets wat fout is gegaan, enkel verhoogd toezicht, dat dan nog eens is weggehaald ook...
En ja, mensen breken alle brokers af waar ze zelf niet bij zitten
PS, gisteren ontdekt: Noorse aandelen kopen via Lynx/IB is wel erg lastig, je kan de marktdata alleen zien via OSE, maar je moet kopen via OMXNO.
Ook niet echt praktisch...
ik ben weggegaan bij lynx owv brexit. Volgens mij zijn die toen veel te laat begonnen met het opzetten van een nieuwe EU tak (luxemburg dacht ik).
Een maand voor de brexit kreeg ik een mail van hen dat ik mss niet meer aan mijn geld zou kunnen. Toen ben ik weggegaan.
Voor mij enkel nog een Belgische broker.
Voor de rest wel altijd tevreden geweest, al vond ik hun desktop UI veel te ingewikkeld (mobiele app was goed). Omzetten van currencies was omslachtig omdat dat via forex moest gaan, en je kreeg dan heel merkwaardige meldingen die m.i. geen meerwaarde hadden en alleen maar voor verwarring zorgden. Support was goed.
Een maand voor de brexit kreeg ik een mail van hen dat ik mss niet meer aan mijn geld zou kunnen. Toen ben ik weggegaan.
Voor mij enkel nog een Belgische broker.
Voor de rest wel altijd tevreden geweest, al vond ik hun desktop UI veel te ingewikkeld (mobiele app was goed). Omzetten van currencies was omslachtig omdat dat via forex moest gaan, en je kreeg dan heel merkwaardige meldingen die m.i. geen meerwaarde hadden en alleen maar voor verwarring zorgden. Support was goed.