De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Waarom zou je als ondernemer nog je best doen? ECB springt toch altijd bij. Lekker veel risico nemen en de winst cashen en als het mislukt, dan springt de belastingbetaler wel bij!
Moet je eens aan de SVB aandeelhouders vertellen, die zijn wrs alles kwijt... Dat gaat de belastingbetaler in de US overigens zeer waarschijnlijk geen enkele cent kosten.
Maar dan nog zelfs in 2008-2011 is de belastingbetaler moeten bijspringen in België om het een en het ander te redden. Dat geïnvesteerd kapitaal van de overheid heeft ze geen windeieren gelegd. Daar hebben ze zelfs forse winsten op gemaakt!
Kevva, welke bank heeft hypothecaire lening aan 6%? Er is inderdaad een stijging en momenteel rond 3.5% tot 4%.Kevva schreef: ↑12 maart 2023, 20:40 SVB zal gewoon gered worden, dat zie je toch zo?
De reddingsboei zal wel uitgesmeten worden, geloof me maar!
Rente is inderdaad te hoog opgelopen. Kijk maar eens tegen hoeveel rente je tegenwoordig leent voor een huis. Men zit al tegen de 6%. Komaan, wees eerlijk! Wie leent nu nog? Dus geen leningen, minder verkoop, stilvallende economie.
Laat die rentes maar flink zakken om de boel terug onder controle te houden!
Ik zou het logisch en verstandig vinden dat de FED morgen geen rente-verhoging aankondigt en eigenlijk denk ik ook niet dat ze daar zo dom zijn... Of wel?
Overbruggingskrediet:mozart schreef: ↑17 maart 2023, 11:01Kevva, welke bank heeft hypothecaire lening aan 6%? Er is inderdaad een stijging en momenteel rond 3.5% tot 4%.Kevva schreef: ↑12 maart 2023, 20:40 SVB zal gewoon gered worden, dat zie je toch zo?
De reddingsboei zal wel uitgesmeten worden, geloof me maar!
Rente is inderdaad te hoog opgelopen. Kijk maar eens tegen hoeveel rente je tegenwoordig leent voor een huis. Men zit al tegen de 6%. Komaan, wees eerlijk! Wie leent nu nog? Dus geen leningen, minder verkoop, stilvallende economie.
Laat die rentes maar flink zakken om de boel terug onder controle te houden!
Ik zou het logisch en verstandig vinden dat de FED morgen geen rente-verhoging aankondigt en eigenlijk denk ik ook niet dat ze daar zo dom zijn... Of wel?
KBC: 7,66%
Axa: 6,65%
Belfius: 6,36%
Argenta: 5,95%
ING: 4,75%
Hypothecaire lening (gebaseerd op een lening van 200.000 euro met afbetaling op 25 jaar):
Axa: 5,38%
BNP Paribas: 5,25%
KBC: 4,69%
ING: 4,60%
Belfius: 4,35%
Argenta: 4,30%
Verbouwingslening:
VDK: 4,30%
Belfius: 4,09%
BNP Paribas: 3,99%
Axa: 3,99%
Crelan: 3,99%
En de rentes stijgen verder op 1 april.
Als jij nog een plek weet waar je kunt lenen voor minder dan 3,50% hoor ik het graag!
Belfius 3,55% 20jr vast vandaag voor HLKevva schreef: ↑17 maart 2023, 13:05Overbruggingskrediet:
KBC: 7,66%
Axa: 6,65%
Belfius: 6,36%
Argenta: 5,95%
ING: 4,75%
Hypothecaire lening (gebaseerd op een lening van 200.000 euro met afbetaling op 25 jaar):
Axa: 5,38%
BNP Paribas: 5,25%
KBC: 4,69%
ING: 4,60%
Belfius: 4,35%
Argenta: 4,30%
Verbouwingslening:
VDK: 4,30%
Belfius: 4,09%
BNP Paribas: 3,99%
Axa: 3,99%
Crelan: 3,99%
En de rentes stijgen verder op 1 april.
Als jij nog een plek weet waar je kunt lenen voor minder dan 3,50% hoor ik het graag!
Ageas heeft er ook al een aardig ritje naar beneden opzitten.
