De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Koersdoel is 180 $ binnen de 12 maanden . Maar is onduidelijk hoe de spin off eruit zal zien .
Bezig met SON te kopen nu , beste koop kwaliteit rendement .
Niet echt gekend maar verhoogd ook al 40 jaar zijn dividend en is even stabiel zoals JNJ en meer ondergewaardeerd .
Vele grote fondsen en ETF's kopen ook ten volle .
Heb ik het goed begrepen dat analisten verwachten dat de FED stopt met zijn renteverhoging omdat enkele banken incompetent zijn of van slechte wil en hun huiswerk niet gemaakt hebben?
Liever de inflatie terug laten opwakkeren en de ganse economie treffen dan de slechte huisvader banken aanpakken. Lijkt mij een historische miskleun.
Liever de inflatie terug laten opwakkeren en de ganse economie treffen dan de slechte huisvader banken aanpakken. Lijkt mij een historische miskleun.
Niet alleen de FED maar ook de ECB. Er wordt verwacht dat de ECB na de verhoging van 0.5% op 16/3 er nog een van 0.25% doet in juni ipv 0.5. Bij de FED verwachten ze nu terug 0.25 ipv 0.5 en dan geen meer.
Maar is ook een tactiek om de storm te bedaren ze kunnen dan in aug/september ineens 0.50 doen. De verwachte pieken zijn nu 3.75 voor ECB en 5.5 voor FED. Dat's 0.25 en 0.5 minder dan vorige week.
Donderdag namiddag is het aan mevrouw Lagarde. Die is er na 2u vanaf ipv 2 dagen voor Powell. https://finance.yahoo.com/m/385dc653-1a ... -sway.html
Maar is ook een tactiek om de storm te bedaren ze kunnen dan in aug/september ineens 0.50 doen. De verwachte pieken zijn nu 3.75 voor ECB en 5.5 voor FED. Dat's 0.25 en 0.5 minder dan vorige week.
Donderdag namiddag is het aan mevrouw Lagarde. Die is er na 2u vanaf ipv 2 dagen voor Powell. https://finance.yahoo.com/m/385dc653-1a ... -sway.html
Nog iemand die Alibaba opvolgt hier ?
In januari nog een koers van 120USD en momenteel weer aan 83USD.
In januari nog een koers van 120USD en momenteel weer aan 83USD.
Op Bolero staat Alibaba bij de Favorieten KBC AM 2023 (15/12/2022) met een verlies van -10%. Persoonlijk ben ik er wat voorzichtig mee. Hun fameuze omzetstijging de voorbije jaren zal wellicht ook iets te maken hebben gehad met de wanpraktijken waarvoor ze bestraft zijn geweest. Ze staan ook nog steeds onder toezicht, alhoewel ik "toezicht" toch wel in vraag stel. Ik heb geen idee of 83USD een goed moment is om in te kopen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ja was zeer slechte raad om te kopenlop schreef: ↑13 maart 2023, 16:14Niet alle banken dragen hetzelfde risico .Divi schreef: ↑13 maart 2023, 15:45 Laten we het omkeren. Ik hoor hier al mensen vrijdag bankaandelen noemen om te kopen. Vandaag terug !
Ik vind dit veel te vroeg,en probeer in eenvoudige bewoordingen dit te staven. Er is volgens mij wel degelijk een risico aan deze situatie.
Laat eerst de rook wat optrekken vooraleer je koopt ...
Sommige hebben bijna 0 blootstelling aan langlopende obligaties .
Altijd veralgemenen heeft aan dat je niks volgt waarom dan commentaar leveren op iets waar je niet weet waarover je spreekt .
Je zou rond de 10% winst al hebben
Verkoop vandaag een stuk en hou iets over .
Wie gisteren B.Riley kocht kijkt nu aan tegen een winst van 9 procent
Het is ondertussen meer dan 13 procent
KBC, de €50 gaan we niet direct zien denk ik.
KBC Groep
64,08 EUR
+1,80 (2,89%)vandaag
KBC Groep
64,08 EUR
+1,80 (2,89%)vandaag
De markt verwacht idd dat centraal banken minder gaan verhogen. Als de FED en ECB nu terug komen op aangekondigde verhogingen, zijn ze hun geloofwaardigheid helemaal kwijt. Inflatie en werkgelegenheidscijfers zijn ook niet van dien aard dat niet verhogen een verstandige beslissing zou zijn. Door de klanten deposito's van getroffen banken te waarborgen hebben ze een mogelijks vertrouwen en of systeem risico snel ontmijnd, ze hebben met andere woorden het acute probleem opgelost. Als er verder geen grote voor ons nog onzichtbare problemen bij banken zijn, zie ik niet in waarom ze niet voort zouden verhogen.BlueB schreef: ↑14 maart 2023, 01:47 Heb ik het goed begrepen dat analisten verwachten dat de FED stopt met zijn renteverhoging omdat enkele banken incompetent zijn of van slechte wil en hun huiswerk niet gemaakt hebben?
Waarschijnlijk maar met een kwart procent IPV de verwachte 0,5%