De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Futures kleuren voorlopig groen. Lijkt er dus op dat alles 'aanvaard' wordt.
Welke futures? Er is nog niets open. Binnen 5 minuten pas.
L'histoire se repete.
15 jaar na Fortis blijkt het nog altijd mogelijk om aandeelhouders van financiële aandelen met 1 pennentrek te onteigenen in het algemeen belang. Dat daar 1 bank een gouden zaak mee doet, is bijzaak. Dat dit een gigantische monopolistische positie creëert, lacht men wel weg.
Na Fortis heb ik nooit nog een bankaandeel gekocht, gelukkig maar.
15 jaar na Fortis blijkt het nog altijd mogelijk om aandeelhouders van financiële aandelen met 1 pennentrek te onteigenen in het algemeen belang. Dat daar 1 bank een gouden zaak mee doet, is bijzaak. Dat dit een gigantische monopolistische positie creëert, lacht men wel weg.
Waar haal je dat vandaan? Ik dacht dat ze 3 miljard voor gingen betalen, en de betaling gebeurt simpelweg met UBS aandelen...Orakel van Brakel schreef: ↑19 maart 2023, 18:54 Credit Suisse overgenomen door UBS aan 0,50 euro per aandeel.
Hoe gaat de beurs reageren? Morgen groen? Behalve CS dan?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Dit zou idd niet mogelijk mogen zijn. CS in stukken kappen en verdelen onder verschillende instanties ware beter geweest. Maar bij het bankwezen kan alles en ook snel als het moet.BlueB schreef: ↑20 maart 2023, 00:31 L'histoire se repete.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er was eerst sprake van 1 miljard, dan 2 miljard. Dat is 25 en 50 cent respectievelijk. Blijkt nu idd 3 miljard te zijn. Wat ongeveer 75 cent zou zijn. Zie beurskoers nu van 70 cent.Gudrun schreef: ↑20 maart 2023, 09:00Waar haal je dat vandaan? Ik dacht dat ze 3 miljard voor gingen betalen, en de betaling gebeurt simpelweg met UBS aandelen...Orakel van Brakel schreef: ↑19 maart 2023, 18:54 Credit Suisse overgenomen door UBS aan 0,50 euro per aandeel.
Hoe gaat de beurs reageren? Morgen groen? Behalve CS dan?
-
- Hero Member
- Contacteer:
UBS ook recht naar omlaag. Sebiet mogen ze die ook nog redden
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb een klein plukje Arcelor opgeraapt vandaag.
Ik ook . Ik had de nagel gelukkig op tijd zien liggen anders was ik er misschien over gereden met een platte band als gevolg.
Hier een plukje Flowtraders. Die spinnen garen bij de heisa op de obligatiemarkten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vermoed dat UBS nu aankopen een mooie risk reward heeft. De risk is wel zeer hoog, de potentiële reward ook.
Voor wie het durft natuurlijk. Het blijven banken.
Voor wie het durft natuurlijk. Het blijven banken.
En zo zie je maar hoe relatief dat is.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."