38,30 EUR
-4,82 (-11,18%)afgelopen 5 dagen
Iemand een idee wat hier de reden van is ?
KBC, begint er elke dag beter uit te zien.
57,94 EUR
−2,14 (3,56%)vandaag
-14,00 (-19,49%)afgelopen maand
38,30 EUR
-4,82 (-11,18%)afgelopen 5 dagen
Iemand een idee wat hier de reden van is ?
KBC, begint er elke dag beter uit te zien.
57,94 EUR
−2,14 (3,56%)vandaag
-14,00 (-19,49%)afgelopen maand
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zelfde reden waarom er bij banken een afwaardering is. Ook verzekeraars hebben die langlopende obligaties in hun TAK21, pensioenspaarplannen, levensverzekeringen,... Zij moeten door de rente stijging eveneens afboeken op hun obligatie portefeuille terwijl ze langs de andere kant een rendement voor hun klanten waarborgen.
UBS overweegt overname Credit Suisse melden verschillende media. Dit zou de beurzen kunnen kalmeren de volgende dagen.
10j geleden waren ze zelf verplicht om ong. 108% van wat in tak 21, levensverzekeringen ed. Zit, aan te houden in overheidspapier. Weet niet of dat nu nog zo is.vortex schreef: ↑18 maart 2023, 06:54Zelfde reden waarom er bij banken een afwaardering is. Ook verzekeraars hebben die langlopende obligaties in hun TAK21, pensioenspaarplannen, levensverzekeringen,... Zij moeten door de rente stijging eveneens afboeken op hun obligatie portefeuille terwijl ze langs de andere kant een rendement voor hun klanten waarborgen.
Zolang zij die obligaties niet verkopen is er toch geen probleem of zie ik dat verkeerd ?vortex schreef: ↑18 maart 2023, 06:54Zelfde reden waarom er bij banken een afwaardering is. Ook verzekeraars hebben die langlopende obligaties in hun TAK21, pensioenspaarplannen, levensverzekeringen,... Zij moeten door de rente stijging eveneens afboeken op hun obligatie portefeuille terwijl ze langs de andere kant een rendement voor hun klanten waarborgen.
Zolang zij niet moeten verkopen is er niet direct een probleem. Maar:karine schreef: ↑18 maart 2023, 15:51Zolang zij die obligaties niet verkopen is er toch geen probleem of zie ik dat verkeerd ?vortex schreef: ↑18 maart 2023, 06:54
Zelfde reden waarom er bij banken een afwaardering is. Ook verzekeraars hebben die langlopende obligaties in hun TAK21, pensioenspaarplannen, levensverzekeringen,... Zij moeten door de rente stijging eveneens afboeken op hun obligatie portefeuille terwijl ze langs de andere kant een rendement voor hun klanten waarborgen.
-Een waarde vermindering van de obligatie portefeuille wil ook zeggen dat het bedrijf minder waard is (lagere NAV), beleggers gaan bijgevolg ook minder willen betalen, dit zal wel de voornaamste reden zijn waarom de koers gezakt is.
-Er is een kans dat kapitaal buffers versterkt of aangevuld moeten worden.
-Er is een kans dat ze toch een deel van die obligaties moeten verkopen, bv wanneer ze om een of andere reden kapitaal moeten uitkeren. Het risico hierop is wel veel kleiner dan bij een bank, klanten gaan niet gemakkelijk hun verzekeringen vervroegd laten uitbetalen.
Heb het hier in okt 2022 ook nog eens gepost.
Tom Simonts(KBC) geeft ook een inkijk in zijn portefeuille. 'Ageas is mijn recentste belegging. Verzekeraars worden net zoals de banken afgestraft op de beurs, maar met dit rendement van 8 procent bruto heb ik toch al een heel gat van mijn inflatie dichtgereden. Dit is eigenlijk mijn nieuwe spaarrekening.'
Tom Simonts(KBC) geeft ook een inkijk in zijn portefeuille. 'Ageas is mijn recentste belegging. Verzekeraars worden net zoals de banken afgestraft op de beurs, maar met dit rendement van 8 procent bruto heb ik toch al een heel gat van mijn inflatie dichtgereden. Dit is eigenlijk mijn nieuwe spaarrekening.'