Holdings
TIP
Re: Holdings
https://www.privatebankerinternational. ... t-venture/
French investment company Wendel has unveiled plans to establish an asset management unit with third-party money to improve its profitability.
This is the first strategic decision by the company’s CEO Laurent Mignon, who recently assumed the charge of the investment firm that primarily focusses on private equity investments.
The proposed venture will leverage the family-controlled group’s investment platform and plans to hire new people.
“This development will take place over time, but we won’t refrain from acquiring skills, teams or even structures, if necessary, to speed it up,” Reuters quoted Mignon as saying.
However, Mignon refused to give further details regarding the size of the asset management unit, either in terms of the number of people or the total assets under control.
“It will be another source of value creation alongside our activity as a long-term investor. Our objective is to target a double-digit TSR,” Mignon added.
Over the next two years, the French investment company plans to spend €2bn in assets, according to Reuter’s report.
The firm announced the decision to set up asset management unit along with its full-year result for the year 2022.
The company’s consolidated net sales for 2022 totalled €8.7bn, an increase of 10.7% organically year-to-date.
However, Wendel’s net income plummeted 26% to €1.02bn from €1.37bn a year ago. The company said it will propose an ordinary dividend of €3.2 per share for 2022, up 6.7%, at its annual shareholders’ meeting to be held on 15 June 2023.
French investment company Wendel has unveiled plans to establish an asset management unit with third-party money to improve its profitability.
This is the first strategic decision by the company’s CEO Laurent Mignon, who recently assumed the charge of the investment firm that primarily focusses on private equity investments.
The proposed venture will leverage the family-controlled group’s investment platform and plans to hire new people.
“This development will take place over time, but we won’t refrain from acquiring skills, teams or even structures, if necessary, to speed it up,” Reuters quoted Mignon as saying.
However, Mignon refused to give further details regarding the size of the asset management unit, either in terms of the number of people or the total assets under control.
“It will be another source of value creation alongside our activity as a long-term investor. Our objective is to target a double-digit TSR,” Mignon added.
Over the next two years, the French investment company plans to spend €2bn in assets, according to Reuter’s report.
The firm announced the decision to set up asset management unit along with its full-year result for the year 2022.
The company’s consolidated net sales for 2022 totalled €8.7bn, an increase of 10.7% organically year-to-date.
However, Wendel’s net income plummeted 26% to €1.02bn from €1.37bn a year ago. The company said it will propose an ordinary dividend of €3.2 per share for 2022, up 6.7%, at its annual shareholders’ meeting to be held on 15 June 2023.
Zowel Exor als Wendel zullen op lange termijn zeker hun vruchten afwerpen.
Dat de koers bij Wendel daalde heeft misschien ook te maken met het feit dat ze serieus gaan investeren de komende periode en dat er daarrond nog niet veel duidelijkheid is... Beleggers zullen afwachten of het goede investeringen blijken veronderstel ik.
Ik stapte vorig jaar in aan ongeveer 78€ en blijf zitten voor de lange rit...
Exor had ik al eens verkocht aan 80€( om verlies in Eurazeo op te vangen, was daar net iets te vroeg ingestapt) en ben er opnieuw ingestapt (zoals steeds iets te vroeg) Maar ik denk dat ik als ze opnieuw lager staan, gewoon wat zal bijkopen.
Ik volg Kinnevik nu al een tijdje... De koers begint toch op een koopwaardig niveau te komen... Investor staat uiteraard ook op m´n lijstje maar die staan wat duur...
Nog iemand een koopwaardige holding op het oog?
Dat de koers bij Wendel daalde heeft misschien ook te maken met het feit dat ze serieus gaan investeren de komende periode en dat er daarrond nog niet veel duidelijkheid is... Beleggers zullen afwachten of het goede investeringen blijken veronderstel ik.
Exor had ik al eens verkocht aan 80€( om verlies in Eurazeo op te vangen, was daar net iets te vroeg ingestapt) en ben er opnieuw ingestapt (zoals steeds iets te vroeg) Maar ik denk dat ik als ze opnieuw lager staan, gewoon wat zal bijkopen.
Ik volg Kinnevik nu al een tijdje... De koers begint toch op een koopwaardig niveau te komen... Investor staat uiteraard ook op m´n lijstje maar die staan wat duur...
Gestart in februari 2021.
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Misschien geen typische holding, maar wat te denken van Porsche Holding?
Noteert momenteel aan een korting van 47%.
Noteert momenteel aan een korting van 47%.
Dat is toevallig... Die had ik ook al in het vizier, maar toen ik dus bij Saxo een order wou plaatsen kreeg ik de melding ´verhoging van de positie is niet toegestaan voor dit instrument´
Saxo proberen bellen maar nog niet binnen geraakt uiteraard.
Ondertussen bezig om bij Rebel te starten.
Nu ik denk dat er voor de cyclische aandelen (waarvan dit er één is) wel voldoende instapkansen komen en mogelijks nog aan lagere prijs.
Saxo proberen bellen maar nog niet binnen geraakt uiteraard.
Ondertussen bezig om bij Rebel te starten.
Nu ik denk dat er voor de cyclische aandelen (waarvan dit er één is) wel voldoende instapkansen komen en mogelijks nog aan lagere prijs.
Gestart in februari 2021.
Ik denk dat beleggers vooral geschrokken zijn van de achteruitgang van de NAV met 9.2% op 1 jaar tijd. Dan begint het bij sommige te kriebelen om uit te stappen en zoals ook al gezegd de mensen die Technische analyse volgen stappen ook uit.KristofJ schreef: ↑18 maart 2023, 15:25 Zowel Exor als Wendel zullen op lange termijn zeker hun vruchten afwerpen.
