De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik heb maandag ingetekend bij ING op 3,36% voor 11 maanden, gisteren de papieren getekend. Ik dacht aan telefoon gehoord te hebben dat het iets meer was, maar toch blij met het resultaat. Het is de voorbije dagen best wel hard gedaald.Orakel van Brakel schreef: ↑16 maart 2023, 07:54En wat is kort?bryanv schreef: ↑16 maart 2023, 07:47 Ik hou ze wel bij. We zien wel. Het is een kleine portie. Ik noem het een deel "speculatie" van mijn portefeuille. Ik voel mij iets beter met een melding van een Zwitserse bank dan crypto aan te houden.
Vrijwel 75% van mijn liquide zit nu momenteel in een korte termijnrekening.
Ik verwacht de komende weken nog wel een stevige daling op de beurs, in golven.
Eigenlijk, alles wat de bank in zo'n geval doet, kan geinterpreteerd worden als "dus is er ZEKER iets aan de hand". Rekeningen blokkeren, interest verhogen, tweets, persberichten waar in staat dat de bank gezond is,...
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Wat houd je tegen om dat ook te doen, als het zo simpel is?Abatoetnie schreef: ↑15 maart 2023, 23:11
De "kleine" man zal weer maar eens het slachtoffer worden van dit spelletje. De "grote" jongens zijn uitgestapt op de hoge koersen, nu moet het weer naar beneden, zodat de "grote" jongens weer kunnen instappen aan lage koersen, enzovoorts ...
Hoewel het kriebelde, heb ik niets bijzonders bijgekocht. Nog even gedacht aan Credit Suisse, KBC, of gewoon de S&P500, maar uiteindelijk slechts 1 aandeel gekocht voor een heel klein bedrag dat losstaat van deze mini-banken crisis (en dat was Amazon).
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is niet simpel, de grote jongens weten wat er achter de schermen gebeurt. Jij niet en ik niet.Gudrun schreef: ↑16 maart 2023, 08:42Wat houd je tegen om dat ook te doen, als het zo simpel is?Abatoetnie schreef: ↑15 maart 2023, 23:11
De "kleine" man zal weer maar eens het slachtoffer worden van dit spelletje. De "grote" jongens zijn uitgestapt op de hoge koersen, nu moet het weer naar beneden, zodat de "grote" jongens weer kunnen instappen aan lage koersen, enzovoorts ...
En als jij denkt dat je het wel weet, zeg me dan eens wat er de komende dagen/weken/maanden/jaren zal gebeuren ? Je hebt blijkbaar een glazen bol. Ik niet, laat me er deel van worden.
De koersen zijn hetzelfde voor de kleine man en de grote jongens hoor.
Laatst gewijzigd door Yaris op 16 maart 2023, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je denkt dat je over onvoldoende informatie beschikt om de juiste keuzes te maken (waar ik in kan komen), koop dan gewoon systematisch voor een vast bedrag per maand een indexfonds. Maar kom mij niet af van "zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk".
Hier is wat mijn glazen bol zegt: over een jaar of 20 zal de beurs een heel stuk hoger staan dan vandaag.Abatoetnie schreef: ↑16 maart 2023, 11:17 En als jij denkt dat je het wel weet, zeg me dan eens wat er de komende dagen/weken/maanden/jaren zal gebeuren ? Je hebt blijkbaar een glazen bol. Ik niet, laat me er deel van worden.
Verder weet hij nog dit te melden: waar de beurs de komende dagen, weken of maanden zal staan, dat weet niemand. Ook de grote jongens niet.
Straf toch he, zo'n glazen bol. Wat zou je zonder beginnen?
Wie koopt wanneer de anderen verkopen en verkoopt wanneer de anderen kopen profiteert ook van de anderen.Orakel van Brakel schreef: ↑16 maart 2023, 11:24 Maar de grote man doet het met geld vd kleine mannen.
Tijdens een crisis keren aandelen terug naar hun rechtmatige eigenaars.
Wie zijn de rechtmatige eigenaars?