De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Je onderscheid hier gemakkelijk de bulls en de bears op dit forum. Waarom al de paniek trouwens? Het zijn toch mooie opportuniteiten of zitten jullie allemaal zonder cash ineens? Alreeds volledig belegd? En dan nog. We gaan wel terug omhoog hoor. In vergelijking met de bankencrisis zijn we amper gezakt. En als we zover zakken, zijn het nog betere opportuniteiten.
Zo'n buitenkansje is dit nog niet om te kopen .
De bankaandelen dat ik heb heb ik nog niet aan de helft gekocht dan vandaag en ze zijn een kleine 20 % gedaald tot nu toe dat heeft me tot nu toe een rendement van 19,2 % op jaarbasis sinds ik ze heb gekocht voor een totaal van 128,79 %
1 jaar terug noteerden ze een pak lager dan vandaag .
Waarom dan paniekeren het is nog steeds pakken meer rendement dan wat een index heeft gegeven .
Er zitten hier 99% gokkers en 1% beleggers maar denk dat dit al langer duidelijk is .
Iemand die wijd gespreid belegd is ook een gokker al zal iedereen weer risico aanhalen .
Bankaandelen zitten zelfs na de daling nog niet in de top qua koop
Ik heb mijn bankaandelen 2 dagen geleden toch allemaal buiten gegooid. Het probleem met banken is dat je nooit weet, wie er allemaal aan mekaar is blootgesteld. Ik wacht liever nog even af, vooraleer ik weer bankaandelen inkoop.
Hold ur horses, Lop. Ik heb het niet over bankaandelen bijkopen. Dat had ik beter wel vermeld. Bij deze dus.
Een van de vele dingen die ze goed gedaan hebben bedoelt u ?Orakel van Brakel schreef: ↑15 maart 2023, 17:20 Zie BNP... Belgische staat heeft dat echt aan de top koers verkocht.
Ze mogen ook eens iets goed doen.
Zou dat puur geluk geweest zijn?
Wanneer moesten we kopen ??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat we nu zien gebeuren, gebeurt meestal niet vlak na een dieptepunt op de beurs… volgens mij gaan we met een knal naar een lower low (en dan heb ik het over de s&p500). En daarna kunnen we weer omhoog.
Buffett zei: “een kakkerlak is nooit alleen”. Er zijn nog banken die een pak obligaties met long duration hebben. In Europa hadden we een negatieve rente he, en die obligaties zijn toen gekocht geweest door iemand…
Wel vreemd dat we al op extreme fear staan, zo veel zijn we nu ook niet gezakt. We nemen dus misschien even een pauze.
Buffett zei: “een kakkerlak is nooit alleen”. Er zijn nog banken die een pak obligaties met long duration hebben. In Europa hadden we een negatieve rente he, en die obligaties zijn toen gekocht geweest door iemand…
Wel vreemd dat we al op extreme fear staan, zo veel zijn we nu ook niet gezakt. We nemen dus misschien even een pauze.
Laatst gewijzigd door Barryke op 15 maart 2023, 23:15, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Welke return ? Een virtuele dan toch ?
Stel dat je na de vorige bankencrisis - een voorbeeld - KBC kocht aan 20 euro, het steeg intussen door naar 80 en zit nu weer rond de 60 euro ... stel dat er weer een bankencrisis is en het zakt weer naar 20 euro ... waar is je rendement dan ?
Of koop jij telkens aan 20 en verkoop je telkens aan 80 ? Een rendement is virtueel zolang je niet verkoopt !
De "kleine" man zal weer maar eens het slachtoffer worden van dit spelletje. De "grote" jongens zijn uitgestapt op de hoge koersen, nu moet het weer naar beneden, zodat de "grote" jongens weer kunnen instappen aan lage koersen, enzovoorts ...
Heb even de oefening gedaan als je kocht in 2008 en de koers terug zou dalen naar dit niveau .Abatoetnie schreef: ↑15 maart 2023, 23:11Welke return ? Een virtuele dan toch ?
Stel dat je na de vorige bankencrisis - een voorbeeld - KBC kocht aan 20 euro, het steeg intussen door naar 80 en zit nu weer rond de 60 euro ... stel dat er weer een bankencrisis is en het zakt weer naar 20 euro ... waar is je rendement dan ?
Of koop jij telkens aan 20 en verkoop je telkens aan 80 ? Een rendement is virtueel zolang je niet verkoopt !
De "kleine" man zal weer maar eens het slachtoffer worden van dit spelletje. De "grote" jongens zijn uitgestapt op de hoge koersen, nu moet het weer naar beneden, zodat de "grote" jongens weer kunnen instappen aan lage koersen, enzovoorts ...
Heb OZK in portefeuille dus heb dit aandeel genomen .