Nieuwe patron van Wendel sinds 3 maanden laat er geen gras over groeien
https://www.lvmh.com/news-documents/pre ... directors/
At its next Annual General Meeting, to be held on April 20, 2023, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton will propose the appointment of Laurent Mignon as new Member of the Board of Directors.
Since December 2, 2022, Laurent Mignon serves as Chairman of the Executive Board of Wendel, one of Europe’s leading listed investment firms, operating at the intersection of industry and finance and whose core shareholder is the Wendel family.
https://www.lvmh.com/news-documents/pre ... directors/
At its next Annual General Meeting, to be held on April 20, 2023, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton will propose the appointment of Laurent Mignon as new Member of the Board of Directors.
Since December 2, 2022, Laurent Mignon serves as Chairman of the Executive Board of Wendel, one of Europe’s leading listed investment firms, operating at the intersection of industry and finance and whose core shareholder is the Wendel family.
Dat zijn dan beleggers die hebben zitten slapen. Op basis van de cijfers van het 3e kwartaal kon je die teruggang precies berekenen en had je die dus kunnen verwachten. Er is niks verrassing of schrik aan.
Nu, ze zeggen wel dat als andere beleggers slapen, je zelf daar de vruchten van kunt plukken....
Net toevallig twee dagen geleden een eerste kleine positie genomen in Kinnevik. We zullen zien. Ik zie het nog niet als kampioen,maar toch goed genoeg om te hebben.
De meeste aankoopwaardige holdings (wat mij betreft) zijn de laatste weken wel langs gekomen: Peugeot Invest, Exor, Wendel, MBB, Alba, Eurazeo, IDI.
Eentje die ik gemist heb is: Bois Sauvage. Behoorlijk ontransparant, maar de NAV blijft maar groeien en de koers niet....
is KBC Ancora nu opnieuw 'meer' koopwaardig volgens jullie?
Ik blijf mijn twijfels houden over deze holdings die met grote korting noteren, zoals ook de al genoemde Eurazeo en Wendel.Kempen123 schreef: ↑17 maart 2023, 14:39 Exor is op zich dus zeker aan te raden. Wel vind ik de grote exposure aan Ferrari een risico-tje (een luxemerk in een economische crisis), maar voor het overige lijkt het mij een prima keuze op het moment.
Peugeot Invest is volgens mij zelfs nog beter, met een korting van rond de 55%. Ook Wendel is een aanrader met 45% korting.
Naast de onderwaardering is één van de gemeenschappelijke kenmerken van deze holdings dat ze geen fantastische beursrit achter de rug hebben.
Het is duidelijk dat er met de sterke onderwaardering waarde verscholen zit in deze holdings, maar er is een trigger nodig om deze waardering naar boven te halen en de onderwaardering te doen teruglopen.
Het is allemaal relatief: 'geen fantastische beursrit'. Je moet opbrengst afwegen tegen risico, anders zat iedereen vol in Scottish Mortgage of Sofina.
Als winstmaximalisatie je doel is hebben ze het inderdaad niet fantastisch gedaan. Als optimalisatie van de combinatie van winst en risico je doel is, hebben ze het al een stuk beter gedaan.
Zo slecht hebben ze het niet gedaan vergeleken met (bijv) de Eurostoxx 50, zeker niet als je dividend meerekent.
En bovendien: dat is verleden: Je moet kijken naar de huidige waarde/toekomstige waarde. Mijn redenering is simpel: ze gaan het de komende 2-3 jaar net zo goed doen als de index, en ze gaan in die tijd 10-15% discount inlopen, puur en alleen door een positiever sentiment, dat geeft mij 5% extra rendement per jaar.
Ja, liever was zo'n duidelijke trigger er wel. Bij Wendel en GBL zie ik die wel door meer transparantie. Bij Wendel is er verder een vrij kritische groep jonge familieleden/aandeelhouders die publiekelijk het oude/conservatieve management probeert wakker te schudden.
Bij Peugeot Invest zie ik nog niet direct een trigger. Maar er hoeft maar een grootaandeelhouder in een situatie te komen waarin hij een groot deel wil verkopen voor een mooie prijs, en dan is de trigger er.
Maar ook zonder trigger staan ze op historisch belachelijk hoge kortingen die vanzelf deels wordt ingelopen (althans, dat is mijn verwachting, ieder heeft zijn eigen overwegingen)
Hoe meer je naar het noorden gaat in Europa hoe minder (over het algemeen) de korting in holdings. Italië, Spanje en in Frankrijk vind je holdings met de grootste korting. Tamburi, Eurazeo, IDI geen fantastische beursrit... ik zou dat toch maar eens bekijken over meerdere jaren hoor.dreamy schreef: ↑20 maart 2023, 14:44Ik blijf mijn twijfels houden over deze holdings die met grote korting noteren, zoals ook de al genoemde Eurazeo en Wendel.Kempen123 schreef: ↑17 maart 2023, 14:39 Exor is op zich dus zeker aan te raden. Wel vind ik de grote exposure aan Ferrari een risico-tje (een luxemerk in een economische crisis), maar voor het overige lijkt het mij een prima keuze op het moment.
Peugeot Invest is volgens mij zelfs nog beter, met een korting van rond de 55%. Ook Wendel is een aanrader met 45% korting.
Naast de onderwaardering is één van de gemeenschappelijke kenmerken van deze holdings dat ze geen fantastische beursrit achter de rug hebben.
Het is duidelijk dat er met de sterke onderwaardering waarde verscholen zit in deze holdings, maar er is een trigger nodig om deze waardering naar boven te halen en de onderwaardering te doen teruglopen.
Ik was precies niet alleen met de aankoop van Velcan Holdings vandaag.
-
- Hero Member
- Contacteer: