Ervaringen met Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Ervaringen met Keytrade
Heb het geprobeerd in een automaat van BNP Paribas. Zal eens een andere proberen.mouche schreef: ↑17 maart 2023, 20:22 Je kan je pincode wel degelijk wijzigen aan een bankautomaat die de mogelijkheid biedt. Dat is niet bij alle automaten het geval. Men is het aantal automaten drastisch aan het verminderen en je kijkt best in je buurt waar je een neutrale automaat vindt, die niet aan een bepaalde bank verbonden is. Zeker voor Keytrade heb je geen keuze, want bij de grote banken kan je meestal enkel de pincode wijzigen van hun eigen kaarten.
Het lukt, want ik heb zelf een paar dagen geleden een nieuwe debetkaart gekregen van Keytrade en de pincode veranderd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bron:...
U kan uw geheime code steeds wijzigen aan een geldautomaat in België en een code kiezen die u gemakkelijk kan onthouden.
https://www.keytradebank.be/nl/hulp/geb ... debetkaart
onder 'Welke veiligheidstips dien ik te volgen om goed om te gaan met mijn bankkaart en kredietkaarten?'
Ik had een paar jaar geleden met mijn vorige kaart van Keytrade en zelfs met die van Argenta, problemen bij de grote banken zoals BNP, Belfius en ING om daar mijn pin te wijzigen. Ik herinner me niet meer waar het uiteindelijk in de stad weliswaar, wel gelukt is. 'Kevva schreef: ↑17 maart 2023, 21:16Heb het geprobeerd in een automaat van BNP Paribas. Zal eens een andere proberen.mouche schreef: ↑17 maart 2023, 20:22 Je kan je pincode wel degelijk wijzigen aan een bankautomaat die de mogelijkheid biedt. Dat is niet bij alle automaten het geval. Men is het aantal automaten drastisch aan het verminderen en je kijkt best in je buurt waar je een neutrale automaat vindt, die niet aan een bepaalde bank verbonden is. Zeker voor Keytrade heb je geen keuze, want bij de grote banken kan je meestal enkel de pincode wijzigen van hun eigen kaarten.
Het lukt, want ik heb zelf een paar dagen geleden een nieuwe debetkaart gekregen van Keytrade en de pincode veranderd.
Maar nu vorige week, nadat ik mijn nieuwe Keytrade debetkaart kreeg, heb ik gezocht op het internet naar de lijst van de bankautomaten, sinds de afschaffing van een hele reeks en hier in mijn gemeente hebben ze een nieuwe publieke automaat geïnstalleerd, die neutraal is en voor alle kaarten. En daar is het gelukt.
Ik veronderstel dat je voor de kaarten van de grootbanken wel nog bij de eigen instellingen terecht kan.
Ik zal de code proberen wijzigen aan een neutrale automaat. Het probleem zal daar zitten.
Via een automaat van BNP Paribas gaat het niet.
Wel beetje onnozel dat het het online niet lukt.
Via een automaat van BNP Paribas gaat het niet.
Wel beetje onnozel dat het het online niet lukt.
De PIN code staat (enkel?) op de chip van de kaart, dus moet die hoe dan ook op een fysieke locatie gewijzigd worden.
de dienstverlening van Keytrade trekt op niet veel meer de laatste tijd.
Ik heb 3 maand geleden een aanvraag gedaan voor het openen van een rekening voor een minderjarige; is nog altijd niet in orde
ondertussen ben ik naar een andere bank overgestapt
Ik heb 3 maand geleden een aanvraag gedaan voor het openen van een rekening voor een minderjarige; is nog altijd niet in orde
ondertussen ben ik naar een andere bank overgestapt
Je bent niet alleen:
Hier ook een nieuwe kaart van Keytrade ontvangen.
Ik ben net bij een CASH-punt gepasseerd en heb zonder problemen de code kunnen aanpassen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Bij de neutrale Bancontact-automaten lukt het. Hadden ze ook wel even mogen vermelden in de brief!
Het probleem is niet nieuw hoor. Zoals ik al vermeldde, ook vroeger kon je niet bij iedere bankautomaat terecht met je Keytrade of Argentakaart. ING was hierin nog het meest flexibel, maar ook daar gaat het niet meer. Je moet dus echt zo'n neutrale cashautomaat zoeken. Helaas zijn die niet talrijk en moet je soms kilometers rijden om er een te vinden.
Bij een overlijden duurt het 6 maanden om rekeningen te deblokkeren!!
Bij andere banken kan dat deblokkeren ook lang duren, afhankelijk van de situatie of er bv. al dan niet een notariële erfrechtverklaring moet opgemaakt worden ( bv. als er een huwelijkscontract is ).
Dat was hier niet het geval hoor. Bij Belfius waren de rekeningen direct gedeblokkeerd.
Inderdaad, wie nog niet in contact is geweest met hun klantendienst, kan hier niet van meespreken. Ik kreeg geen rente bij het afsluiten van een spaarrekening, omdat ik het saldo voor het afsluiten op 0€ had gezet. Nochtans had ik recht op de getrouwheidspremie van 12 maanden, plus nog enkele dagen basisrente. Ze lachen je daar gewoon uit. Als je een rekening laat afsluiten met 0€ saldo, heb je volgens hen geen recht meer op rente. Uiteindelijk, na veel bellen en e-mailen toch opgelost geraakt.
Maar ik denk dat de meeste het al lang hadden opgegeven.
Maar ik denk dat de meeste het al lang hadden opgegeven.
Vorige week ook mijn VISA debet kaart ontvangen en zat even te zoeken hoe je die PIN moet wijzigen. Er staat niets van in hun FAQ en (analoog met hun VISA kredietkaarten waar je de PIN wijziging moet starten vanaf de app) stond er niets van in de app.
Als domme gebruiker mailtje verzonden naar Keytrade zelf en kreeg een dag later al reactie dat ik het gewoon kan wijzigen aan een automaat. Bij KBC langsgegaan en ging zonder problemen. Nadien getest in een supermarkt en nieuwe PIN werkte prima.
Geen klachten over, tenzij dat ze dit wel mochten zetten in hun FAQ, op de brief en eventueel in hun app wat je moet doen. Als iemand dat nooit nog een geldautomaat gebruikt, was het mij even ontgaan dat zo'n automaat dit kan
Als domme gebruiker mailtje verzonden naar Keytrade zelf en kreeg een dag later al reactie dat ik het gewoon kan wijzigen aan een automaat. Bij KBC langsgegaan en ging zonder problemen. Nadien getest in een supermarkt en nieuwe PIN werkte prima.
Geen klachten over, tenzij dat ze dit wel mochten zetten in hun FAQ, op de brief en eventueel in hun app wat je moet doen. Als iemand dat nooit nog een geldautomaat gebruikt, was het mij even ontgaan dat zo'n automaat dit kan