Het resultaat is een rendement van 140 %
Je hebt in die jaren al meer dividend ontvangen dan wat je hebt geïnvesteerd dus al gaat het naar 0 dan nog heb je een rendement van 40 % over die jaren .
Niet slecht als je het vergelijkt met een spaarboekje .
Vandaag na deze kleine daling zou je rendement 600 % zijn
Het idee van veiligheid maakt mensen blind .
De verzekering en bank sector zijn niet risicoloos maar ze kunnen je pakken geld opleveren .
Dus nee de grote jongens zijn niet uitgestapt maar ze paniekeren niet zoals jullie want zelfs al gaat het naar 0 en vergaat de wereld dan nog heb je een positief rendement .
Dit is het voordeel van beleggen in dividend aandelen op een bepaald punt kun je nooit meer verlies hebben .
Het voordeel van beleggen dat je verlies beperkt is tot je inleg maar je winst is onbeperkt .
Als je dit goed zou begrijpen zouden er velen anders gaan kijken naar de definitie risico .
Want op een bepaald punt valt het risico volledig weg en blijft er alleen nog positief rendement over .
Want je hebt uw inleg al terug gekregen .
Daarom dat ik ook geen fan ben van kapitaliserende etf's en dergelijke want daar houd het risico nooit op tenzij zoals je zelf aanhaalt verkoopt .
Maar mensen zijn allergisch voor belastingen en omhelzen daarom eeuwig het risico .
Een grote vergissing in mijn ogen .
Ondertussen, "Zwitserse centrale bank bereid om Credit Suisse te helpen"lop schreef: ↑16 maart 2023, 05:08Heb even de oefening gedaan als je kocht in 2008 en de koers terug zou dalen naar dit niveau .Abatoetnie schreef: ↑15 maart 2023, 23:11
Welke return ? Een virtuele dan toch ?
Heb OZK in portefeuille dus heb dit aandeel genomen .
Het resultaat is een rendement van 140 %
Je hebt in die jaren al meer dividend ontvangen dan wat je hebt geïnvesteerd dus al gaat het naar 0 dan nog heb je een rendement van 40 % over die jaren .
Niet slecht als je het vergelijkt met een spaarboekje .
Vandaag na deze kleine daling zou je rendement 600 % zijn
Het idee van veiligheid maakt mensen blind .
De verzekering en bank sector zijn niet risicoloos maar ze kunnen je pakken geld opleveren .
Dus nee de grote jongens zijn niet uitgestapt maar ze paniekeren niet zoals jullie want zelfs al gaat het naar 0 en vergaat de wereld dan nog heb je een positief rendement .
Dit is het voordeel van beleggen in dividend aandelen op een bepaald punt kun je nooit meer verlies hebben .
Het voordeel van beleggen dat je verlies beperkt is tot je inleg maar je winst is onbeperkt .
Als je dit goed zou begrijpen zouden er velen anders gaan kijken naar de definitie risico .
Want op een bepaald punt valt het risico volledig weg en blijft er alleen nog positief rendement over .
Want je hebt uw inleg al terug gekregen .
Daarom dat ik ook geen fan ben van kapitaliserende etf's en dergelijke want daar houd het risico nooit op tenzij zoals je zelf aanhaalt verkoopt .
Maar mensen zijn allergisch voor belastingen en omhelzen daarom eeuwig het risico .
Een grote vergissing in mijn ogen .
"(ABM FN-Dow Jones) De in problemen geraakte Zwitserse bank Credit Suisse kan rekenen op de steun van zijn centrale bank. Dit bleek woensdag uit een mededeling van de SNB.
Indien nodig zal de SNB Credit Suisse van liquiditeit voorzien."
Gisteren iets gek gedaan. Mijn meerwaarde crypto verkocht en geïnvesteerd in CS. Ik ben benieuwd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Verkopen CS ,niet te betrouwen ook al wordt het ondersteund door centrale bank, is een slecht teken, afblijven.
Ik hou ze wel bij. We zien wel. Het is een kleine portie. Ik noem het een deel "speculatie" van mijn portefeuille. Ik voel mij iets beter met een melding van een Zwitserse bank dan crypto aan te houden.
Vrijwel 75% van mijn liquide zit nu momenteel in een korte termijnrekening.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En wat is kort?bryanv schreef: ↑16 maart 2023, 07:47 Ik hou ze wel bij. We zien wel. Het is een kleine portie. Ik noem het een deel "speculatie" van mijn portefeuille. Ik voel mij iets beter met een melding van een Zwitserse bank dan crypto aan te houden.
Vrijwel 75% van mijn liquide zit nu momenteel in een korte termijnrekening.
Ik verwacht de komende weken nog wel een stevige daling op de beurs, in golven.